Lukkelukken og bebibror Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Vet ikke om det er nedpress det jeg har, jeg... Har 40 dager til termin i dag! Men det kjennes ut som om det stikker på en måte, inni skjeden, (sorry details) liksom!? Er det det som er nedpress? Eller hva...?
Gjest Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Ikke sikkert at det kjennes likt ut for alle...Jeg har også det nesten hver dag,men jeg synes det kjennes ut som om ho er på vei ut,uten¨å være det liksom..hehe..Om du skjønner hva jeg mener? :-) Har i dag 35 dager igjen til termin og magen har ikke synki ned ennå så vet at ho ligger godt der inne og håper at ho blir der til over nyttår... Nå er dette min andre så kan hende at det er forskjell på første og andre.gangsfødende også.Husker ikke åssen det var første gangen jeg... ;-)
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Fant dette svaret fra jordmor på babyverden: Stikkninger og nedpress eller nedtrykk er nok to forskjellige ting. Nedtrykk/press er helt enkelt en følelse av trykk eller press ned i og mot skjeden. Det er kanskje ikke så vanlig at førstegangs gravide får det. Om det oppstår kommer det så regel sent i graviditeten, men kan opptre tidligere for fleregangs. Det kan være svært ubehagelig. Alle som har opplevet det vet hva det er. Jeg er ikke gravid selv, men liker å lese om det i å med det begynner å nærme seg ett år etter jeg fødte, å har smått begynt å tenke på andremann... Jeg husker veldig godt åssen dette kjentes ut... kjente ingenting før ca 2 dager før fødsel... Å jeg husker jeg sa at "det presser så nedover"... Kjentes ut som om hodet hans var på vei ut... veldig rar følelse Masse lykke til videre!
Puppemamma Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Hmm - litt vanskelig å beskrive - men det er vel følelsen av at hodet presser nedover i bekkenet. gjør vondt på en måte - ingenting som ligner på den type vondt syns jeg.. men gjør ikke kjempevondt da - er bare ubehagelig og kan komme litt sånn stikkinger innimellom.. vet ikke om detta hjalp deg så mye men
Lukkelukken og bebibror Skrevet 23. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2010 Nei, i følge det dere skriver, så er det nok ikke nedpress MEN, hva i all verden er denne stikkingen da? HI.
Lillemy89 Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 jeg har en del stikking selv, og min jordmor sa til meg at det var at babyen presses litt med hodet sitt på nervene mine der. så regner med det stemmer i mitt tilfelle iallefall. siden jeg har hatt en god del stikkinger der. og på ultralyd sa legene at han lå godt nede med hodet sitt.
2tettebabyer Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 akkurat som noen stikker en kniv gjennom skjeden.. får det når jeg har gått mye... veldig ubehagelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå