Gå til innhold

Tenner.... når kommer det egentlig flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kom tennene som perler på en snor fra hun var ca 6 til 8 mnd. På denne tiden fikk hun hele ni tenner. Men siden da har det ikke kommet en eneste tann..., ihvertfall ikke som jeg klarer å se når jeg lurer henne til å gape:)

Burde hun ha fått flere tenner, eller er det normalt at dette går i rykk og napp? Er forresten nå 14 mnd.

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Samme her, bare at her har han bare seks tenner. Lurer fælt på når resten kommer :-)

Skrevet

Her gikk det også i rykk og napp. Han pleide å få fire om gangen, alle i løpet av kanskje to uker, og så kunne det gå tre måneder før han fikk fire til.

Skrevet

Og her har jeg en jente på 13mnd som ikke har fått en eneste tann enda.. begynner å bli litt bekymret.

Skrevet

Snuppa her fikk de to første tennene sine for 9 uker siden. Siden da har det ikke dukket opp noe flere, hun er 12 mnd. Så det tar nok sin tid. . . .

Skrevet

Første to kom da hun var 7 mnd, så kom 5 til samtidig da hun var 12 mnd.

Skrevet

Ikke bekymre deg, du lengre oppe. Vet om 2 som fikk sine første tenner da de var 16 og 18 mnd gamle:)

Skrevet

Her kommer de også i rykk og napp. To tenner nede og fire oppe kom da han var 7-8 mnd, og så skjedde det ikke noe mer før jekslene kom da han var 14 mnd.

Tror det meste er normalt!

Skrevet

Ser ut som om det er store variasjoner blant barna ja! Så da får resten av tennene komme når de kommer;)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hehe, litt artig, nå har Kian min fått en tann til (etter en hel uke i helvete, med oppkast, feber, dårlig matlyst, elendig humør og løs mage), og har enda en på tur. Så de kommer visst litt i rykk og napp ja, selv om jeg skulle ønske alle sammen kunne komme samtidig! ;-)))

Skrevet

Huff da, det tar på for disse små noen ganger når tennene kommer ja. Her har det vært sikling på høyt nivå de siste dagene, og frøkna hadde lett feber både i går kveld og når vi la henne i dag. Så enten er det tenner eller forkjølelse på gang. Vi får krysse fingrene for at det er tenner, ikke alltid lett å vite hva det er med disse små:)

Håper du får noen rolige dager de neste ukene;)

Skrevet

Hun her fikk sine første to tenner nede, da hun var 5.5 mnd.

De to neste kom oppe da hun var 8.5. mnd.

Så kom det 4 nye iløpet av 10 mnd alderen(2 oppe og 2 nede).

Og nå for omtrent et par uker siden kom det to tenner til oppe(ikke hjørnetenner, men de bak der igjen) og hun blir 14 mnd neste helg:)

Jeg tror nok det kan gå litt i rykk og napp. Jenta di fikk jo veldig mange tenner på en gang. Hun har ihvertfall ikke unormalt lite tenner i munnen sin til å være 14 mnd. De vil nok dukke opp etterhvert vil jeg tro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...