Gå til innhold

Gravid i London og Student?

pompompei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal også hjem til Norge å føde :) Jeg går 2. året mitt nå, så planen var i utgangspunktet å fortsette rett på 3. året til høsten (2011), men innser at jeg må se det litt ann ettersom det nok blir veldig mye for oss når vi begge er studenter og har all familie i Norge. Så eventuelt tar jeg permisjon mens pappaen fullfører og så får jeg fullføre året etter. Og JA, det er jo helt vilt! På universitetet jeg går på koster det 500kr dagen for barnehageplass. Det er jo helt utrolig. Jeg har i tillegg termin 18. mai så babyen vil ikke være eldre enn ca 5mnd når vi kommer tilbake, så det spørs om jeg stoler på å gi den fra meg til en barnehage når den er så liten.. Høres ikke lovende ut =P

Hva med deg da? Når har du termin? Og studerer du ferdig året ditt i år?

Jeg har jo termin midt i eksamensperioden, og ettersom jeg skal hjem til Norge å føde ser det ut som det blir eksamener i September eller noe på meg..

Det er syykt dyrt!

Jeg har termin 24 desember :) om 3 uker, Gleder meg veldig!

Vi er også begge studenter, han studerer i Sverige, jeg var i london. Nå tar jeg permisjon i sverige fram til høsten - så fullfører han først. Litt samme plan som dere. men jeg har to år igjenn da.

han kommer da til å være ferdig og kan evt jobbe deltid og passe den lille, mens jeg blir ferdig med utdannelsen. 500 pr dag!?! det er jo latterlig.. Som det ser ut nå blir det nesten FOR dyrt! det er jo ikke bare barnehageplass som koster i London, det er Alt! transport, leie osv..

Jeg er også litt skeptisk til den britiske barnehage systemet..hehe men det er sikert helt bra. det burde være med de prisene!

En annen ulempe med oss er at som norske statsborgere får vi ikke den samme støtten som EU-studenter i UK! det finnes jo masse grants og support systemer, men ikke til oss:(

Hvilket uni går du på?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...