Gå til innhold

Panelovnen stod på fullt i hele natt og litt utover dagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men gradstokken vise da bare 18 varmegrader. Det er så kaldt i den nye leiligheten vi har flyttet inn i, at det aldri blir noe skikkelig varme der.

Det er ikke vedovn her, og det er et murhus.

Når jeg får besøk tar de ikke av seg yttertøyet sitt, og jeg og barnet er godt påkledd hele tiden. Her en dag merket jeg at barnet var litt blå over hele kroppen da han skulle dusjes. Han sover også dårlig her.

Frister og flytte ut igjen, men er det egentlig grunn nok? Vi har ikke bodd her lange stunden, så jeg blir sikkert ikke satt store prisen på at utleierene om jeg sier opp leieforholdet allerede nå...

Skrevet

Kjøp deg flere ovner.. Stakkars baby...

Skrevet

Høres ikke bra ut:(

Er det mange vinduer i leiligheten? Man kan få kjøpt lister, med varme i, om settes nede ved gulvet og som skal ta trekk fra vinduene.

Og panelovner? Er den/de gamle? Og står de plassert under vindu? Kjøp heller en, eller to, oljeovner. Det varmer mye mer og trekker ikke så mye strøm.

Og er det for ille så må dere nesten vurdere å flytte. Kan ikke bo i kaldt hus med litebarn.

Lykke til!

Skrevet

18 grader med bare en ovn på er jo ikke så ille. Vi har det sjeldent varmere her i huset. Det venner man seg til, men en ovn eller to ekstra er jo ikke så dumt å ha i reserve til det blir virkelig kaldt.

Skrevet

Det er en del vinduer her ja, og de trekker det fra... Vet ikke hvor gamle de er. Leiligheten er ny, så jeg hadde egentlig mye større forventinger når det gjelder varme. Panelovnene er plassert under vindu ja.

HI

Skrevet

Da trekkes nok mesteparten av varmen rett ut igjen og panelovnene gjør ikke noe mer nytte enn å dra masse strøm.

Dere kan også forsøke å liste vinduene, men jeg ville først investert i noen oljeovner og sluttet å bruke panelovnene. Gode, tykke, gardiner i alle rom kan også være en løsning

21:47

Skrevet

Kjøp deg flere ovner!!!!!

Skrevet

Blir babyen blå over hele kroppen sier du? Det klarer ikke jeg å sette i sammenheng med at det er 18 grader i leiligheten. Flere ovner vil hjelpe på temperaturen, men du bør nok snarest få barnet ditt til legen. Det er aldeles ikke normalt at et barn blir blått over hele kroppen!

Skrevet

Panelovn gir ikke mye varme her heller! (nyrenovert leil).

Ville heller prøvd konvektorovner. Oljeovner har jeg hørt skumle ting om så de er jeg skeptiske til, men vi hadde en her tidligere i høst og den varmet 5 ganger bedre enn panelovnen.

Skrevet

Det er slett ikke unormalt at mine blir blå når de bader ute på sommeren i 20 grader. Skjer helt brått. Er ikke farlig så lenge man får varmen i dem igjen, men kanskje ikke så lett i en kald leilighet. Jeg tror jeg hadde prioritert å hatt det skikkelig godt og varmt på badet, og heller hatt mer kler på i stua og soverommet. 18 grader er egentlig mest fornufitg med tanke på innemiljøet, men vi trives best i 22 grader og med varme i gulvene.

Skrevet

Nå er 18 grader noe av det varmeste det har vært her inne etter at vi flyttet hit. Det var ikke i dag barnet ble blått, men for noen dager siden da det var skikkelig iskaldt her.

Skrevet

Jeg har ihvertfall herlige radiatorer i huset (3 stk fordelt på 45 kvadrat). En på kjøkkenet, en på soverom og en i stua. Suuuuper fornøyd! De varmer godt og tørker klær fort;)

Skrevet

Mulig at huseier kan sette inn en varmepumpe?

Skader ikke å spørre:)

Skrevet

ehh.. hva med å kjøpe deg en oljeovn?

Skrevet

ikke kjøp oljeovn de er meget brannfarlige.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/forbyr_17_oljeovner

dessuten er det helt feil at de trekker mindre strøm mht varmen de utgir.

det finnnes en regl på at det skal være panelovn under hvert vindu i leiligheten dersom det ikke er det bør du be utleier fikse dette og du skal ikke betale for ovner til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...