Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noe jeg reagerte på da jeg begynte å lese tråder på dette forumet var at det virker som veldig mange som har lykkes i å bli gravide opplever SA og/eller MA... Jeg greier vel ikke helt å fatte hvor trist det må være etter å ha fått oppfylt sitt største ønske :(

Det jeg da begynner å lure på er om det er større risiko for det ved inseminasjon og prøverørgraviditeter? Noen som vet?

Fortsetter under...

Det er lett økt risiko for både aborter og fosterdefekter hos IVF-pasienter. Man regner med at det er knyttet til årsakene til at man behøver IVF mer enn til selve prosessen, men vet ikke sikkert.

Jeg har aldri sett noe som tyder på at inseminasjon øker risiko for noe (og om slike tall finnes vil jeg tro de gjelder heterofile pasienter som har et fertilitetsproblem som bakgrunn for inseminasjonsbehovet, at det blir litt samme mekanismene som ved IVF).

Hei!

Jeg husker jeg tenkte det samme da jeg var fersk her inne. Jeg tror det også kan ha sammenheng med at når man benytter seg av assistert befruktning tester man for graviditet hver gang man har prøvd. Derfor oppdager vi så å si alltid at vi har mistet. Jeg tror kvinner som blir gravide på den tradisjonelle måten ikke følger så godt med som oss. De opplever dermed en sein mens i stedet for en MA, for eksempel. Tror dette også kan være med å forklare at mange her inne opplever MA eller SA.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...