Gå til innhold

Kan de få utslett ved introduksjon av gröt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 5 mnd, og jeg har gitt noen skjeer risgröt i 2 dager nå, ammer ellers. I går spiste hun endel skjeer. Har sovet som en prinsesse i natt! Det tror jeg kan skyldes gröten. Hun har hatt mye opvåkninger de siste ukene, og derfor tenkte jeg hun trengte litt fast föde.

Men i dag har hun fått litt utslett i ansiktet. Der er rödt og med en kviselignende prikk inni. Ikke så mye ennå. Lurer på om det kan komme av gröten? Skal jeg likevel gi det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ene jenta mi hadde litt sensibel hud da hun var baby. Husker hun ble rød og fikk litt utslett de stedene hun fikk grøt direkte på huden (rundt munnen). Etter hvert gikk det over.

Du kan jo se det an over noen dager, og eventuelt prøve en annen type grøt. Så lenge det ikke blir et voldsomt utbrudd, tror jeg ikke du umiddelbart må slutte med den grøten du gir henne. Det KAN jo også være tilfeldig at utslettet kommer nå, det trenger jo ikke være pga grøten. Mange får litt utslett på denne tiden pga klima.

Skrevet

Takk for svar:)

Hun har hatt veldig fin hud hele tiden. Aldri noe utslett eller annet, men så kom det plutselig i dag... Ja, ser an litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...