Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Er det mange av dere som gjør det? Vi var i Stockholm i sommer i nesten 2 uker og til slutt ville den minste knapt sitte i en babystol ved et reatuarantbord lenger. Da måtte han jo sitte rolig! Kunne godt tenke meg en tur til Syden et eller annet sted, men mannen min mener at vi bør vente til minsten blir eldre. Mht at de skjønner mer da, og kan sitte litt roligere ved borde og lettere å håndtere. Jeg mener de har alle sine for og nakkdeler i alle aldre. Hva mener dere som har reist med så små? Går det helt fint? Kommer vel litt ann på barnet også da. Han vi har er relativt aktiv:-)
Lemonia Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Jeg synes det går helt fint å reise med små barn. Man må jo selvsagt ta hensyn til dem og at tålmodigheten ved f.eks. restaurantbesøk ikke er den største, men litt planlegging hjelper mye, f.eks. ta med seg leker barna kan leke med mens dere spiser. Vi har også flere ganger opplevd at barnet finner andre lekekamerater på restauranten og dermed kan de underholde hverandre til alle foreldrenes glede. Ok, så fikk vi ikke alltid spist mer enn en hovedrett og måtte droppe dessert fordi han var utålmodig og lekene ikke falt i smak akkurat den dagen, men sånn er det bare noen ganger. Også viktig å tenke på hvordan man legger opp dagen. Er man på utflukter eller shopping er hyppige pauser og innslag for barnet viktig. Det trenger ikke være mer enn at man stopper på en lekeplass og tar en halvtimespause mens barnet får lekt og utfoldet seg litt, tar en ispause, kjører en lekekarusell e.l. på et kjøpesenter eller stopper for å se på noe morsomt. Legg inn aktiviteter ment bare for barnet også. Da vi var på ferie i år med vår da 18 mnding dro vi to av dagene innom et innendørs lekeland. Jeg og mannen slappet av et par timer med en bok, mens han storkoste seg med å leke og var strålende fornøyd resten av dagen. Ikke det mest spennende å gjøre for oss voksne på ferie i en ny by, men gull verdt likevel i forhold til barnets humør. Ferier blir jo litt annerledes når man har barn med, men vi ønsker ikke å måtte begrense oss til rene barneferier av typen Legoland, Disneyland eller kjedelige strandferier osv i flere år framover fordi vi har små barn. Det finnes spennende ting for barn i alle byer og litt planlegging er ofte alt som skal til for at alle trives og ha en flott opplevelse
las chicas Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Jeg var i syden når jenta mi var 4 mnd første gang. Nå har jeg vært i syden i 10 uker, og det har godt helt fint. Hun er nå 14mnd. Er som du sier fordeler og ulemper med alle aldre. Er jo ikke en tur de blir å huske, men de har en fin opplevelse når de er her. Reis
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Det er bare å pakke kofferten å reise avgårde! Ferie med barn er selvsagt ikke som ferie uten barn. Man kan ikke sammenligne det. Men man kan sammenligne ferie med barn med å være hjemme med barn. Det er godt for alle å komme bort. Vår jente på fire år har vært i seks land allerede, og minstemann på 19 mnd har vært i fire land. Vi liker å reise, men man må selvsagt gjøre ting annerledes med små barn. Man kan ikke legge opp til for mye severdigheter etc, med vår fireåring kan vi faktisk se litt, men da må vi velge ut én ting om gangen som kan være moro for henne. Vi pleier som regel å leie leilighet og ha muligheten til å ordne oss litt selv ettersom restaurantbesøk ikke alltid fungerer så bra. Vi hadde med størstebarnet på ferie da hun var 15 mnd, og hun ville ikke sitte stille tre minutter ved bordet, så det endte med at vi lagde middag i leiligheten de fleste dagene. Kanskje ikke det vi drømte om, men vi koste oss likevel. Synes også det fungerer veldig bra å lage frokost selv i en leilighet. Minstemann er heldigvis roligere, så han kan vi ha med på restaurant, men da bør ikke måltidet vare for lenge. En annen ting er jo at man tar kvelden tidligere når man er på ferie med barn. Sene kvelder ute blir det ikke, men utnytt det til det beste. Ta med masse lesestoff, kjøp en flaske vin og kos dere på terrassen mens ungen sover. Ekstra hyggelig er det selvsagt å dra sammen med andre familier med barn, slik at dere kan være sammen på kvelden når ungene sover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå