Gå til innhold

Hva blir dyrest? En oljeovn på full gass, eller to på midt på treet?

Anbefalte innlegg

Vi har to stuer, som ikke blir fullt oppvarmet av EN oljeovn før den står på max.

Vi har en ovn til, så bør vi bruke BEGGE og dermed ikke behøve å ha de på bånn spiker?

Hva er billigst/trekker mest strøm? Blir det det samme mon tro?

Gruer meg litt til KALDE dager både for de er kalde, men også for de er dyre...

Fortsetter under...

Aner ikke, men tror nok jeg hadde vurdert noen tiltak for å isolere litt bedre. Begynn med dører og vinduer. :) Og har dere fått noen til å ta en service på ovnene? Det skal strengt tatt gjøres hvert år, fikk vi beskjed om i fjor. Dårlig rengjordteovner brenner dårlig og er vel også brannfarlige.

Jeg er ikke helt sikker :-)

En oljefylt radiator brenner jo ikke noe olje eller noe annet. Den virker sån sett som en vanligradiator. Er derfor litt usikker på hva du mener med at ovnen må rengjøres for å brenne bedre? Om du snakker om en oljefyr derimot er jeg helt enig.

Annonse

Antar at det er elektriske ovner det er snakk om. Då kjem det an på kor stor effekt ovnene har. Om du har to ovner med 2000 W effekt så er det akkurat det samme om en står på full styrke eller om to står på halv styrke. Summen blir 2000 W uansett. Men vil tru at to ovner på halv styrke vil gi bedre varmefordeling enn en ovn på full fres. Syns i alle fall at det er bedre med to på lav styrke enn en på full styrke.

Det er snakk om 2 elektriske oljeovner fra elkjøp, begge på 2000 w.

Jeg inbiller meg også at en i hver stue på "halvt" gjør at ovnene må "jobbe" mindre, som igjen er billigere en om den ene står i midten og "maser", hmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...