Gå til innhold

Gode bøker til 1-åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og kikker på bøker med tanke på julegaver. Men, jeg synes det er så utrolig vanskelig å velge. Derfor trenger jeg tips fra dere som allerede har vært der.

Hva slags bøker likte deres barn i den alderen? Sleng gjerne med leker også. Hvilken type leker var favoritten da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattern min er litt over 1 år, og hun elsker å lese bøker. Spise dem også forresten:) Det som er mest populært her er bøker med dyr eller bøker som hun kan kjenne på forskjellige ting i. Dvs bøker hvor hunden feks har litt pels eller blomsten er myk.

Ellers har duplo blitt den nye favoritten i det siste. Kjempe morsomt å se på at jeg bygger, for å så få lov til å ta klossene fra hverandre igjen. Også morsomt å ta de ut og inn av esken sånn cirka 50 ganger etter hverandre:)

Skrevet

Åhh, jeg elsker barnebøker - og min datter har fått bøker fra hun var noen uker gammel.

Vi bruker biblioteket mye + at jeg kjøper mye bøker til henne! Bøker er GØY :-)

Våre favoritter er: Lille larven aldri mett, Gjett hvor glad jeg er i deg, Bæsj, bøkene om lillesøster, bøkene om Ingrid, Albert Åberg, Mummitrollet, Thomas-toget, bøker med lyd, Tassen, Karius og Baktus, Den lille Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans, Malvin og den ville naturen, Fiat og farmor osv osv. Det er utrolig mange bra barnebøker! :) Ellers blir vi aldri lei "myldrebøkene" til Kari Grossmann - utrolig detaljrike bilder.

Vi har også noen sangbøker, og bøker med rim og regler - de er stas! :)

Sing Sang - kort, kort med bilder på ene siden og sangtekster på andre siden.

Snuppa har ikke så veldig mye leker egentlig, eller, hun har vel i grunn mer enn nok ;-) Hun leker iallefall periodevis med alt. Duplo-klosser, togbane, puslespill, dukkeservise, dukker, dukkeklær og dukkevogn, noen småfigurer... en "puslespill-matte" til å ha på gulvet. Ellers er tegnesaker, plastelina og store perler gøy! Og nå har hun begynt å synes det er litt gøy med tv og - særlig Brannmann Sam og Postmann Pat!

Skrevet

Jenta mi har 10 bøker med bilder av dyr og andre spennende ting (Ja, mor gikk amok da det var tilbud på billedbøker) og vi leser nesten alle daglig:)

"Hvor er pusen?" "DÆÆÆÆ!!"

"hva sier slangen?" "SSSSSSSSSSSSSSS"

Og sånn går nu dagan... (er 13 mnd)

Skrevet

Nordli/Tanum (og andre bokandlere) selger noen enkle bøker til 49 kroner som heter ord, dyr, biler etc. De er små og kvadratiske, og er helt supre til små barn. Vi har flere i serien, og de er garantert favorittene til mini. Det er bilder i bøkene fra hverdagen til barna, og dette er stas.

Ellers er drømmehagen bøkene en stor favoritt hos oss.

Sånn i forhold til leker har dette vært favorittene det siste året (mini blir 2 i januar):

Duplo

Byggeklosser i alle varianter

Putteballen til Tupperware og puttebokser (med former)

Biler i alle varianter

Lær-å-gå vogn. Denne er fortsatt populær

Brio togsett

Skrevet

"Min første bok om gården" fra Egmont har lenge vært en favoritt her. Har allerede anbefalt den til et annet vennepar hvor sønnen deres også raskt fikk denne som sin favoritt!

Ellers må jeg si meg enig i Duplo.

Vi har også 4 runde bokser som kan settes oppi/oppå hverandre. Det er den beste leken hans totalt sett. Det har vært yndlingsleken hans siden han var 5 måneder og er det fortsatt nå som han er over 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...