Gå til innhold

ammeinnlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvilke ammeinnlegg kan dere anbefale? Hvor får man kjøpt de og pris?

Takk for gode svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av alle jeg prøvde var Chicco de beste. Men de er litt vanskelig å få tak i, hvertfall i vanlig butikk/apotek. Men noen nettbutikker har de. Bla www.apotekhjem.no og www.kidsandcare.no

Ellers er Thermobaby på Barnas Hus ganske greie.

Etterhvert når jeg ikke lakk så mye, var Avent og Libero greie de også.

Skrevet

Det kommer vel an på hvor mye man lekker, og litt individuelle preferanser. Jeg lekker ganske mye og min erfaring er at:

- Natusan sin lakk igjennom hele tiden, og mer ekstremt mens jeg ammet. Måtte ha to tre innlegg på motsatt bryst for at klærne ikke skulle bli våte. I tillegg loet den mye og satte seg fast på brystet!

- Libero sin var bedre, men også den lakk jeg veldig fort igjennom. Ble ikke fornøyd.

- bruker nå Avent sin og er ganske fornøyd med dem.

- Ull bruker jeg bar når jeg skal ut på tur, akkurat som man kler på seg lue og votter så kler jeg på meg ullinlegg. :)

Natusan og Libero er billig og fåes tak i på dagligvare butikker. Avent fåes tak i på apotek og bl.a. babyshop.

Det er disse jeg har prøvd ut. Tror man må prøve seg litt frem. Lykke til! :)

Skrevet

Avent er de beste jeg har hatt. Lakk ikke i det hele tatt av de. Mens libero var klissete og Natusan lakk jeg gjennom..

Avent var til enhver tid tørre. :) Brukte ull utenpå. :)

Tror de kostet 70 kr eller noe på Boots apotek.

Skrevet

Jeg har vært mest fornøyd med chicco sine, men de har jeg bare funnet på barnas hus nå og der er jeg sjeldent. Som nest beste alternativ bruker jeg medela sine som man får kjøpt på de fleste apotek, de er nesten like gode som chicco sine. Fordelen med begge to er at de "kapsler inn" væsken på samme måte som bind gjør, de blir ikke bare våte som de andre jeg har prøvd (bla natusan, coop og avent). Som et krisealternativ er avent greie, men de er mye tykkere og virker våte mot huden, men blir hvertfall ikke våte gjennom som bla coop sine blir veldig lett hvis man faktisk lekker litt. Coop sine er det verste jeg har brukt, de ble våte gjennom der brystvorta var og var tørre ellers...

Skrevet

Jeg har bare prøvd Natusan og Medela. Jeg synes Natusan sine er for stive. Medela sine er jeg veldig fornøyd med, de er myke og det har aldri lekket igjennom. De koster 70,- på apoteket. Ellers bruker jeg alltid ull-innlegg utenpå det vanlige innlegget for å unngå brystbetennelse. (Bortsett fra at jeg nå sitter her med brystbetennelse da :P)

Skrevet

Jeg sverger til Chicco, som selges på Barnas Hus for ca 70 kr.

De selges visst på diverse nettapotek også, feks apotekhjem.no, men der har jeg ikke bestilt fra ennå.

Og ullinnlegg er også svært greit å ha i disse vinterstider, og jeg har både fra apotek og sparkjøp. De fra sparkjøp er mykere og mindre, men de fra apoteket er absolutt varmest, og jeg vil vel anbefale de :)

Skrevet

Chicco sine er absolutt best, hvis man lekker en del og kanskje er litt sår i begynnelsen. Brystet holder seg tørt og innlegget setter seg ikke fast.

Anbefaler også å bruke ullinnlegg utenpå papirinnlegget, for å holde varmen og unngå brystbetennelse.

Skrevet

takk for tipset :) jeg har prøvd avent(veldig bra, men alt for tjukke da de vises gjennom gensern), natursan(forferdelig, ble veldig sår da innlegget satte seg fast i brystvorta) og demica(helt greie, hverken eller). Fikk en prøve i babybox fra sverige som var heeelt knall, men husker ikke hva de heter og får heller ikke tak i de i norge :( de var tynne, hang seg ikke fast og sugde opp veldig bra :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...