Gå til innhold

Hva gjør man med baby 4mnd når hun ikke vil sove på kvelden...? trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har ei lita tulle på 4 mnd som plutselig de siste 14 dagene har begynt og tulle så mye på kvelden når hun skal legge seg.

Før var hun i seng kl 20.45 og sovnet med en gang, og sov til hun skulle ha pupp rundt kl 03.

Vi pleier å stå opp ett sted mellom kl 09 og 10. Så vil hun sove en halvtimes tid etter en times tid. Så er hun våken et par timer før hun sover godt igjen fra rundt kl 12 -15. Jeg pleier å vekke henne slik at hun ikke sover mer enn 3 timer hvis hun ikke våkner før.

Rundt 17-18 tiden vil hun ha en halvtime på øyet igjen og da begynner hun å trasse litt, små gråter litt og krangler med smokken før hun sovner, et lite prosjekt innimellom, noen ganger hopper vi over den halvtimen også, i håp om at hun skal sovne fortere og bedre til kvelden. Vi legger henne rundt samme tid fortsatt, for hun er trøtt, MEN, så våkner hun etter trekvarter og holder det gående til et sted mellom 22.30 og kl 01. Dette er så slitsomt. I natt våknet hun 1 gang i timer pga smokken.

Jeg har litt lite mm så hun får mme 3 ganger om dagen, og mm på morgenen, ettermiddagen og natten +litt mme hvis hun ikke blir mett.

Dette sove problemet begynte da hun begynte med mme, etter hun fikk sin 3 mnd vaksine og etter at de begynte så smått å dukke på babysvømmingen.

Er det noen som har noe råd om åssen jeg skal få henne til å sove på kvelden når hun først har sovnet? Jeg føler vel at hun ikke sover så altfor mye på dagen heller. Hun har alltid likt å sove, opptil 5 timer på dagtid, men det har jeg kuttet ut, jeg vekker henne som sakt...

Håper på noe tips og forslag fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det hende at det hjelper om du ikke vekker henne på dagen?

Her får gutten min på 4 mnd styre dagsovingen helt selv. (med enkelte untak om vi skal noe) og han legger seg ganske fint på kvelden!

Føler nesten at han legger seg enda finere de kveldene han har sovet mye på dagen. Varierer forresten mye hvordan han sover på dagen da, alt fra 2-3 x 30 min til flere timer i strekk!

Skrevet

Ja, mulig det er et poeng faktisk! Når jeg tenker meg om så begynte dette etter at jeg begynte å vekke henne også. Helsesøster sa at jeg burde vekke henne pga melka mi, hvis jeg ville få opp melkeproduksjonen, men nå orker jeg ikke å stri med det mer, hun får det jeg har + mme.

I dag våknet hun av seg selv også skal vi på babysvømming i kveld, så blir spennende å se åssen kvelden blir . Hun pleier å være helt ferdig etter babysvømming, sovner i bilen og sover til hun skal ha mat på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...