Gå til innhold

Spiser dere sunt?

Mamma til en Prins<3Juli-spire

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg ikke er så flink, enda.. Jeg har lyst på ALT! og selfølgelig er det meste av det usunt! ;(

Sluttet å røyke samme dag som jeg fant ut at jeg var gravid, så det har nok litt med det å gjøre og.. Men alikevel så trodde jeg ikke at det skulle være SÅ vanskelig. ;)

klare dere spise sunt og variert? Hva spiser dere?

Tar gjerne i mot tips ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142590789-spiser-dere-sunt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også lyst på noe hele tiden. Når jeg tenker at jeg skal være flink og sitter der med en clementin er jeg på INGEN måte tilfredsstillt ;) På lørdag bakte jeg sjokoladekjeks og det tror jeg er noe av det dummeste jeg kunne gjøre for min egen del. Vel, de er borte snart... :P

Nå spiser jeg lunsj, en brødskive med banan og resten av bananen. Dropper smør og har makrell i tomat på frokostskivene. Spiser "ordentlige" middager, med mange gulrøtter/brokkoli/kålrot, litt mindre poteter og kjøtt. Jeg MÅ unne meg noe innimellom, hvis ikke blir jeg gal, men prøver å utsette det med vann, te, banan. LITT kokesjokolade er bedre enn stratos. Pastiller kan være et alternativ. Det blir fort fire måltider om dagen, prøver å ikke la det gå mer enn tre timer mellom ordentlige måltider.

Ellers tror jeg bare jeg må ønske oss begge lykke til ;)

Jeg prøver, men kan absolutt bli flinkere!

Kjøper grovt brød, sliter med pålegg da, for ingenting frister!

Blir endel egg.

Ellers har jeg med to frukt og en gulrot på jobb hver dag, forsøker å få i meg litt mer grønnsaker (broccoli, blomkål, blanda salat etc) til middag sånn at jeg iallefall når 5 om dagen. Til middag blir det mye kyllingfilet, svinefilet og sånt noe. Har også byttet ut kjøttdeig med karbonadedeig også har jeg begynt å drikke skummet/xtra lettmelk. Snop og søtsaker prøver jeg iherdig å bare spise i helgene. Brus er helt fy-fy, drikker stort sett vann og Farris.

Pleide å lage meg salat til lunsj en god stund, men nå blir jeg kvalm bare av å tenke på det av en eller annen grunn...

Ellers tar jeg folat og omega3. Fisk blir det lite av desverre, frister ikke overhodet! Ikke vil barna spise det heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...