Lykkemin Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 hvor lenge har dere de i vippestolen om gangen? min lille prins er nå 6 uker og tenkte begynne å la han sitte litt i vippestolen.. hørt mange si ca 20 min i begynnelsen, men nå kan han sitte 1-2 t i bilstolen sies det så hvorfor kan han ikke sitte like lenge i vippestol?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 hmmm, godt spørsmål. he he jeg lar jenta mi på 6 uker ligge ganske lenge i vippestolen,men sitter ikke så lenge. Har den stortsett liggende jeg, og setter den opp ett hakk(nesten liggende det også) innimellom. Sitte vet jeg ikke hvor lenge de kan,men vil jo tro at de egentlig hviler ryggen litt i en vippestol da og blir ikke like bratt som en bilstol:)
Lykkemin Skrevet 22. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2010 glemte si at jeg har den på det nederste hakket så han ligger jo nesten.. i alle fall mye mer enn når han sitter i bilstol..
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Du får spørre fysioterapauten på helsestasjonen! :-) Selv har jeg en gutt som trives på matten sin, så jeg har ikke vendt han til å sitte så mye i den vippestolen. Jeg merker at med engang jeg setter han i den, så begynner han å åle seg rundt. De får jo ikke like mye bevegelsesfrihet og det hemmer den motoriske utviklingen.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Når han var så liten,så satt han veldig sjeldent i vippestolen.. For da sov han jo bare Nå (4.5 mnd) sitter han der når han får mat.. Har en slik vippestol som man kan justere ryggen og setet, så han kan ligge i den også..
Canari Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Poenget er vel at barn skal sitte minst mulig til de selv kan sette seg opp. Dersom barnet ikke liker å ligge "for seg selv" mens familien spiser ev når man skal dusje og andre ærender, er det jo praktisk med vippestolen. Etterhvert blir det også en del tid der i forbindelse med mating. Skal de utvikle seg som de skal, skal de være mest mulig på gulvet, på magen eller ryggen. Barn som bare "sitter" der i lange perioder, er det som så pent kalles "kafebarn".
Lykkemin Skrevet 23. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2010 det er ikke sånn at jeg skal sette han i stolen i timesvis, men han liker IKKE å ligge alene i vugga eller på babygym.. men i vippestolen ser han ut til å trives og det hadde vært fint med litt tid så jeg får laget meg mat og spist og ryddet det opp igjen samt lage middag.. han trives best liggende oppe på meg og det er jo koselig, men jeg trenger litt tid til å gå på do og lage mat..
Gjest Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Signerer flawern og Milian. Ingen av mine ville ligge for seg selv og vippestol ble redningen her. Hvis babyen trives alene så er det myyye bedre at han ligger og "trener" for seg selv som fysio sier, men jeg klarte ikke å bære barnet hele tiden og lot dem sitte til de ble lei i vippestolen, noe som her tilsvarte maks 5-30 min. Vippestolen er jo ikke særlig annerledes enn bilstol i mine øyner, og siden snuppa sjelden var i bil, så jeg ikke problemet med å få avlastning med vippsetolen hjemme, spes. når f. eks storebror skulle spise etc. Hun sa fint i fra når hun ble lei, og de få gangene hun sovnet, ja da lot jeg henne sove (hun sov aldri lenge der heller). Venninna mi pleide da å sette vippestolen bakover mha en støtte fra bok slik at det ble akkurat som liggestilling. Fungerte ikke på min babybjørn men laveste hakket er nå veldig lavt da..!
Canari Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Nei, er nok ikke noe farlig å ha de såpass tid i vippestol. Jeg pleier variere med å ta en babygym inn på kjøkkenet, så er vi sammen også når det er noe der å ordne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå