Gå til innhold

Samme SF-mål i uke 26 og 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll på torsdag hos jordmor. Hun kommenterte da at SF-målet var litt lavt, men at dette nok var pga leie til babyen, lå visst med hodet ned men litt skrått til siden. Har ikke kikket på helsekortet siden jeg var på kontroll, og oppdaget idag at SF var det samme i uke 30 som uke 26. Ble litt overrasket når jeg så det. Målet i uke 26 er gjort av fastlege, og husker fra forrige svangerskap at lege og jordmor målte litt forskjellig, men synes kanskje at dette ble litt mye. Er ikke spesielt stor sånn ellers heller. Forrige gang fikk jeg forøvrig en plugg på 5 kg, så en litt mindre baby gjør jo forsåvidt ikke noe, men synes kanskje målet burde steget litt..? Lurer litt på å ta en tlf til jordmor imorgen, men hun burde jo reagert selv om det var bekymringsverdig?

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SF-målet mitt gikk litt ned mellom to kontroller faktisk. Men da hadde jeg vært syk(klarte ikke ta til meg næring omtrent uten at det ledet til dotur...) i noen uker også, så hadde ikke steget noe i egenvekt heller i den perioden. Tror faktisk jeg hadde gått litt ned i vekt! Det eneste som skjedde var at vi avtalte en ny kontrollmåling en drøy uke etterpå, og da var magen oppe på kurven sin igjen. Nå rager den HØØØYT oppe på sf-kurven :/ Har visst en kjempejente inni der, gulp!

Skrevet

Jada. Har opplevd det i begge mine svangerskap at SF-kurva flata heilt ut. Forrige gang låg ungen i tverrleie (med beina ned) denne gangen skal eg på UL torsdag for å sjekke leie, men er ikkje bekymra mht vekst eigentleg. Er i veke 37, men kjenner at ungen flyttar på seg frå dag til dag. Er nok eit merkeleg leie denne gongen og...

Skrevet

Hei. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Var på kontroll hos jordmora igår og ble målt til å være under normalen. Hadde samme symfysemål som legen målte på meg i uke 28. Jeg er nå i uke 32. Men tenkte jeg skulle vente med å svare på denne tråden til idag, for jeg hadde privat 3d ul idag. =) Her kunne denne jordmora si at den lille jenta var 2% over gj.snittet. Så symfysemål og babystørrelse har ikke alltid sammenheng. Hun målte magen også og fikk 4 cm mer enn jordmora igår. Men hun her tok litt mer tak i magen når hun målte. Livmora mi ligger sannsynligvis litt under ribbeina, dessuten ligger litla med hode ned. Dette kan også ha noe å si. Men hvis du er bekymret ta deg en privat ultralyd. Hvis jordmora hadde følt det var urovekkende så hadde hun nok sendt deg videre til sjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...