Gå til innhold

Da er svangerskapet over....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter ei laang helg og en lang dag på sykehuset var spontanaborten et faktum. var 11 uker på vei, kvalm og trøtt... så begynte å se lyst på det når det skjedde. Veldig trist og leit akkurat nå... men jeg har to friske barn så jeg har det tross alt veldig bra!!! vet ikke om jeg orker å prøve igjen og tenker mye på det???? har tøffe svangerskap og med denne erfaringen i tillegg vet jeg ikke om jeg klarer å prøve igjen?? men men- skal la det gå noen månedere så får vi se.... måtte bare få ut noen tanker...

Fortsetter under...

Kjære deg, jeg vet så inderlig godt hvordan du har det! Det å miste et barn er ekstremt sårt og uansett hvor langt på vei en er er sorgen et faktum.

Jeg mistet selv i uke 11 tidligere i år, men i MA. Det gikk heldigvis kun 1 dag før det ble konstantert, men smerten var utholdelig og jeg gråt masse. Har selv to barn fra før og hadde ikke opplevd dette før, trodde ei heller det kom til å skje meg (veldig naivt, men jeg tror det er en vanlig tanke). Jeg hadde en lang dag på sykehuset og fikk dårlig behandling av gynekolog som undersøkte meg, hun tok overhodet ikke hensyn til at dette var en tung opplevelse for meg. Fikk med meg cytotec hjem, en forferdelig smertefull opplevelse for min del. 1 uke etter dro jeg tilbake til sykehuset for oppfølging - heldigvis var alt kommet ut, livmoren hadde trukket seg tilbake og jeg hadde egg som var klare til eggløsning. Denne gynekologen (mann) var heldigvis like snill som dagen er lang og tok virkelig hensyn til meg og følelsene mine.

2 uker etter selve aborten stoppet blødningene og jeg testet negativt på graviditetstester, enda 4 uker etter fikk jeg min første mens og 17 dager etter siste mens første dag testet jeg positivt på el-tester og ble gravid igjen. Er nå snart 20 uker på vei, og har en frisk og rask baby i magen :)

Veien har vært lang i dette svangerskapet, med mange bekymringer og sorger samt en liten blødning i uke 7 som forårsaket enda flere bekymringer. Heldigvis er ikke sannsynligheten for å miste på nytt etter abort særlig stor, og med to barn fra før tror jeg du kommer til å få en frisk og rask tredjemann dersom du/dere velger å prøve på nytt :)

Som sagt vet jeg utrolig godt hvordan du må føle deg nå, og selv om tiden ikke alltid leger alle sår så vil sorgen bli lettere å leve med etterhvert.

Masse lykke til videre og så håper jeg du blir raskt gravid dersom dette er ønsket deres.

Mange varme klemmer fra

Uff, føler med deg, og vet hvordan du har det!

Hadde selv MA i uke 13, og trodde alt var i orden. Skulle spre "det glade budskap" til alle etter UL... men ble ikke helt slik.

Det er tøft når det pågår, min ble oppdaget 19.10, men jeg føler at jeg har kommet over det, og er klar for å begynne igjen nå:)

Lykke til videre, ikke mist håpet! :)

huff.

Jeg føler med deg! Det er en vond opplevelse uansett hvor langt man har kommet, og ihvertfall jeg føler meg ganske ubrukelig etterpå.

Føler at det er min feil, at jeg gjør noe galt - enda jeg vet at det ikke er sånn.

Vi får bygge opp motet igjen, og prøve igjen. Ta den tiden du trenger, og lykke til med den beslutningen du kommer frem til!

Klem fra

en føler seg helt utmattet etter en abort, og en har masse hormoner igjen i kroppen, jeg testet først neg p g-test en mnd etter en MA i sommer og da følte jeg at trettheten og utslittheten slapp taket også, at jeg hadde lyst til å prøveigjen, så håper at du får lyst til å prøve igjen når detgår mer tid og du får hvilt deg og all hcg er ute av kroppen!!!

klemmer

Dette er et utrolig fantastisk forum :-) takker for alle gode, snille ord!!!!! det er utrolig godt gå inn her når det er litt vanskelig og en føler at mannen min ikke helt forstår hva som rører seg i hodet mitt (det er kanskje ikke så rart heller da, for det er litt av et kaos ispedd hormoner og noen søvnløse netter ;-) ) hadde utskraping i dag, så nå er det "helt" over....... litt rart å fordøye enda men som tidligere sagt så skal jeg ikke klage..... Håper det går bra for alle dere som prøver igjen!!!!!!!!!! så får jeg se om jeg en dag får lyst å prøve en gang til....

Annonse

Dette er et utrolig fantastisk forum :-) takker for alle gode, snille ord!!!!! det er utrolig godt gå inn her når det er litt vanskelig og en føler at mannen min ikke helt forstår hva som rører seg i hodet mitt (det er kanskje ikke så rart heller da, for det er litt av et kaos ispedd hormoner og noen søvnløse netter ;-) ) hadde utskraping i dag, så nå er det "helt" over....... litt rart å fordøye enda men som tidligere sagt så skal jeg ikke klage..... Håper det går bra for alle dere som prøver igjen!!!!!!!!!! så får jeg se om jeg en dag får lyst å prøve en gang til....

Jeg hadde også mye hjelp i å få snakket ut her. Det et så godt å dele med noen som står oppi det samme akkurat nå! Godt å høre at andre føler det samme , og at det er lov å være sliten og lei og sur og frustrert. Så hjelper vi hverandre opp igjen ved å snakke om det :) eller skrive om det da... ;)

Igjen; lykke til, håper du finner lysten og motet til å prøve igjen.

Klemmer til deg, og til alle dere andre i samme båt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...