Gladjenta :) Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Ville dere latt barnet deres på 8/9 mnd sove ute når det er 5 minus? Godt innpakka, med masse klær og saueskinnspose og ullpledd!! Trekket til vogna dekker nesten hele fronten og det kommer lite eller ikkeno trekk inn i vogna. Står også under tak... Hun elsker å sove ute, og så lenge det ikke er mer enn 5 minus tenker jeg det er helt ok? Synspunkt?
sillyfilly og Olivia Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Jeg må gjøre det med jenta mi på 10 mnd. Hun nekter å sove i senga på dagen. Hun bruker da en time eller mer på å sovne og bare skriker. Så jeg har tenkt å la henne sove ute hele vinteren, evt med et strikket teppe foran inngangen. Hun sover i Odenwalder dunpose med stramming i "bakhodet" så jeg ka snurpe igjen så bare hodet synes.
Stolt_mamma* Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Hei:) Jeg lar jenta mi på 9 mnd sove ute. Må nok revurdere litt når det blir -15 og utover. Tenkte jeg skulle legge et termometer i vogna en dag hun ligger ute, for det er jo neppe like kaldt i vogna som i lufta. Hun sover i EasyGrow pose, på lammeskinn og med ull på kroppen, er alltid god og varm når jeg tar henne inn. Er det kaldere enn -6/7 legger jeg et grovstrikket teppe over kalesjen. Jenta mi vil heller ikke sove i senga, så jeg har ikke så mye valg. Blir det bikkjekaldt (bor på indre østland), så kommer jeg nok til å legge henne i vogna på rommet hennes med vinduet litt åpent. Jeg har stor tro på at hun sover bedre i frisk luft enn inne!! Så bare legg henne ut!! Er du i tvil, sjekk med et termometer i vogna en gang hun sover ute.....
Willy Wonka Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Jeg gjør det samme med min gutt på 6 mnd, men legger aldri noe over kalesjen (åpningen). Blir så sykt dårlig luft der inne......
MissVaiper Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Ikke engang en myggnetting? Tenker da på katter som jo elsker å ligge både høyt og på noe varmt. Kan hende jeg er overbeskyttende, men jeg hadde ikke turt å la jenta mi ligge ute uten at vognen på en eller annen måte er beskyttet mot at katter kan hoppe oppi. I forhold til temperatur så ville ikke jeg hatt jenta mi ute å sove i -10 eller kaldere. I allefall ikke etter å ha lest disse artiklene: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article391680.ece http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article533377.ece
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 det går vel helt fint... lillegutt på 3 1/3mnd sover ute, idag var det minus 7grader. han hadde 2lag med ull, raggsokker, ullue og ullvotter, i vognen er det lammeskinn og oppå der ligger han i voksi urban pose. han var god og varm vist han sover inne sover han max 30min å det funker ikke.
Snupi27 Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 når det nærmer seg -8 ute går grensen min. da sover han inne.
<3guttemamma<3 Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Det sies at grensa går ved 10 minus, men min grense går ved 8 minus. Personlig synes jeg 10 minus er altfor kaldt:)
MathildeC Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 He he, her i Stavanger er det -2 og jeg får ikke til å la henne sove ute. Må legge til at hun er forkjølet også da. Når jeg prøver å snurpe igjen posen og legge hendene inni så klikker hun i vinkel og skriker HYSTERISK. Hun hater det :-((. Før ville hun bare sove ute, men etter noen dager inne ville hun nå plutselig bare sove inne.. lar henne nok sove inne nå, men når hun begynner i barnehagen i januar, da er hun 15 mnd gammel, så må hun jo sove ute igjen..grøss... Må innrømme at jeg ikke liker det, selv om jeg vet det er erkenorsk å mene at det bare er utesoving som gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå