Gå til innhold

Bare gråter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, nå föler jeg at hormonene er skikkelig slemme mot meg. Gråter for fine ting, triste ting og i det hele tatt. Tror ikke jeg har grått så mye i löpet av hele 2010 som jeg har gjort i dag! Har noen erfaring med å slutte på cerazette ? Jeg har så ömme bryst at kjäresten min nesten ikke kan ta på de og jeg er småkvalm og vondt i hodet. Og nå bare gråter jeg..utfra tidlige erfaringer er alt utenom det med gråtingen litt tegn på gravididietet men jeg tror kanskje det bare er helt kaos i hormonene etter å sluttet på pillen 1.nov. Vi pröver jo som bare det men jeg föler meg helt dårlig, ikke minst mentalt. Lurer på om det er sånn jeg skal ha det hver gang tr skal komme! Da vet jeg ikke hva jeg gjör for dette er håplöst,. Dessuten så har jeg sånn mensmurringer i magen...please del noen erfaringer med meg ! Er helt desperat her jeg sitter med tårene som triller for noe jeg ikke vet hva!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... det er jo selvfølgelig vanskelig å vite, men jeg kan jo dele litt av mine erfaringer med deg :)

I graviditet nr 3, så merket jeg vel ikke så mye på kroppen før IKM, annet enn murringer OG utålmodig og hissig... Det er jo også hormonbetinget, på samme måte som sentimentalitet.

Ellers har jeg aldri merket at det å slutte på ppiller kan virke noe inn, annet enn at man da får sin normale syklus tilbake. Har kun merket forandringer når jeg har begynt påp piller...

Og jeg har sluttet og begynt på ppiller mange ganger, derfor er det for meg helt ukjent at så mange sliter med å få syklus på stell og sånt etter pilleslutt.

Så i forhold til mine erfaringer, så høres du vedlig gravid ut, eller så får du PMS for alle månedene du har gått på pilla :) Men da tror jeg mest på graviditet :)

Skrevet

Du er ikke den eneste! Jeg sitter å leser fødselshistorier så tårene triller. Og i går, så hadde jeg ei lita latterkule fordi sambo var så morsom, men så begynte tårene å trille, mens jeg lo, og jeg merket selv at det gikk over fra å le til å hulke og gråte! Men kunne jo ikke si det til sambo, så jeg fortsatte å "le",helt til jeg klarte å stoppe tårene, som jeg ikke vet hva kom av en gang! Harr hatt to lignende episoder og, og jeg trodde også det kunne komme av pilleslutt, men nå vet jeg sannelig ikke, uff.. :)

Skrevet

Udretrollet, det var veldig fint sagt av deg. Det er så lenge siden jeg har hatt PMS uten å gå på pille at jeg ikke husker. Da jeg gikk på Cerazette var jeg aldri sentimental, tvert i mot, kjempeirritert og sint hele tiden med en herlig liten topp da jeg fikk en eller annen form for TR. Var slitsomt det og men ikke som dette. Snakket med en kollega nå og da beg jeg nesten å gråte bare han spurte hvordan det stod til. Dette er jo veldig slitsomt må jeg si! Hvor tidlig tester man eg pos på grav på de billigstrimlene osv? Jeg har tatt noen tester siden jeg er i en helt merkelig form men de er negative som bare det

Skrevet

Det varierer fa person til person har jeg sett. Noen tester så tidlig som 8-9 dpo, mens andre tester ikke positivt før mange dager etter IKM. Så veldig individuelt! Jeg skal ta en test i morgentidlig, viser ikke den antydning, så venter jeg ihvertfall til fredag, som er IKM.

Det er helt forferdelig når man kjenner at haka begynner å skjelve, og øynene blir ekstra våte, og man egentlig ikke har noen grunn for å gråte! Krysser fingrene for at det er gravidsymptom, og ikke PMS! :)

Skrevet

Ja, det er akkurat sånn det er vettu, har IKM omtrent samtidig som deg jeg da,,selvom jeg ikke helt vet pga pilleslutt , tok ikke noen el tester heller siden vi egentlig bare bestemte oss for å slutte med pillen, og ta det som det kom, Lettere sagt enn gjort, vips så var jeg veldig ivrig! Har sterk mistanke om at det er hormoner som löper löpsk pga PMS, men man kan jo håpe. Bare krysser fingrene for deg med prövingen imrg :). Föler meg jo helt tullerusk som flyr rundt sånn her, og da begynner jo folk å spörre om alt er bra også er liksom sirkelen igang.! Åh, må väre lett å väre mann uten disse hormonene

Skrevet

Jeg er hellerikke helt sikker på IKM, tok siste pille den 25 oktober, og fikk bortfallsblødning den 29. Så IKM er regnet utifra denne.

Ja, de må ha det helt vidunderlig! Slippe disse veldige opp og nedturene. Akkurat hatt en ny gråterunde over en SMS sendt til samboer, hvor han sa det ville vært koselig å dele nyheten med familien like før nyttår. Og hu hei som jeg gråt, huff!

Jeg har gått å kjent på mensmurringer i snart to uker, og hvit utflod. Men ettersom jeg ikke har peiling på syklusen etter pilleslutt, så kan det jo være hva som helst som kommer, både EL, TR og graviditet, men håper jo på det siste alternativet! Vanskelig når man ikke vet hvordan det skal kjennes ut. :)

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen, tror det hadde värt lettere om jeg visste hvordan syklusen min var! Vanligvis har jeg fått blödning så fort jeg har tullet litt med pillene, ikke tatt de regelmessig. Men når jeg sluttet helt skjedde ikke noe. Jeg tror (kanskje pga el utflod) at IKM er rundt fredag men har egentlig ikke peiling..Merket du noe til EL eller har du tatt tester for el?

Skrevet

Jeg har tatt tester for EL, men disse økte bare forvirringen min. Hadde to tester som var _nesten_ positive, på syklusdag 15-16, så ble de svakere igjen. ett par dager før disse testene, begynte jeg å få murringer i underlivet, og disse har jeg enda! De holder på konstant, mer eller mindre vondt. EL-slim så jeg ingenting til, ikke som passer beskrivelsen med at det kan tøyes ut eller ikke trekker seg inn i papiret. Men noe må da foregå, ettersom disse murringene ikke vil slippe taket? Bare så frustrerende å ikke vite hva jeg venter på.. Hva med deg da? Merket noe spesielt?

Skrevet

Jeg har ganske mange symptomer, kjenner igjen murringen og alt det der. Men jeg tror mer og mer at dette er vanlige PMS symptomer, så den kjempeinteressante linken du hadde lagt ut og da ble jeg vel enda mer sikker på at alt jeg merker er mer en vanlig syklus enn at jeg er gravid. Hvordan hadde du det da du gikk på ppiller da? hadde du murringer da, og hva slags piller gikk du på?

Skrevet

Jeg hadde så og si aldri murringer når jeg gikk på p piller. Brukte Yasmin. Jeg hadde kun murringer den uka det var placebotabletter på brettet, og jeg har bare hatt mensen 4 ganger i året, da jeg har hoppet rett over på nytt brett, uten å ta placebotablettene.

Men har faktisk ikke tenkt på det, før du spurte nå! Kanskje det ER et godt tegn da, at det murer og klemmer der nede hele dagen lang? :) Jaja. Tar en test i mårra da, er isåfall bare 3+5, så det er vel litt tidlig enda, men jeg bare mååå. Har tross alt 8 billigstrimler liggende! ;)

Skrevet
:) Hvordan gikk testingen? Jeg bruker alle billigstrimlene mine i en fei, er jo litt göy også men like blank hver gang! Murring kan abs väre et tegn tenker jeg! Spennende å höre hvordan det gikk med testing
Skrevet

Testinga gikk ikke så bra den gitt. Hadde vel ikke trodd det heller, er jo enda 3 dager til "IKM", som jeg ikke vet om er IKM en gang, huff, hehe. Så nå har jeg bestemt meg for å bare vente og se hva som skjer, så kanskje tanta dukker opp, hvis jeg ikke tenker så mye, og tester så mye. Har jo testet etter EL hver dag siden 2 eller 3 november, og hadde jeg ikke testet etter EL, så ville jeg nok ikke vært så tullete heller, for da ville jeg vært heeelt sikker på at det var EL jeg hadde rundt den 13 november, pga smertene jeg hadde da. Men det er litt frustrerende å ikke få noe skikkelig utslag på hverken det ene eller andre! Hvordan går det med deg da? Fortsatt på gråten hele dagen? :)

Skrevet

hei hei :-)

jeg sliter akkurat med det samme. Sluttet på p-sprøyte i januar. da hadde jeg bare tatt en sprøyteog ikke brukt noe på nesten 2 år. Den ene sprøyta var nok til å tulle til alt. Har fortsatt ikke fått ordentlig syklus. Var hos legen pga slike symtptomer som dere også forklarer. Var ikke gravid, kroppen var bare fryktelig treg! Fikk TR igjen natt til 20.11. siste var 3. oktober.

Det tar visst veldig lang tid å komme i orden igjen for noen :-/ høres ut som at det er oss gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...