Gå til innhold

Denne berømte vinden alle snakker om: -5 men mye vind så derfor mye kaldere. Skjønner den for barn som er oppe av vognen, men er det så farlig da når de ligger tett og godt innpakket i pose nedi vognen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper ikke jeg blir hengt nå,men har det så mye for disse små babyene å si da? Jeg kan ikke skjønne at snuppa mi får så veldig mye vind ned i vognen når hun ligger i voksiposen sin. Den går jo over hodet hennes nesten jo... Nå har det ikke vært så kaldt enda med masse vind i tillegg da,men hva mener dere?

Jeg må ut selv om det er - 15 ute da jeg må hente eller levere lillegutt i bhg. Selvfølgelig holder jeg han hjemme om det er 1 dag eller 2,men jeg kan ikke holde han hjemme hele vinteren fordi det er for kaldt å ta ut minstemann. Nå skal det sies at jeg har 50 meter til bhg også da. Men i verstefall får jeg ta bilen,men tror kanskje det blir værre å bære henne ut av bilen og inn i bhg enn at jeg legger henne i vognen. Hva gjør de liksom i nord da? Tviler på at de sitter inne hele vinteren... he he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta ut mellomstemann mener jeg selvfølgelig.. he he litt nytt at han ikke er minst i flokken lenger.. He he

Jeg er som sagt bare ute etter råd,om det rett og slett er FARLIG å gå 50 meter i - 15 så gjør jeg selvfølgelig ikke det:)

Skrevet

Så lenge hun ligger lunt nedi vognen, sr jeg ikke på det som noe problem, nei ;)

Skrevet

Så en 15 miutters gåtur er helt uakseptabelt i -15? Synes det blir deprimerende å sitte inne i ukesvis om denne kulda setter inn...

Tenker også at det er verre å sette dem i iskald bil?

Eller må man rett og slett få noen til å handle for seg og sitte inne?

Skrevet

Jeg har lært at om det er mer enn 10 minus så bør du ikke ha de aller minste ute da det blir for kaldt for det!

Så dersom det er eks minus 5 som du skriver, og masse vind, så betyr jo bare det at det er kaldere for deg. Lufta som er i vogna blir jo ikke like kald som vinden så jeg hadde ikke hatt problemer med det!

Er også enige med deg om at det nok blir verre å flyttes ut og inn av bil, da vognen er mye lunere!

Skrevet

Å gå på lang trilletur i -15 er nok ikke så gunstig for den lille. Om du må gå på butikken og den ikke er så langt unna, ville nok jeg ha godt men ha dekket med et pledd over åpningen mens man er ute slik at ungen ikke puster inn så veldig kald luft, og selvfølgelig ta den av når man er inne på butikken. Det kan jo og være lurt å få smurt ungen med kuldekrem i ansiktet 30 min før man går ut får å beskytte huden.

Min tanke er at må man så må man.

Leste nettopp en artikkel om barn og kulde. http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article391680.ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...