Gå til innhold

Reise til Egypt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som har erfaring med å reise med små barn til Egypt? Vi vurderer å reise i februar, våre små vil da være gutt 3 år og jente 9 mnd. Tror egentlig ikke det anbefales å reise dit for de under 1 år, men vet at mange har gjort det. Et vennepar som skal reise og vi har så lyst til å være med, men er usikre på om vi skal ta sjansen.

Fortsetter under...

Skrevet

Da hadde jeg tatt med all mat til barna fra norge. Du er nesten garantert å bli uggen i magen der nede. Februar er forøvrig en fin måned å reise på.

Skrevet

Jeg har ikke reist med små, men har vært flere plasser i egypt. Det er utrolig skittent i egypt på det jevne, men i sharm el sheik (en konstruert feireby) er det "rent". Jeg ville altså valgt den plassen, om jeg skulle dratt dit med småbarn... :)

Jeg måtte forøvrig spise imodium alle dager når jeg var i egypt, pga annen flora en det vi har i vesten. Jeg klarte dermed å holde på maten. Har ikke hørt om noen som ikke har hatt magetrøbbel der nede. Har man tabletter for de små for dette, så går det vel bra...

Skrevet

Jeg har vært i Egypt 3 ganger (Harghade 1 gang og Sharm el Sheik 2 ganger). Ble matforgiftet alle gangene. Så jeg unngår iallefall Egypt og ihvertfall med småbarn...

Kanariöyene er tryggere sånn sett. Ikke så ulik bakterieflora som hos oss.

Skrevet

Skulle stå Hurghada....:)

Skrevet

Dette ble et vanskelig valg, kjenner jeg... Leser så mye om at "alle" blir dårlig i magen der, men har to vennepar som har reist dit som ikke har merket noe til det. Er jo kjedelig om ferien blir ødelagt av magesyke - og å ikke sise det de har der er egentlig ikke aktuelt, halve ferieopplevelsen er jo maten. Sukk... What to do...? Har så lyst på ferie!

Annonse

Skrevet

skulle stå spise...

Skrevet

Syns Kanariøyene var et kjedelig reisemål, men mulig vi utsetter til i mai/juni - da åpner det seg litt flere muligheter.

Skrevet

Selv om det ikke korter ned på vinteren på samme måte. Han som blir 3 i januar har vært i Hellas, Tyrkiaog på GC, og vi har aldri opplevd å bli syke - men dette er jo også land med bakterieflora som er litt mer lik vår.

Skrevet

Hva slags hotell bodde du på/tok du de forholdsregler som det er mulig å ta - og ble syk alle tre gangene likevel?

Skrevet

spm var ikke til meg, men jeg valgte de rettene som gjerne var grillet, og eller plukket ting som jeg mente var godt varmebehandlet. Jeg var forsiktig (tror ikke jeg spiste noen grønnsaker og eller salat som kun var vasket i vann). jeg spiste frukt hvor jeg selv tok av skallet.

Skrevet

Hei igjen:)

Bodde på 4-stjerners hotell, som var fine. Og ja, jeg tok forhåndsregler. Drakk ikke drikke med isbiter, pusset tenner og drakk kun av flaskevann, spiste ikke av bufèter eller salater eller iskrem, så kan kan vel ikke bli stort mer forsiktig. Hadde med meg desinfeksjons-sprit osv. Tok også drikkevaksine (Ecoral) og Immodium för avreise... (Er sykepleier, selvom ikke det har så mye med saken å gjöre... hehe)

De sier at pengene der nede er en stor smittekilde...

Du er kanskje litt tryggere om du velger et veldig bra hotell med all inclusive. Men da blir jo kanskje opplevelsen noe mer begrenset også.

Skrevet

Mye skrivefeil her.. .hehe..-mente at jeg tok Idoform för avreise.... hihi...

Annonse

Skrevet

Mente mat til barna... Men ikke er der noe god mat feks i sharm heller da alt er "vestfisert" og det er nesten umlig å få tak i egyptisk mat... :( Spiste egyptisk en dag, da vi var ute med dykkerbåt, var sinnsykt godt, men desverre ikke å oppdrive ellers :(

Skrevet

Takker for svar. Er sykepleier jeg også, btw. ;) Måtte kanskje blitt et slikt hotell med all inclusive, ja. Er jo begrenset hvor mye "opplevelsesferie" det blir uansett med 2 så små. Venneparet vårt har en på 2 år og ei på 4 år, og de har ingen betenkeligheter. Var der nede når jenta var 1,5 og det gikk helt problemfritt. Vel får diskutere med mannen når han kommer hjem, og kanskje ta en tur på helsestasjonen - selv om jeg føler meg sikker på at de vil fraråde oss å reise dit...

Skrevet

Takker for svar. Er sykepleier jeg også, btw. ;) Måtte kanskje blitt et slikt hotell med all inclusive, ja. Er jo begrenset hvor mye "opplevelsesferie" det blir uansett med 2 så små. Venneparet vårt har en på 2 år og ei på 4 år, og de har ingen betenkeligheter. Var der nede når jenta var 1,5 og det gikk helt problemfritt. Vel får diskutere med mannen når han kommer hjem, og kanskje ta en tur på helsestasjonen - selv om jeg føler meg sikker på at de vil fraråde oss å reise dit...

Skrevet

Vi reiser til Egypt (Makadi Bay) å ska bo på ett 5-stjernes hotell som heter Makadi Palace med all inclusive. Har vart i Egypt 5 ganger å aldrig blitt dårlig, men så har jag en mage av stål =) Resiser om 3 uker å da e dattra vår 5 1/2 mnd. Jag fullammer men tar med grøt/velling å vannkoker just in case!

Er man flink med handhygiene å tar forhandsregler skal det ju gå bra. Jag tykker da ikke Egypt er ett skittent land men e klart att man riskerer å få reisemage men det kan man ju få andre steder åxå.

Gleder mej masse til sol, varme å 1 uke sammen alle tre=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...