bitthen Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Baaah! Hadde noen få kilo for mye i utgangspunktet... Når har jeg enda mer.. Leser om alle andre tupper som gikk tilbake til utgangspunktet med en gang, lett som en plett. Her sitter jeg 5 mnd senere og har akkurat samme ekstraflesket som før. Har vært syk denne uka og ikke gått tur, derfor har jeg greid å få 1,5 kilo i tillegg til de jeg har... Men det er min egen feil. Jeg er så jævla teit. Sitter og propper i meg sjokkis og kake, mens jeg ikke skjønner hvorfor jeg ikke går ned i vekt, så lange turer som jeg triller - for ei nepe jeg er... Og nå er det jul.. Ja, det lover jo bra for ei som ammer en sulten liten ulv og i tillegg pumper litt til så de premature på sykehuset skal få. At man går ned i vekt av å amme er bare pissprat. Eller, om man eter like lite som før og ammer går man nok ned i vekt. Jeg på min side eter som om jeg venter på hungersnød, samtidig som hver en sjokkobit jeg ser blir ivrig fortært så snart den kommer i armlengdes avstand. Og nå venter sjokko i alle fasonger og smaker, samtidig som det blir ribbefett og sauser, remulade og majones, multekrem, småkaker og riskrem. For ikke å snakke om et uutømmelig lager av RESTER! Herregud, kjenner jeg legger på meg av å tenke på det. Og ikke er jeg den som legger på meg pent rundt hoftene og får fine kurver heller. Jeg ligner vel mer og mer på et eple med bein for å si det slik... Det er jo verdt det selvsagt. Livet har jo fått en ny mening etter jeg ble mams til verdens herligste lille kar - den store kjærligheten er han Men at kroppen skulle forandre seg slik hadde jeg faktisk ikke regnet med på tross av at alle kunne fortelle det. Og ikke nok med det, jeg skvetter også, merker det ikke selv en gang. Kun små dråper som medfører at jeg - forhåpentligvis midlertidig har blitt en Tena - lady... Og så mister jeg håret - svigermor fortalte at hun fant to typer hår i sofan jeg hadde sittet i. Etter meg og katten. Hvem som røyta mest greide hun ikke å vurdere... Det bare detter av, og mini har alltid et lite hår i hånda - eller i munnen for den del. Egentlig skulle jeg bare spørre om hvor mye dere andre hadde gått ned, hvor mye dere trente etc. men nå i andre omgang ser jeg at jeg egentlig ikke vil vite det... Og egentlig er ikke Flæskeræva dekkende heller.. Føler meg litt mer som Vicky Pollard med inkontinens....
<3guttemamma<3 Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Hehehe jeg ler så tårene triller!!! Lenge siden jeg har lest noe så humoristisk som dette! Men fra spøk til revolver! Jeg har samme problem som deg, jeg er utrolig godtesyk! Spiser sjokolade hver eneste dag.. Og jeg ser det begynner å legge seg fint til rette på sideflesket! Men jeg klarer ikke å la være fordi. Prøver virkelig å skjerpe meg om dagen, men det er jaggu ikke lett... Sender deg en klem!
MammantM Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Styggt å si det, men jeg måtte bare le! Skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette innlegget. Dette eplet med ben! Gikk opp 25 kg og gjikk ned 15. Mangler fortsatt 10 kg og på den lille kroppen min så VISES det godt! Så det på blikkene til alle gamle kjente etter at de fikk se meg 6 mnd etter fødselen at de ble litt sjokkerte. Men jeg veier det samme uansett hva jeg gjør!! Rykker seg ikke! Så om du finner en metode som hjelper deg! Så kan du godt dele det med meg!!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 må le litt her også, selv om jeg kanskje bør vurdere å bytte nick jeg også, til fleskeberget f.eks. Jeg gikk opp 21 kg og har kun gått ned 9 kg, så resten kan du jo tenke deg. MANGLER 12 kg og det syntes jeg er myyyye. Trodde for å være helt ærlig at jeg skulle gå ned myyye mer etter fødsel, men til gjengjeld så trodde jeg ikke at jeg skulle gå opp 21 kg heller da. Men vi får trøste oss med at de minste er ikke så store enda og ting tar jo litt tid:) Men håper jeg er tilbake i noenlunde normalvekt innen ett år. Dessuten så er det ikke like lett for oss og løpe ut på tur hver dag i denne vinterkulden!!! Det er vel derfor vi sitter inne og dytter i oss alt mulig rart! Så min konklusjon: Jeg spiser akkurat det jeg vil i hele julen og skylder på kulden om jeg går opp, for kommer meg jo ikke ut for å gå turer!
LittLykkelig Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Ååh herlig å høre at vi er flere i samme båt! Jeg er god og rund i utgangspunktet og håpet jo at jeg skulle gå så masse ned når jeg amma. Greit la på meg ca 15 kilo i graviditeten, tok av like mye på 2 uker. Men det var bare vann.. Jeg ble så glad og trodde flesket skulle forsvinne i samme tempo.. Og nei da. Sitter her nå, veier faktisk et kilo mer enn jeg gjorde ifjor i jula (4 mnd på vei da) og gruer meg til å møte familie og venner. Gruer meg bare til folk begynner å tro jeg har nr 2 i magen. Det er vel ikke lenge til.. Har også en voldsom appetitt og søtsug. Har mistet mengder med hår, heldigvis gir det seg, man blir ikke skallet selv om det føles sånn. Men for å si det sånn, nå har jeg fått en liten krans med nytt hår rundt hodet.. En ufrivillig lugg. Herlig. Og magen krøller seg uflatterende når jeg sitter.. Og nesten når jeg står også. Den er jo så slapp. Blæh. Triller lange turer jeg også, men det nytter ikke når like mye dritt går inn i kjeften på kvelden. Klarer å holde meg til helgene, men da er det mye.. Uff. Føler veldig med deg! Her i huset skal vi innføre en regel med kun godteri på lørdager, og "kun" handle for 100 kr hver.. Med brus, potetgull (dipp?) og litt sjokkis så blir det vel kanskje ikke sååå mye.. Nei man må bare prøve og prøve uke for uke. Til slutt så må man vel klare det.. ? Klem til deg fra eplekollega..
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Hihi.. Så søt du er! :-) Selv opplever jeg at når jeg er ute med lillegutt, så driter alle i meg, de vil bare se på han! Så du får speile deg i den glansen din lille gutt stråler ut! Og han er sikkert kjempe søt! :-)
Gjest Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Hehehehe! Måtte le litt nå ja! Know the feeling! Når man blander mel og vann, blir det lim. MEN, når man tilsetter egg og sukker blir det til en KAKE! HVOR BLIR DA LIMET AV??? JO, det skal jeg fortelle deg: Det er det som får kaken til å bli sittende fast på RÆVEN, HOFTENE OG MAAAAGEN....!!! Har fortsatt 8 kg igjen, av 20 kg og nå har jeg gått OPP 1 kg igjen! Er det muulig?! Satser på å finne på akiviteter med barna til våren, at det har blitt litt rutine i hjemmet så jeg kan få trillet på tur da! Har en elipsemaskin som jeg har brukt 1 gang siden fødsel, rakk såvdit 1/2 time før snuppa våknet, og da var jeg svett og ekkel, og hun var så urolig at jeg ikke fikk dusjet, så da følte jeg meg bare enda verre selv om jeg fikk trent! Og hår som faller av! Det er hår over alt! Jeg skjønner ikke at jeg har mer hår igjen snart! I går fant jeg ikke mindre enn 3 hårstrå oppå knotten på kjøkkenskapet! Hvordan er det mulig?!
FanteGuri Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Hahaha, så bra skrevet!! Selv sliter jeg med kiloer fra forrige svangerskap, som var over for 3 1/2 år siden.. Gikk jo så fint ned de første ukene, og lå bare to kilo unna trivselsvekta, men da kom høsten og lite fristende trillevær, og sjokolade og kaffe dagen lang, til spennende innlegg på småtroll. Nå etter dette svangerskapet har jo magen blitt så bolledeigaktig at jeg er glad moten tilsier empireliv og tights!! Og min mann, kan vel undres, han møtte ei nett lita spretten ei i str. 36, nå er det bokstavelig talt andre boller i str. 40, men heldigvis liker han at bh-størrelsen er økt fra B-cup til C-cup da.. Ikke så galt at det ikke er godt for noe ;-)
bitthen Skrevet 23. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2010 Det er så HEEERLIG å høre at det er andre som føler det akkurat likedan! Sitter her med kaffikoppen og pepperkaka i hånda og puster lettet ut Har bestemt meg for å satse stort på å fikse og stripe håret til jul, samt bleke tennene ei runde i stedet for slankings. Så får vi håpe de stripede hårfjonene og tennene tar bort litt av oppmerksomheten rundt livet.... (Hmm.. Jeg får av en eller annen grunn opp et lite ok bilde av ei halvfeit dame med kritthvite tenner og pistrete bleket hår.....) Jeg er langt i fra den lille nette dama mannen min traff for 10 år siden en sommerkveld... Men på den andre siden er ikke han så himla nett han heller lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå