Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1: Ettersom man ikke skal løfte mer enn babyens vekt de 6 første ukene: klarer dere å holde dere til dette?? Kan jo nærmest ikke dra på matbutikken engang / bære babyen rundt i maxi-cosien..

2: Når de 6 ukene er gått; kan man løfte "alt" eller skal man gradvis øke oppover?

3: Har dere hatt sex før de 6 ukene var omme?

4: Såret mitt virker nesten som det er sydd litt "stramt" slik at magen henger litt over, flere som har det slik? Går det bort?

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Dette er vel en forhåndsregel. Vær forsiktig de første ukene! Jeg var i full sving etter 4 uker, men du må se ann kroppen din og kjenne litt på det selv.

2. Som jeg skrev over, du må nesten kjenne litt etter, men vær forsiktig! Teoretisk sett skal man kunne løfte alt innenfor rimelighetens grenser.

3. Vi prøvde etter 3 uker,men det var vondt. Kjentes ut som om det var en vegg der inne som stoppet opp alt. Bruk kondom!! Infeksjonsfare!

4. Det er normalt. Vil jevne seg ut etterhvert.

Skrevet

Hei, jeg lurer litt på det samme, og særlig når det gjelder trilling av vogn. Har hørt at man ikke skal trille i oppoverbakker når man har tatt ks (jeg tok mitt for to uker siden), og i og med at vi bor i en bakke, kommer jeg meg jo da ingen vei! Er det virkelig så farlig?? Merker av og til at jeg glemmer meg litt med løfting også, men ville selvsagt aldri finne på å løfte lekablokker! ;-)

Når det gjelder "heng", må jeg vel si at hele magen fortsatt er et heng. Ser ut som jeg er gravid i 5. måned, men håper det ordner seg etterhvert. Jeg bruker et belte (belly bandit), og da ser det ikke så aller verst ut med klær på...

Skrevet

1og2: Selv om ting ikke gjør vondt der og da, så vil du merke det etterpå om du overanstrenger deg. bruk mannen din for alt det er verdt nå den første tida;)

3: Hadde etter 2 uker, men det var bare dumt og ubehagelig... Ihvertfall foran, muligheten er jo bak eller i munnen;)

4: Det føles stramt fordi du fortsatt er øm... Jeg tok mitt ks for 16 uker siden, men det er fortsatt ømt der. Og den magen er din bonus fra oven, den går bort etter hvert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...