Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Noen med like erfaringer eller oppmuntringer? hehe...
Skedsmo(r) Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Hva med å legge henne litt senere enn kl 19 når hun ikke sovner før kl 23. Hold henne oppe en time til så kanskje hun blir mer trøtt når hun skal legge seg og sovner med en gang... ? Ikke vet jeg, sliter litt med noe av det samme, hun sovner fint rundt 20.30, men våkner etter en halvtimes tid , og da vil hun ikke sove mer før rundt kl 24... skulle gjerne vite hvordan jeg skal avvenne denne lille uvanen hun har begynt med.
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 22. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2010 lurt .. vi sliter litt her også.. hun vil jo sjeldent sove selvom jeg legger henne 19 hehe. blir opp og ned og ofte mat og bæring for hun skriker en del... vi kan jo håpe at det går seg til ...
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Hallo Hun er ikke bare veldig overtrøtt da? Da har de jo vanskeligere for å falle til ro.. våkner lettere igjen osv.. Jeg må legge min lille kl.18.00(senest 18.30) ellers blir det mye tull. Huff - det er så slitsomt med søvn... Kan de ikke bare sove som andre folk da? ) Masse lykke til, klem.
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 22. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2010 hehe sant. sov! som vanlige folk hehe. Ja, det er et godt tips.. prøver å se etter trøttetegn hos henne. blitt litt bedre på det, men skal visst ikke være så lett. en gang går det seg vel til hvis vi fortsetter med vask eller bad og pysj og så mat og seng. er bare dette med tålmodighet, da...
sthans Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Oppmuntring, ja! Når de er tenåringer kommer vi til å måtte true dem ut av senga, så det går jo over :-))
mamman til to gutter Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Våre gutter har fått bestemme selv når de skal legge seg på kvelden veldig lenge. Han eldste la seg samtidig som oss frem til han var ca3mnd, da sovnet han som vanlig i 8-tiden på stua, men fortsatte bare å sove til han våknet for å få mat på natta. Vanligvis sov han da halvtime-time før han våknet igjen og var våken til vi la oss. Etter 2-3kvelder hvor det samme skjedde begynte vi å legge han i senga i stedet for og han fortsatte å legge seg til ca samme tid. Jeg husker ikke akkurat når vi begynte å legge han enda tidligere, men etterhvert forskøyv det seg hvertfall så vi la han ca kl 19. Han yngste la seg også samtidig som oss når han var helt liten,men han begynte allerede etter 5-6-7uker å sovne for natta i stua tidlig på kvelden, så da begynte vi å legge han i senga også. Han må vi ofte legge i 6- halv7-tiden, for da er han så trøtt at vi må legge han for å unngå at han blir overtrøtt. Å legge en baby kl19 når hun er våken til kl23 ser jeg ikke noe poeng i i det hele tatt. Hvis de skal skjønne at når man steller dem for kvelden og legger dem i senga, så er det natt og de skal sove, så må de være passe trøtte når man legger dem så de sovner forholdsvis raskt. Da vil de etterhvert skjønne at de skal sove i senga og nesten bli trøtte når man tar kveldsstellet. Hvis det ikke går av seg selv, så burde du ikke legge henne 4timer før hun sovner, men heller prøve å flytte tidspunktet du legger henne litt og litt, men 15min hver gang eller noe.
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Min første tanke er at du legger henne for tidlig. Om du legger henne når hun er klar, så blir det nok triveligere kvelder! Har selv en baby som sovner sent (3 mnd og fortsatt våken), men tror det hadde snudd om jeg vekket han tidligere om morgenen. Men liker fortsatt luksusen med en som ikke står opp klokka 6, så jeg haster ikke med det enda...:=)
Alt-er-mulig Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Hei Først og fremst hvor gammel er datteren din? Det er litt avgjørende for hvordan du kanskje kan få bedre kvelder:-)
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 23. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2010 hun bli tre mnd om en uke
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 23. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2010 Men jeg ser at hun gnir seg i øynene og virker døsig, men når hun legges ned er det full fart. Vanskelig balanse mellom å ikke legge for tidlig, men heller ikke at hun skal bli overtrøtt .. jaja.. vi får bare prøve oss fram videre
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Hvorfor legge henne kl 19 hvis hun ikke sovner før 23?
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 akkurat det sleit vi med med gutten vår og. men han sovna ALDRI før 0200 uansett når vi la han!!! men VIPS, to dager før han blei 3 måneder så løsna det. da sovna han i 20 tiden og sov hele natta. (med matpauser da) Nå er han litt over 4 måneder og kan ikke legges senere enn 1930 for da blir han overtrøtt. Dem sier jo at de får de der "trøttehormonene" ved 3-måneders alder og det stemte her i gården hvertfall Håper jenta di snart sover hele natta. vet hvor utrolig slitsomt det er!!! :-/ Lykke til!!
mamma.for.2♡ Skrevet 23. november 2010 #14 Skrevet 23. november 2010 Trøttehormoner? Hva er det? Håpe det snart kommer her i huset også... Blir gal av jentungen vår...
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 23. november 2010 Forfatter #15 Skrevet 23. november 2010 idag har vi kutta ut 19-legginga og hun er fortsatt oppe. spiser akkurat nå.. så får vi se ... redd for overtrøtt baby, men vi får se,,, skal oppdatere (hvis hun ikke er sinnna og trøtt imorgen, da hehe)
*NordNorge* Skrevet 23. november 2010 #16 Skrevet 23. november 2010 Min baby sovner i halv 8 tiden, på sofaen... Så vokner hun i halv 11 tiden, da bader/tar jeg kveldstellet. Så pupper vi og koser oss en times tid før hun er i koma og bæres onn på soverommet og sovner i kurven sin og sover da fra midnatt ca fram til i 4 tiden da d er klart for mat igjen.... Og såver fra i 5 tiden til 8-9 på mornigen..... Syns d er en veldig fin ordning og vi begge er uthvilt
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 23. november 2010 #17 Skrevet 23. november 2010 vet ikke ha de egentlig kalles, men jeg kaller de "trøttehormoner". hehe. det er det som gjør at man blir kveldstrøtt. Nyfødte har ikke disse hormonene og har derfor ingen døgnrytme. de kan være like våkne natt som dag. disse hormonene begynner de å få i 3 måneders alder.
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 24. november 2010 Forfatter #18 Skrevet 24. november 2010 Igår sov hun ca tre ganger i løpet av dagen og var masse våken. 22.30 sovnet hun etter kveldstell og mat og sov til 02. Deretter sov hun til 06 og så 07. Hun var våken igjen til 0915, blid og glad, og nå sover hun litt igjen. :-) ikke verst. Vi slapp en masete kveld igår, og bare koste oss. Hun sov fra 20-21 igår kveld, og om hun hadde vært skikkelig trøtt kunne hun sovet utover natten, men det kommer vel etterhvert sammen med trøttehormonene Var godt å ikke stresse, men bare kose seg i hvertfall.
Løvinna30 Skrevet 24. november 2010 #19 Skrevet 24. november 2010 min legger seg mellom 20-21 og sover til 06-08 om morran...Det begynte han med da han var ca 3 1/2 mnd Så da han våkner mellom seks og sju halv åtte får han en flaske melk og sover en time (halv annen) til ...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. november 2010 #20 Skrevet 24. november 2010 Høres lurt ut å ikke stresse sånn med leggetid riktig enda, de er jo fortsatt veldig små og får ikke alltid en fast døgnrytme før de nærmer seg 4 mnds alder sånn ca- og fram til da gjelder det å gjøre det beste ut av situasjonen, ikke kikke så mye på klokka, men heller bare kose seg mest mulig m den lille=) De blir jo så altfor fort store, og da er ikke kos alltid like interessant lenger;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå