Gå til innhold

Noen fra Drammen her?

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på snart 4 som vurderer å flytte fra Oslo til Drammen.

I den forbindelse skulle vi gjerne hatt noen gode råd og anbefalinger på hvilke områder/bydeler som kan anbefales? Tenker da på trygt oppvekstmiljø med gode barnehager og skoler til barna våre.

I den bydelen som vi bor i nå er vi som nordmenn blitt en minoritet, og vi ønsker oss et mer norskt miljø rundt oss, rett og slett.

Noen som har erfaringer å dele?

Takknemlig for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142592623-noen-fra-drammen-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Kan anbefale å se på muligheter i Underlia, som ligger opp i åsen bak sykehuset. Dette er et nabolag med eneboliger fra rundt 1970 og skiftes ut - mange som bygget selv for lenge siden og nå ønsker å finne seg noe annet. De siste 4 år har det kommet en god del familier med (små) barn - et rolig fint område med marka som nabo. Går man ned så kan man gå ned til byen i 20-25min, eller kjøre ned i 5min... Mange fine bhg i nærheten.

Andre alternativer kan være Bragernes ("dollarhill", omtrent 2x så dyrt som Underlia, men nærmere sentrum og elva) eller Strøtvet (nærmere Lier) men er ikke så godt kjent der.

Etter mange år pendling til Oslo så må jeg si at dette er det eneste minus. Er begge på utkikk etter noe nærmere, nå som vi har et lite barn føles det som bortkastet tid å vente på et tog. Og ikke minst: det stresset når det ikke kommer, bhg stenger hlf5 (ganske tidlig ift andre bhg) så det er nok et kabal å få opp. Kan heldigvis jobbe en del hjemmefra...

Håper dette hjelper litt =)

• 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...