spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 http://www.beautifulcervix.com/cervix-photo-galleries/photos-of-cervix/ Flere som har vært her inne og sett..? Etter å ha sett dette, mistet jeg litt trua på at det er gravidsymptomer jeg kjenner, og håpet om å ha flaks, og klare det på første forsøk glapp litt egentlig. Utfloden jeg beskriver som hvit, er slik som den man ser rundt tappen på disse bildene, etter eggløsning og frem til bildeteksten sier at hun fikk mensen 13 dager etter EL. Men, syns likevel det er mekrelig at jeg har hatt murringer i 14 dager nå. Får vel bare vente og se, men skal innrømme at jeg ikke er fullt så optimistisk som jeg var, før jeg så disse bildene!
Gullis :) Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 DET var skikkelig interessant ! Viser jo syklusen og gir kanskje litt mer svar på hvorfor kroppen er litt utenfor!! Takk for den! Skjönner ikke hvordan man klarer å undersöke det på seg selv, livmortappen altså ..
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 22. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2010 Nei, har ikke taket på det jeg heller, hehe. Eneste jeg har merket forskjell på, er om den er høy eller lav. Min har vært høy i snart 14 dager. Men som mange har sagt, så er tappen forskjellig fra person til person, og det er VELDIG vanskelig å tolke syklus bare utifra denne. Man må bruke flere sykluser på å bli kjent med "sin" tapp. Men syns bildene var veldig interessante likevel!
Gullis :) Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Bildene og det som stod var kjempeinteressant! Livmortappen tror jeg ikke jeg har tenkte til å läre meg å kjenne, har prövd et par ganger men jeg tror jeg holder meg til å sjekke andre ting . Men bildene var kjempeinteressante!!!
nelliik m/blå & rosa Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Spennende bilder egentlig, utrolig interssant å få vite mer om denne livmortappen! Jeg selv, klarer ikke å kjenne min haha.. Tror jeg har for korte fingre SÅ her må samboer til pers...! Det må sies at jeg har siden prøvestart i august hatt sykluser på 28-33 dager - normalt i mitt fruktbare liv, har den alltid vært på 28 dager tidligere. Denne mnd., som de andre, var håpet like sterkt om en liten spire. Og vi selvfølgelig veldig spente, som alltid! Dermed sjekket sambo livmortappen igår og kunne fortelle at den var; - ganske hard, lav plassert, litt bakovervendt, fuktig og med et lite hull (åpen). Noe som betyr at mens skal komme, og idag etter 28 dager, kom den!! Faktisk litt gøy, for da viser det seg jo at amn kan stole på livmortappen Jeg fant nemlig denne listen, som jeg syns er fin å følge ----------------------------------------------------------------------------------- Før eggløsning er livmortappen: -"lukket" (bare en knøttebitteliten åpning) -hard som nesetippen -lavt plassert inni skjeden -"tørr" eller litt fuktig -kan være litt bakovervendt -rosarød i fargen Noen dager før/under eggløsning er livmortappen: -åpen (noen klarer å få lirket inn en fingertupp) -myk som leppene -høyt plassert oppe i skjeden -veldig glatt og sleip pga. av eggløsningsslim (evt. annet vått sekret) -sentrert i skjeden -rosarød i fargen Etter eggløsning er livmortappen: -"lukket" -"plugget igjen" av en slimpropp -hard som nesetippen -lavt plassert i skjeden -"tørr" eller litt fuktig -kan være litt bakovervendt -rosarød i fargen Like før/under menstruasjon er livmortappen: -åpen (for å slippe ut mensblodet) -hard som nesetippen -lavt plassert i skjeden -fuktig (pga. blodet) -kan være litt bakovervendt -rosarød i fargen, men det blir skjult av blodet Ved gravidiet er livmortappen: -tett "lukket" (åpner seg i ukene/dagene/timene før fødselen) -"plugget igjen" av en slimpropp (den velkjente slimproppen som alle fødeklare leter etter) -"tørr", litt fuktig eller våt - veldig individuelt -lavt plassert i skjeden -kan være litt bakovervendt -blålilla i fargen -middels myk - på en litt spesiell måte - myk på "utsiden", men er hard like under "overflaten" (denne mykheten kan føles "fløyelsaktig") ........dette er ofte veldig vanskelig å kjenne forskjell på hvis man ikke har sjekket tappen endel sykluser og VET hvordan den er til vanlig. Den blir helt myk (og avflatet) når fødselen nærmer seg. For å finne livmortappen stikker man en finger eller to langt inn i skjeden til man finner noe rundt med et hull i midten. Når man finner den så er man ikke i tvil om at det ER den - skjedeveggen føles definitivt helt annerledes ut. Pass på at fingrene er rene og ha kortklipte negler slik at ikke noe blir opprispet under sjekkingen. Og til slutt - passe på å bruke samme stilling hver gang man sjekker for ikke å få forskjellige "høyder" på tappen. Å sitte på huk, sitte på do, stå med et bein på doen e.l. er greie stillinger for livmortappsjekking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå