Gå til innhold

Tisselaken mot fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette?

Tenkte på at vi har helt ny seng :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lagt på et i str babyseng, siden det er det eneste jeg har. Det er stort nok likevel, da, håper jeg. Bruker litt tid på å reise meg fra senga, så i fall vannet går mens jeg ligger så regner jeg med at det kommer litt i senga. Men det er grusomt klamt å ligge på, selv om det er flanell og ligger under det vanlige lakenet.

Skrevet

Vi fikk også ny seng nå nettopp, og jeg har termin andre januar, så jeg kan love deg jeg har tenkt på dette. Har valgt å gå for en sånn absorberende variant de har på apoteket. Som et gigantisk tena lady som dekker hele madrassen. Ikke så ubehagelig og klamt som babylaken kan bli. Kjøpte en pakke med 7, tror jeg det var, på apoteket. Kostet vel 40-50kr og er så stort at det dekker hele min side av sengen. Skal tåle at et voksent menneske tømmer urinblæra uten at det renner utenfor, så antar at det holder i massevis for forstervann. Ikke at jeg vet hvor mye vann som vanligvis kommer, men det kan da ikke være allverdens. Tenkte det kunne være greit å ha en i sofaen også, sånn mot slutten, og så legger jeg bare et teppe over. Sikkert fine å sitte på i bilen når man skal til sykehuset også. Og de som blir igjen kan jo klippes opp og brukes i barnesenga eller som stelleunderlag.

Skulle sjekket opp hva de het, men det er langt til badet og jeg er tung og sliten....hehe Spør på apoteket. Her hadde de dem ikke fremme og hentet kun ut på forespørsel. Er visst mange eldre som kjøper dem, men som er flaue over det, så de blir gjemt bort og hentet frem diskre. :)

Skrevet

Jeg fikk med tisselaken til barn, i en av babyboksene man får gratis. Og dette ble plassert under lakenet på min side av sengen.. Jeg må rette det ut daglig selvfølgelig, for jeg vrir meg jo så ukristelig mye om natten =D Men jeg håper håper håper at det hjelper hvis vannet går.. Synd å måtte ødelegge sengen liksom.. For fostervann ødelegger vel sengen ganske bra ?

Skrevet

Her kalles de kladder. Finnes i mindre størrelser også, 1x1 meter eller noe sånt. Supert tips, kanskje jeg også skal kjøpe en pakke, har fundert på hvordan jeg skal redde bilsetet når den tid kommer. Har kjøpt en pakke nattbind, men er jo ikke sikkert de holder lenge nok.

Skrevet

Det er en VELDG god ide. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe det da jeg var gravid med forrigemann, men rakk aldri å legge det på. Så liksom ikke for meg at vannet kunne gå tre uker før termin.

Hvordan jeg i det hele tatt klarte å komme meg ut av senga uten å få en eneste dråpe på når vannet faktisk gikk begriper jeg ikke. For jeg våknet av ettellerannet, antakelig at vannet som gikk, og så reiste jeg meg. Og da fosset vannet ut. Akkurat så mye som man gjerne ser på film. Men til alt hell kom alt på gulvet og lagde en fin elv helt bort til badet.

Denne gangen skal tisselaken på senga litt tidligere, men tror jeg går for den varianten noen over her nevnte som var kjøpt på apoteket. TVILER sterkt på at de tynne flanell greiene jeg kjøpte på princess ville funket særlig godt. Ei heller de små jeg fikk på sykehuset etterpå.

Så bare så det er sagt, det kan komme ENORME mengder fostervann. Og det kan helt sikkert komme bare litt også.

Skrevet

er det noen som vet hva de ifra apoteket heter ?

Skrevet

Prøvde først med slike kladder fra apoteket... det var håpløst, de gikk jo så fort i stykker.

Har nå et dobbelt tisselaken fra Ikea. Det er varmt, men kjennes ikke klamt ut. Det ligger stort sett alltid på. Det har reddet senga noen ganger når mini har kasta opp ol.

Skrevet

Ja nå vet jeg hva de heter. Attends. Jeg har str.180x70. Måtte ut på badet, så sjekket pakken jeg har i skapet. 7 stk pr pakke. Det finnes også mindre laken, og da er det flere i pakken. :)

Skrevet

tusen takk for tipset :)

skal en tur til legen imorgen og da får apoteket et besøk samtidig!

for har ikke sett det ligge fremme jeg heller, så da får jeg prøve å spørre meg frem! hehe

Tenkte det kunne være litt lurt, for d hadde vært surt om madrassene allerede måtte gå på bosset. Penger vokser ikke på trær heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...