Gå til innhold

~* ~ Desemberprøverane! ~*~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å prøve å samle oss litt, sidan det nermar seg desember med stormskritt:)

Tid blir det prøvestart på folk? Og tid er forventa EL og IKM?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg med deg! Går i gang med tredje pp nå og tenkte å teste ut EL-tester denne gangen. Etter siste TR og tidligere sykluser har jeg IKM 14. des. og EL rundt 1. des. Meeen, hadde noe tull med denne siste syklusen, så er veldig spent på hvordan dette går.

Hadde egentlig tenkt til å ikke prøve så hardt denne mnd, men ser at vi kanskje kan rekke "barnehagefristen" så da krysser vi fingrene og kjører på!

Hva med deg - EL og IKM?

Skrevet

Dersom syklusen ikkje tullar, men held seg som den skal/pleier, så blir EL rundt 18.desember og IKM ca 1.januar (32dagars syklus).

Litt "dumt" tidspunkt i grunnen, for OM det klaffar, så er det alt for tidleg å få positiv test julafta. Haha, for eit luxusproblem:P

Vi vil nok ikkje rekke noken "barnehagefrist", men bur på ein såpass liten plass at det ikkje skulle vere noke stort problem.

Min "stategi" for prøvinga er å ta heilt fri frå dib o.l. frå 3.desember og til etter jul, sidan eg på det tidspunktet skal ha juleferie då uansett;) Men det er muleg eg sprekker litt...;P

Skrevet

Luksusproblem ja!:)

Deilig å ikke forholde seg til barnehageproblematikken. Bor i Oslo og havnet midt i det med førstemann som er født i oktober. Koselig å få ekstra tid hjemme, men ikke like forenlig med jobb, lån og livet utenfor hjemmet. Men når alt kommer til alt betyr denne "fristen" fint lite. Men skulle det klaffe sånn hadde det vært gull!

Krysser fingrene for oss!:)

Skrevet

Huff, ja, skjønnar det ikkje kan vere lett med SÅ mange som vil ha same plassen. Får håpe det klaffar for deg, og at ungen gjerne kjem nokre få dagar før termin, så ein er heilt sikra plass;) Men uansett så går det meste seg til:)

Har oktoberbarn eg og:) fødd i 2008.

Skrevet

Hei hei!! Vi ønsker også å holde oss innenfor august og krav på barnehage plass... Bor rett utenfor oslo, så det er ikke så enkelt..

EL rundt 1 des, og IKM ca 14/15 des. Forrige syklus var TR en dag for sein, hun bytter litt på 28 og 29 dagers sykluser..

Gleder meg masse, ikke lenge igjen nå :) 1 pp, vi ønsker vårt 2 barn. :)

Skrevet

Tøybleiemamma: mi første er også oktober 2008-barn. Morsomt!

Og mammaen til Hedda: vi har jo el og ikm samtidig om alt går som planlagt! Jeg fikk TR en uke før forventet denne pp - mistenker en tidlig SA, så er litt spent på syklusen min denne mnd.

Noen av dere som har erfaring med EL-tester? Tips mottas med takk! Første gang jeg tester etter EL.

Skrevet

barbabelle: så arti;)

Har inga erfaring med EL-testar. Brukar LadyComp, så får jo vete om EL der. Men dersom det ikkje skulle klaffe med det første, så kjem eg nok til å prøve EL-testar (har i grunnen lyst å prøve det med ein gong, men det er berre uøkonomisk:P).

Skrevet

Hei!

Vi skal også prøve nå :D På nr to!

Venter mensen hvert øyeblikk, så det blir vell prøving om en 10 dager.. Tenker på det hele tiden. :) Håper, håper, håper det går :D

Hva er egentlig IKM?

Jeg har også tenkt på egg løsningstester.. men det er jo ganske dyrt, og det er vell nesten for sent når man har eggløsning uansett?

Vår forrige ble til når vi hoppet av i svingen før en usikker periode... Så enten var seden veldig levedyktig, eller så har jeg eggløsning tidlig.. Vi tenker iallefall å begynne prøvingen ganske raskt etter mensen, og fortsette til jeg er sikker på at den er over

Skrevet

Siden TR kom i dag, så blir vel jeg også desemberprøver..

Forventet EL 6. desember og IKM blir vel da 20. des om jeg ikke tar helt feil. :) Så håper på at det klaffer denne gangen.

Vi prøver på barn nr 3! :)

Skrevet

81-mamma: IKM er vel forkortelse for "ikke kommende mens" tror jeg. Altså den dagen du forventer at den kommer om du ikke er gravid. Merkelig forkortelse... Sikkert noe som har dukket opp tilfeldig i ett eller annet forum? Mulig det har enengelsk forklaring også...

Skrevet

Hei damer...

Jeg slenger meg på denne tråden jeg..

Min historie er lang. Jeg passerer tre år som prøver 3 januar... Men jeg håper at jeg slipper og oppleve den datoen som prøver.

Jeg har desverre ikke eggløsning og må ha hormonelle preparater for og få det. Og det er grunnen til at jeg slenger meg med her nå.. Jeg starter på hormon sprøyter i desember, og vil få forventet ikm rundt 24/27 desember.. Kanskje noe før også... Veien har vært lang, og jeg hadde blitt overlykkelig over og slippe og vandre ved den mer... Jeg og samboer har vært kjærester 5 år 27 desember.. Kanskje har vente tiden vært verdt det.. kanskje har jeg verdens beste gave og gi min kjære på 5 års dagen vår... *håååååååååååååper*

Lykke til alle damer. Måtte mange av oss få verdens største julegaver i år!!!!

klemklem

Skrevet

Prøver igjen 1 pp. Venter EL 28 nov og IKM 12 des. Menssyklus 28-29.

Håper det klaffer denne gangen da.

Lykke til med dokke.

TVI TVI DESEMBERPRØVERANE

Skrevet

3pp,

el rundt den 5 og ikm den 18-19. håper det klaffer denne gang.

Skrevet

2 pp nå i des. her...

El ca. 4-5 des. og Ikm ca. 19.12.

Kommer til å prøve mye denne mnd. var ikke så overivrig forrige pp ;)

Barnehagen går det fint med her da jeg har junior i bhg å små søsken blir prioritert selv om de er født etter 31 aug. :)

Gjest En til 2011 <3 1-pp <3
Skrevet

Slenger meg på denne :)

Planen var å starte prøvingen i des,men har tjyvstartet :P Klarer ikke vente jeg.

Har hatt EL i disse dagene etter laaang syklus.50 dager.Har testet med strimmel og cb eggløsningstester,fått positivt test i 2 dager.Nå er det bare å vente å se om man det høster frukter :)

Lykke tell alle sammen :) Krysser fingrene før dere alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...