Gå til innhold

Nei, nei - dette går feil vei. Kvalmen tar seg opp ved 14 uker! :(

Anbefalte innlegg

Har i den siste uken begynt å brekke meg av kvalmen. Jeg har vært i dårlig form siden uke 7 og har nesten bare ligget på sofaen siden. Er så lei...

Håper og håper at formen skal snu til det bedre snart siden jeg er 14+1 uker på vei, men nå tar kvalmen seg opp! Jeg har ikke kastet opp enda, men brekker meg ved kjøleskapet, når jeg hoster og når jeg kjenner matlukt. HUFFFFFF, nå vil jeg begynne å leve litt. Forberede adventstid og kjøpe julegaver. Kose meg med den voksene magen - rett og slett!

Hvordan er formen til dere som er rundt 14 uker?

Fortsetter under...

Jeg merket også at kvalmen ble værre rundt 14 uker. Så roet det seg ned rundt 18 uker, og nå har jeg det bare her og der. Noen ganger noen dager i strekk, noen ganger bare litt av dagen, ja, litt her og der. Jeg er nå 24 uker på vei.

Det finnes lys i tunnellen! Bare vær flink å spise og drikke du!

Dette vil du helt sikkert ikke høre, men jeg var veldig kvalm de første ukene, det toppet seg med skikkelig mageinfeksjon i tillegg i uke 12, men nå har jeg passert 13 uker og føler meg bedre enn på mange uker!

Den verste trøttheten er borte, og den overveldende kvalmen er kraftig redusert til å være uvel og småkvalm hvis jeg blir for sliten eller for trøtt.

Så det er lys i tunnelen, selv om den kanskje virker veldig lang!

Hei!

Jeg begynte med kvalme og oppkast når jeg var 12+4, ikke noe før.

Jeg er nå 21+6 og sliter enda.

Jeg fikk diagnosen hypermesis, altså ekstrem kvalme og oppkast.

Det som hjelper meg er farris og ritz kjeks og mye vann og grønne druer :-)

Har dager der jeg kaster opp 3-4 ganger i timen i flere timer, og dager der jeg bare er veldig kvalm.

Jeg takler ikke lukta fra kjøleskapet, ferskvare butikker, eksos, dolukter, sterke matlukter, sterke parfymer og vaskemidler og slikt.

Jeg må vurdere alt jeg spiser i forhold til hvor lett det kommer opp igjen hehe men jeg trøster meg med at det går jo over til slutt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...