Gå til innhold

Til dere som har erfaring av Brystpumpe. Elektrisk eller manuell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som pumper;o)

Hva er dere mest fornøyd med- elektrisk eller manuell?

Og hvorfor/ hvorfor ikke?

OOOOg hvor ofte? :P

oppbevarer dere det rett på flaske og setter det i kjøleskapet?

For det kan vare i 3-5 dager i kjøleskap.

Eller i en tett beholder?

Jeg bruker dr browns flasker.

takk for svar mine medsøstre ;D

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg får ikke taket på disse pumpene jeg, så nå håndpumper jeg og da får jeg ut masse!! Her om dagen fikk jeg ut 220ml på 10 minutter liksom, men da hadde jeg hoppet over en amming.

Jeg har forsøkt Avent sin manuelle. Det varierte veldig hvor mye jeg fikk ut av den. Det minste var 20ml og det meste var 180ml. Jeg måtte hele tiden stoppe opp og stimulere utdrivningsrefleksen.. Så kjøpte jeg den elektriske til Nuk (til salgs!). Jeg fikk ut litt, men jeg får fremdeles ut mest når jeg håndpumper.

Jeg pumper rett på flaska eller i et avent-beger, setter det i kjøleskapet og fryser det mot slutten av dagen. Jeg har aldri mm mer enn 24 timer i kjøleskapet før jeg serverer det eller fryser det.

Skrevet

Har elektrisk, medela swing..

Kjempe fornøyd!

Har hatt både dr.brown og avent manuell, men det var no herk begge to!

Pumper meg hver kveld, og ellers ved behov..

Det jeg pumper på kvelden, får han på flaske kvelden etter.. Da får han 200 ml.. Så det som er til overs samler jeg opp, og fryser ned etter 3 dager eller tidligere hvis det er nok til å fryse ned..

Fryser ned i Medela poser..

Skrevet

Har brukt Avent elektrisk. Utrolig tungvint.. Men elektrisk er nødvendig hvis man skal pumpe mer enn en gang daglig.

Trodde melk bare kunne stå i 1 døgn i kjøleskap??

Jeg frøs det ned også gav pappa'n det til babyen den ene dagen jeg var på jobb. Pumpe rett i i Avent via begre og det var veldig greit når jeg skulle fryse det ned.

Men jeg har også prøvd Medela Swing elektrisk og den er knall god! Veldig lett å holde på.

Og jeg fikk ut ganske mye melk.

Skrevet

Fersk melk er holdbar 3-5 døgn i kjøleskap.. :)

I døgn er tint melk :)

Skrevet

Er veldig fornøyd med avent manuell pumpe. Må av og til starte utdrivingen ved å klemme for hånd, men får da raskt i gang pumpingen.

Pumper før jeg legger meg om kvelden og fryser ned hvis jeg ikke trenger dagen etter.

Har prøvd elektrisk, men syntes den var mindre skånsom mot brystvortene.

:-)

Skrevet

Hadde jo vært greit å vite når jeg pumpet og ammet.......

Synes overalt hvor jeg leste om pumpemelk var det et døgn. Jaja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...