Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Er helt urolig og gruer meg sinnsykt til uttaket imorgen. Kommer det til å gjøre vondt? Hadde dere med dere mannen deres inn?
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Har bare hatt ett uttak, men det gjorde ikke vondt. Fikk smertestillende, og beroligende en halvtimes tid før, og petidin under uttaket, pluss lokalbedøvelse der inne. Men skjønner at alle opplever dette forskjellig. Ville absoltt hatt med meg partneren min da, for det er et stort øyeblikk. Det er de små potensielle barna deres som blir tatt ut Lykke, lykke til
Nathalie09 Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Hei Jeg hadde uttak idag, og har grudd meg i mange mnd - for ca 2 år siden hadde eg forrige uttak og det gjorde kjempe vondt, men vet jeg var ganske anspent da... Idag hadde eg bestemt meg for å slappe av så godt eg kunne, og da gjorde det ikke vondt i det hele tatt.... Så uansett ka du kjenner inni der, prøv å slappe av i rumpemuskulatur, og prøv å tenk på andre ting som du vet du bler rolig av... Du har og lov å ha med musikk på øyrene viss du er nervøs. Ca 5-10 minutt så er det over.. Ønsker deg lykke til:o)
TanteTroll Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Hei! Første uttak; litt vondt. Andre uttak; en del mer vondt. Men; om et par uker er det sannsynligvis uttak igjen, og jeg gruer meg IKKE! Du får bra med smertestillende, og det er over på 5 - 10 minutter. Pust med magen, og prøv å slappe av. Masse lykke til - det kommer til å gå veldig bra:-)
Stjernemagnolia Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Hvordan gikk det på uttaket i dag? Håper de fikk ut noen gode egg og at uttaket gikk bedre enn forventet. Skal selv i stolen på fredag men har ikke hatt tid til å grue meg for alt har gått superfort (startet opp med kort regime den 17 og skal ha uttak 26 november). Hvor vondt var det på en skala fra 1-10? Spennende tider fremover...og masse lykkeønskninger
håpefull *er mamma* Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Spent på å høre fra deg!!!! :-)
Satya Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Ja, Ullykkesfuglen, hvordan gikk det? Bra, håper jeg!
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2010 Takk alle sammen! Gikk bedre enn forventet egenlig. Litt vondt gjorde det da, med sprøyta og når hun skulle ponktere eggposen. Men fikk da 4-5 egg, husker ikke helt. Mannen min fulgte litt bedre med. Jeg blir fort litt uggen og dårlig og kan fort svime av. Ble veldig opphengt i hvordan prossenen ble gjort, spennende og litt merkelig. Hun sa at idag var mannens sperm bra, så de ville prøve seg på ivf i stedet. Så får vi krysse fingrene til imorgen å høre om de har klart og "svømme" seg inn i egget:0) Har litt vondt nå, men klarer meg helt fint. Ble sykemeldt idag tom innsett torsdag. Im so proud of my self!!!:0)
Stjernemagnolia Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Så flink atte! Nå kan du være stolt av deg selv. Nå er det ingen ting du får gjort fra eller til. Godt det ble egg ut og ønsker sperm og egg en produktiv "ferie" i varmeskapet. Hææ, hjelp er det så vondt? Tror jeg tar meg et par tabletter med paracetamoler før jeg skal inn til uttak på fredag. Gruer meg mest til å få veneflonen i armen for jeg har det de kaller dype vener. Det er ikke alltid de finner årene mine. Selv med barnenåler som jeg får gjør det veldig vondt og det ender stort sett alltid opp med store blåmerker. Ble ikke mindre bekymret nå. Sykepleieren på Riksen så merkene på armen etter vanlig blodprøve og sa det der er ikke normalt (for meg er det det) . Hun spurte meg litt bekymret hvordan det skulle gå når de skulle sette veneflonen i armen på fredag. . Da svarte jeg "må jeg så må jeg". Det finnes alltid en vei for eggene skal ut uannsett.
håpefull *er mamma* Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Da ønsker jeg deg lykke til til i morgen, ulykkesfuglen. Synes forresten du skal bytte nicknavn ;-) Stjernemagnolia: synes ikke du skal ta noen tabletter på egenhånd, før du skal til klinikken. Det du trenger får du der. Lykke til ;-) Jeg hører til i Porsgrunn, og der får vi 1500 mg Paracet og 5 mg Vival en halv time før uttaket pluss Morfin når du ligger der.
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2010 Jeg fikk bare de tre tab, men ikke noe veneflon i armen. Fikk to stikk i kjeden et sted. Ikke noe å grue seg for egentlig, bare litt. Kan ikke bytte navn helt enda til jeg har beg å ruge, man vet aldri.
håpefull *er mamma* Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 De praktiserer sikkert noe ulikt ift medisineringen. De glemte å gi meg Morfin i går (tror det var meningen at jeg skulle få det, for har fått det før og fikk veneflon i armen), men det gik veldig bra fordet ;-) Du må ikke undervurdere tankens kraft, ulykkesfuglen. Håper uansett at du snart blir lykkefuglen (eller noe sånt) ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå