Reese Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Dette er frustrerende - synet svikter!!!! Jeg tror at synet begynte å svikte i vår en gang, før jeg ble gravid, men er ikke sikker. Fikk påvist i sep at joda, synet var blitt merkbart dårligere siden siste kontroll. Øyelegene mener det er allergi av alle ting! Jeg har vell aldri vert allergisk mot noe i hele mitt liv, så hvorfor akkurat nå, når jeg også er gravid??? Merkelige greier. Uansett, jeg trenger å få vite om dere andre merker forandringer på synet? Mitt syn kan beskrives med at det er blitt tåkete og jeg er plutselig veldig nærsynt her jeg sitter med trynet inni pcen Ikke kan jeg lese teksten på tven heller som står 3,5m unna.. Begynner å bli skikkelig redd for at det synet som svikter å at det ikke er svangerskapet sin feil. (må bare legge til at jeg har et barn fra før, og opplevde ikke dette da) Sorry, men jeg håper at jeg ikke er alene om dette....
lukas91 Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 huff jeg har ikke hørt om noe sånt før :/ Men hvis du begynner å se prikker, eller noe sånn lissm, da må du ta kontakt med sykehuset med en gang, for da kan det være svangerskapsforgifning :/
Mrs. Zoidberg Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Har kanskje ikke noen sammenheng, men sist gang jeg var gravid var jeg på linsekontroll. Da klarte ikke optiker å finne nøyaktig styrke på øynene mine. Det hun klarte å finne ut var at jeg hadde fått en del dårligere syn siden sist. Fikk nye linser men hun anbefalte å vente med å evt bytte glass i brillene. Det var visst pga hormoner under graviditet at synet kunne endre seg mye, og bli litt tåkete noen ganger. Neste gang jeg var på kontroll (et annet sted) så ble optiker oppgitt for da hadde jeg gått med FOR sterke linser i nesten et år, og dette var ikke bra!! Nei det syntes ikke jeg heller og fikk en forklaring på hvorfor jeg hadde slitt med hopepine. Fikk riktige linser og da gikk det over av seg selv. Under dette svangerskapet opplever jeg litt det samme, føler synet av og til blir dårligere(mer nærsynt) og tekst på data og tv kan se litt uklart ut. Velger å ikke gå på noen kontroll hos optiker denne gangen, for å unngå å få for sterke linser igjen. :/
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Jeg fikk ikke ta synstest fordi jeg var gravid og hormonenen påvirker visst synet. De anbefalte å vente til ett halvt år etter fødsel, fordi det var dumt å bruke penger på briller med feil styrke. Fikk dårligere syn noen mnd før graviditeten, men det har også blitt mye dårligere hos meg etter jeg ble gravid, særlig nå på slutten. Vi får krysse fingrene for at det ikke er så ille som vi tror. Jeg ser heller ikke tekst på tv og det er ganske tåkete til tider.. må stoppe opp og prøve å fokusere på ting for å se hva det er. Slitsomt, jeg vet! Lykke til =)
Reese Skrevet 22. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2010 Takk gud , ikke stygt meint, men begynte å bli virkelig redd her.. Det er veldig bekymringsverdig ja, hehe, jeg tør nesten ikke kjøre engang Skal til øyelege på kontroll igjen på fredag, så da regner jeg med at jeg bør si at jeg ikke vil ha noe form for briller eller linser så lenge jeg går gravid. Termin på nyttår. Takk for dere klarte å berolige meg
2tettebabyer Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 synet blir dårligere under graviditeten :-) men man skal visst få det tilbake :-)
Makko med to små gutter Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Jeg sliter også med mørkesynet pga allergi (i følge legen). Spesielt når jeg skal legge meg. Kan plutselig ikke se på en øyet (ikke alltid samme). Det går alltid over etter en stund...
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 det med allergi kan også være noe som utvikles under svangerskapet... jeg hadde heller ingen allergier før barna kom til verden men nå reagerer eg på pollen, hund, katt, og nøtter i kombinasjon med en av de andre... noe drit når det står på som verst, men kunne jo vert verre og...
MMM<3 Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 hei hei, Jeg har og fått dårligere syn etter jeg ble gravid. Jeg har alltid vært litt langsynt, så jeg har hatt lesebriller. Men etter jeg ble gravid begynte jeg å se dårlig på avstand (tåkete) noe jeg aldri har gjort før. Tok da en test hos optiker og har nå -0,25 på begge øynene (nærsynt), ikke så mye men veeeeldig merkbart. Dette skyldes mest sannsynlig graviditeten. Så hvis ikke synet er tilbake til det vanlige igjen 3-4 måneder etter fødsel så er det mulig det er permanent.. krysser fingrene for at det retter seg opp igjen. Det er ganske vanlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå