HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Vet ikke om hun plages av luft eller om det er noe annet som plager henne. Før var hun urolig på kvelden, men nå er det hele tiden. Før sovnet hun i ett tia på natta.. sov til 6. fikk mat og sov til 10-11. Nå er hun urolig heeele tiden og jeg er redd hun ikke får i seg nok mat. Hele natta virker det som hun ligger å presser og presser.. men det kommer sjelden noe. Nå har hun ikke avføring hver dag heller. Vi hadde henne til en slags kiropraktor på torsdag.. og han fant låsninger i nakken og hofta, og hun skal til 3 behandlinger til. Etter første behandlingen ble hun myyye værre enn hun har vært. kan det være det blir værre før det blir bedte? Nå virker det som hun får vondt et par minutter etter hun begynner å spise.. og hun presser og fiser av og til.. og da virker det som hun fremdeles er sulten men ikke greier å spise. Dette gjør at jeg konstant bekymrer meg for om hun er sulten og føler meg som ei elendig mor som ikke greier å skjønne hva hun vil eller gi hun hva hun trenger. I går var vi med svigers. Da hadde hun vært urolig og hysterisk hele dagen. spesielt etter måtid. Og vi trodde hun hadde vondt. I det vi kom dit, ble hun helt rolig og sovnet i farmors fang og sov hele tiden med et avbrekk mat på 35 minutter (!) Så da virket det plutselig som hun hadde det helt fint. Og da føler jeg meg enda mer som ei elendig mor. Da vi kom hjem begynte hun etter noen timer på samme måten. Var det bare tilfeldig at hun var så rolig med besteforeldrene tro? Eller kan det være noe annet enn magevondt som plager henne? En av de siste teoriene mine kan være at hun er trøtt.. for hun sover ikke innmari mye på en dag.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men føler jeg trenger tips og råd fra noen med erfaring.. Har hun vondt tro? Er det bare uro? Er det luft? Er hun trøtt? Hun fikk tillegg 4-5 kvelder før hun la seg.. og da gikk hun 4 dager uten avføring.. og de tre dagene etter det kom det EI seeeeig ladning om dagen. Har dette med tillegget å gjøre? Kanskje det er derfor hun plages nå? Dette ble innmari mye og innmari rotete.. så unnskyld meg.. bare litt desperat og føler jeg ikke greier noenting akkurat i dag.. Stor klem til alle som har giddet og lese dette
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Hei du:) Huff, høres veldig slitsomt ut,men bra at du har funnet ut at hun har noen låsninger og dermed får hjelp med dette:) Kan være det blir bedre etter flere behandlinger! Men kan jeg spørre om noè? Ammer du eller får hun kun tillegg? (Med tillegg kan de få litt forstoppelse tror jeg). Datteren min blir ammet og det kan gå to tre dager uten avføring. Hun er også 6 uker gammel, så det med at avføringen avtar er ganske vanlig tror jeg,og i begynnelsen er det jo ganske mye så jeg er bare glad til:) Det med at hun roet seg hos farmor tror jeg ikke du skal henge deg for mye opp i, du er ingen dårlig mor av den grunn! Men kan være at du også stresser litt og at hun ikke klarer å roe seg helt da. Men nå vet jo ikke jeg da,vil bare ønske deg masse lykke til,det blir nok bra skal du se! Stor klem til deg og det ordner seg nok snart skal du se:)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 22. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2010 Takk for svar Ja, jeg har troen på at det går seg til, slik som alt annet. Når en ting ordner seg virker det som om det dukker opp noe nytt. Nå får hun bare melk fra meg. jeg prøvde noen kvelder med tillegg som siste måltid for natta.. da visste jeg hun var mett og hun sov lenge før hun våknet. Men likte ikke dette, fikk en dårlig følelse og sluttet med dette. Godt å høre di også kan gå noen dager uten avføring.. det er nok som du sier, at det avtar med avføring etterhvert, For de første ukene var det maange om dagen Det hjelper med litt oppbacking.. takk takk igjen Og stor klem
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 ting går seg nok til ja:) vanlig med litt startvansker og så går det seg til:) Hvor lenge har hun holdt på sånn? Kan jo selvfølgelig være at hun har litt problemer med å få ut luft og avføring,er mange som har litt umodne tarmer f, eks og da får de litt vondt. Men om du er bekymret så kan du jo evnt høre med helsestasjonen også om du føler deg komfortabel med de:) Kanskje de har noen gode råd! Sikkert noen her inne også som kan komme med noen tips! klem til deg
bitthen Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Hvilken kiropraktor? Ikke alle vet hva de driver med. Min måtte på sykehus da kiroen var for hardhendt De skal ikke bli verre, ikke i dagesvis i allefall. Får hun mme skal hun helst ha avføring hver dag. Var det seigt, kan det jo være at hun har litt vanskelig for å presse det ut. Jeg tror det kan være en kombinasjon av magesmerter og at hun er trøtt. Det er mange babyer som må sove annenhver time i den alderen hun er, så jeg ville prøvd å se om hun roet seg og ville sove. (Ser du skriver hun begynte på samme måten etter noen timer. De er som sagt gjerne trøtte etter 1- 1,5 time.) Min var og er forferdelig sint når han er trøtt. Kjenner meg litt igjen ... Du er en helt sikkert en flink mamma, og det går over - det tar tid å bli kjent med de
bitthen Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 PS: Min lå også og trykte hele natta forresten. Det skjedde ingen bæsjing her heller. Han var plaget med luft. Men snakk med helsest.
bitthen Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Og en ting til : Min og får mm, det kan gå opptil 2 uker mellom avføringene. Trodde hun fikk mme, men ser hun får mm. Da skal du ikke bekymre deg for at hun ikke bæsjer hver dag, men det kan være luft. Kanskje hun reagerer på noe du spiser, feks melk, egg, løk, brus, druer, eplenektar, kål etc?,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå