Gå til innhold

rier eller kynnere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt noe særlig kynnere tidligere.. så nå når jeg sitter her med menssmerter nederst i magen og smerter i korsryggen som kommer med ca 6 min mellomrom så vet jeg ikke hva det er... For det er nemlig ikke veldig vondt, men det er absolutt ikke behagelig.

Kan dette være rier selv om jeg ikke må puste meg gjennom noe? Det står på rietelleren at man skal ringe føden om de kommer med mindre enn 10 min mellomrom.. men skal man det selv om de ikke er veldig vonde??

Det ble visst litt langt.. Jeg er forvirra førstegangs og har en nervøs mann ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være modning...

men om det skulle bli værre enn det er og/eller komme hyppigere ville eg ringt føden bare for å slippe å bekymre meg...

lykke til!

Skrevet

Hei, det skader ikke å ringe føden å høre hva dem sier.. høres jo ut som det kan være noe på gang.. bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :) Lykke til!!

Skrevet

Jeg sitter faktisk med det samme. Det begynte samme dag som jeg fikk hinneløsning, så var det rolig noen dager, fram til jeg fikk modningsakupunktur på fredag. Etter det har jeg hatt mye korsryggsmerter og en del magevondt "overalt" i magen. I morges våkna jeg til og med av ryggvondten, så det kjennes ganske godt, selv om det heller ikke er vondt hos meg. Det er jo ikke behagelig akkurat, men ikke direkte vondt.

Jeg håper jo selvsagt at det betyr at noe skjer, men regner egentlig med at det er modning som gjør det. Førstegangs her også, så kjenner jo veeeeldig godt etter når jeg kjenner noe, men det sies at rier er umiskjennelige, selv om man ikke har hatt det før, så jeg satser på at jeg kjenner det når det er "the real deal".

Skrevet

Vi har termin samme dag ser jeg også! :)

Skrevet

Dette er spennende.. jeg sitter her å håper at det skal gjøre vondere og vondere..hehe! Nå er jeg såå klar til å få gullgutten i armene <3 Håper det skjer noe mer i løpet av kvelden/natten, både hos deg og meg ;-) Hadde jo vært fint om de kom på termindato da :-) kommer dine "tak" også regelmessig? har du snakket med de på føden?

Skrevet

Jeg var litt usikker selv. Hadde det slik som du beskriver det nå på dagtid..så ga det seg så tok det seg opp igjen på natta. De sier at riene kjennes som et belte, altså også bak i ryggen, men kynnere bare på magen. Kynnere skal ikke komme regelmessig heller:) kanskje noe er på gang:)

Skrevet

glemte jo å si at når det tok seg opp igjen på natta så var det selvsagt rier og fødselen i gang:)

Skrevet

Jeg har faktisk ikke tenkt over om de har vært regelmessige. Men både igår og i dag tidlig var det en lengre periode med mye ryggvondt til og fra, så det var vel relativt regelmessig mens det sto på.

Jeg har ikke snakka med føden. Da jeg var på modningsakupunktur på sykehuset på fredag fortalte jeg at jeg hadde hatt korsryggvondt etter hinneløsninga, og da sa jordmora bare "bra!". Så jeg antar at det er en fin ting at det verker, men håper jo selvfølgelig at det ikke er noe vi må gå med til og fra i dagesvis, for det er litt slitsomt å gå sånn og kjenne etter hele tiden. Men det ryktes at man kan gå med sånt en stund uten at noe mer skjer.

Skrevet

Håper vi slipper å gå så lenge med disse ubehagelighetene..

jeg glemte å si at jeg i tillegg har hatt rosa "slim" som kommer ut hver gang jeg er på do.. (beklager detaljene, håper det er greit å skrive alt her). Er det normalt at det kommer slik hele dagen? Det er ikke friskt blod i det hele tatt.. rett og slett rosa tynt slim!!

Skrevet

Synes det høres ut som om vi har det ganske likt! Jordmor sa jeg skulle vente på blødninger før jeg tok kontakt igjen, så da kan det jo virke som om du har kommet enda litt lenger i løypa?

Blodet blir vel blanda ut med masse utflod som skal smøre Portalen, derfor det ser ut som rosa slim, tenker jeg. Har du ringt???

Skrevet

Høres mer ut som modningsrier enn rier. Rier er helt for j..... og du puster overhodet ikke lett mellom dem. Jeg hadde selv rier/modningsrier helt ned til 4 minutters mellomrom før jeg ringte føden, jeg kom da inn for en sjekk og det visste seg at de hadde gitt meg litt åpning. Jeg fødte to dager senere :-)

Skrevet

Det blodet du nevner viser absolutt at noe er i gang med livmoren din! :)¨

Jeg tror "bare" du har modningsrier, men det er veldig bra det også... da er du ganske nærme ;-)

Skrevet

Å, men da må du jo ringe!!!! Regelmessige "vondter" som ikke har stoppet opp og rååååsa slim?!!? Blir faktisk litt overrasket hvis ikke fødselen din er i gang ;) Uten at jeg er noen jordmor eller noen annen type ekspert altså :P

Skrevet

Nei, jeg har ikke ringt enda.. har en mann som syns jeg burde ringe, men jeg føler ikke selv det er "vondt nok" enda.. kanskje jeg burde ringt føden bare å fortalt hvordan det er, men jeg liker ikke å være til bry viss det ikke skulle være noe! Vet jeg ikke bør tenke sånn, men likevel.. Nå tar jeg meg en tur ut og ser om jeg klarer å gå en tur med mannen :-) Så får jeg eventuelt ringe når jeg kommer tilbake..

Skrevet

Må legge til at da jeg fødte første gang så var ikke riene fra 1-3 cm åpning til å "dø" av, de var klart ubehagelige...men ikke sånn hylevonde akkurat! Føden er nok vant med mange "unødvendige" beroligelsestelefoner ;) synes du skal ringe, jeg!

Skrevet

Fuuus!!

Haha, er litt oppglødd jeg gitt.

Synes ikke du skal vente med å ringe for ikke å være til bry, det er derfor de sitter der :)

Masse lykke til, og keep us posted!

Skrevet

Liten oppdatering fra meg :-)

Jeg var ute å gikk en liiiten tur med mannen, og da gikk vannet ;-) Det var akkurat som om jeg tappet ut av badekaret..det bare fosset! Så nå har jeg snakket med føden og fått beskjed om å prøve å sove litt..noe jeg ikke tror jeg får til! Sitter nå å tar tiden på riene som jeg føler bare blir vondere og vondere!! Nå må jeg puste meg igjennom de.. auu!!!! Kjenner jeg begynner å bli nervøs......

Skrevet

Jippiii! Det var fantastisk gøy å høre, gleder meg på dine vegne :D

Skrevet

Oioioi! Så spennende! Forstår godt om du ikke får sove noe ihvertfall!

Det blir uansett ikke lenge i mellom oss, siden jeg har tilbud om igangsetting på mandag, men blir litt misunnelig allikevel! Men tror ikke det skjer noe før tiden her i gården!

Lykke, lykke til!

Skrevet

Ååh så spennende!

Er jo helt idiotisk at jeg gleder meg over hver fødsel, når jeg selv opplevde en for kun en måned siden. Skulle gjort mye for det igjen altså!! :)

Ps... sa jeg ikke at du var nærme? Tehehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...