Gå til innhold

Sperflink mht soving på dagtid - helt klin umulig ved kveldslegging. Tips og råd hitover takk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - overskriften oppsummerer egentlig hele problemstillingen. Kjempeflink til å sove og sovne på dagtid, enten det er stille, bråkete, triller i vogn eller ligger i senga. Men sovne for kvelden er visst for døllinger. Fast kveldsrutine med bad, amming og så seng. Legges ca 19 og er da veldig trøtt, men ikke overtrøtt. Sovner av og til ved puppen, men ikke alltid. Uansett starter da et spetakkel uten like. Hyler og bærer seg og våkner etter få minutter hvis han har sovnet og kan holde det gående i 1-2 timer. Hjelpes ... Er ellers veldig rolig av seg og som sagt kjempeflink med soving resten av døgnet. Kun innsoving på kcelden som blir bare vas.

Tips og råd der ute til hvordan roe han for kvelden???

Forresten 4.5 mnd, så skrikekurer er for tidlig tenker jeg ( pluss liker dem dårlig).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble plutselig sånn også. Skjønte ikke bæret, fram til jeg fant ut at ho var blitt redd i mørket. Når ho fikk sovne med lys på gikk det helt fint :)

Skrevet

Ja, kom med tips, jeg trenger noen også...

Min er ganske like det du beskriver, men er 4 uker. I natt var det ganske ille og lyset var av. (prøver det på i natt) Han sov da vi la oss (rundt 23.00), og våknet etter 2 timer.

Fikk melk, og tok en time for å finne roen. Sov 2 timer til, og da tok det 3 timer å finne roen.

Fikk melk liggende ved pupp i senga hele 3 ganger til før klokken var 09.00

Altså innsovningen er grei og skjer i stua i baggen, så vi tar den opp på soverommet. Det er når han våkner på natten det kan være stritt.

Skrevet

JO, også kom jeg på en ting til!

Det ble også mye bedre etter at ho slutta å se på tv og data-skjermen. Jeg tenkte ikke over det, men ho kunne jo se tv-skjermen fra babygymmen, og dataskjermen hvis ho lå i sofaen.

Tror nok ho ble overstimulert til tider, for det hjalp når jeg passa på at disse skjermene var utenfor synsvidde!

Skrevet

Har en gutt på 7 mnd og han er også sånn, eller det vil si at han sovner momentant i vogn, trenger ikke og trille, men er helt umulig og få til og sove i egen seng. Holder på 1-2-3 timer hver kveld.

Utroligt slitsomt, så håper mange kommer med gode råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...