Gå til innhold

<3 Skravletråd for IKM uke 51 <3

*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver på nr 2. Har ei jente på 15 md fra før. Dette blir 1 pp.

Er vernepleier!

Ang eggløsningstester.... Dere er vell klar over at det gjerne er for sent med sex når eggløsninga kommer? Sæden bør helst være der fra før da.... Slik jeg har forstått det med eggløsningstester, så er poenget å finne ut når du har eggløsning i syklusen, så du kan ha sex før eggløsning neste gang. Sæden trenger ganske lang tid på å svømme opp dit egget er.

Vet det er litt missforståelser rundt det, så tenkte bare nevne det. Jeg vil tro det er bedre å ha sex annenhver dag i flere uker, enn å ha mye rundt eggløsning!

(sist graviditet kom litt overaskende her, fordi vi ikke hadde hatt sex i den "utrygge" perioden. Tror vi hadde hatt sex rundt dag 8-9.. så jeg tenker vi starter prøvinga tidlig, og holder på et par uker)

Lykke til alle sammen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nytt for meg 81-mamma! vet det er lurt med sex ca annenhver dag, men ikke det om at el-testene nesten er for sent;)

Tror vel egentlig det er ganske individuelt... Noen blir gravide bare mannen ser på de, andre sliter i flere år:;) hehe - godt vi er forskjellige!

Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet da det ikke lyktes med spire på de to førse forsøkene, men det var fordi 1.mann satt på aller første prøving... jeg er roligere nå (håper jeg) men har fremdeles fryktelig lyst på julegave!;)

Ha en fin vente uke alle sammen! (vi er vel snart ferdige med TR og alle skal vel ha eggløsning en gang i neste uke eller noe??)

Skrevet

81 mamma: er du sikker på at EL har vært når du får positiv test, er ikke det når du temper så har EL vært ved temp stigning. Når du tar EL tester med urin så finner den LH ? nivået, og EL skjer 24-48 timer etter stigningen!? eller er det jeg som tuller?

Skrevet

Enig med Kitti ang el.tester. Står hvertfall i vedlegget til clearblue el tester, at når man har fått første pos test kommer el 24-48 timer seinere.

Jeg brukte el tester sist jeg ble gravid, og det funket som bare det:)

Skrevet

Enig med de siste innleggene, det står jo at når en får pos. EL test så har man eggløsning etter 12-36 timer ca.

Skrevet

Kan godt hende det! Jeg har aldri prøvd eggløsningstester jeg! Kommer sikkert til å gjøre det hvis jeg ikke blir gravid med det første uten.

Det var ikke meningen å si at eggløsningstester ikke er bra eller noe.

Bare at det kan være et tips å ha sex litt før forventet eggløsning også!

Jeg kjenner nemlig flere som prøvde lenge, og da rundt eggløsning. Men de lyktes først når de hadde sex en stund før forventet eggløsning! Har lest det flere plasser også, men har ikke noe link akkurat nå (men lurer på om det står nevt under et langt innlegg med ulike tips på dette forumet. Tror også det står under noen av artiklene på "prøver å bli gravid" på babyverden.no).

Men det er selvfølgelig veldig individuelt! Men det er kjedelig å få høre det i ettertid iallefall! Derfor tenkte jeg bare å si det som et tips, at det kan være lurt å ha sex litt før eggløsning også ;)

Skrevet

p.s: jeg trodde at el testene viste at nå var det eggløsning ja! Så det stiller seg jo litt annerledes hvis de kan vise el så lang tid i forveien...

Nå må jeg jo vurdere å kjøpe likevel ... ;)

Poenget var iallefal at det er lurt å ha sex en stund før el! :)

Tror uansett vi kommer til å prøve annenhver dag. (sist jeg ble jeg jo gravid med sex en uke før forventet el). Så kan vi ha litt ekstra sex rundt eggløsning! For å gardere mest mulig :)

Skrevet

Henger meg på jeg og. Tr dro sin vei i dag, og hvis syklusen er like lang som sist (27 dager) har jeg ikm mandag 20. desember. Litt usikker, for syklusen har blitt kortere og kortere for hver pp. Er nå i 4 pp, men de forrige pp var syklusen på 35, 30 og så 27 dager. Vi prøver på førstemann. Hadde vært den ultimate julegaven å få en positiv gravitest =)

Prøvde el-test i forrige pp, men begynte el kom før jeg begynte testingen, så fikk bare negative tester... og plutselig en dag, da jeg trodde at det var el-slimet som var på plass, kom tr på besøk istedenfor. Dritkjipt! Men men.... Så denne mnd blir det bare masse sengekos. Har kjøpt meg bidronninggele, så skal teste ut den. Har sett på andre innlegg her at eggene liker det ;-)

Masse lykke til med prøving frem mot jul.

Skrevet

Det er nesten som å lese om meg selv, Lollo83. Jeg er også i 4pp nå, og syklusene har gått fra 35-28 dager. Forrige syklus bomma vi rett og slett fordi eggløsningen plutselig hadde vært, 5-6 dager før det jeg forventet. Rimelig frustrerende, men nå skal det safes her også!

Skrevet

Hei!

Jeg melder meg inn her. Har ikm 23.12. TR på vei ut nå...

Er veldig klar for prøvinga...

Dette er første mnd vi prøver (= 1. PP?)

Har en prinsesse på ett år fra før. Da ble jeg gravid den dagen vi bestemte oss for å prøve (selv om det var en uke etter forventet EL!).

Så dette med prøving er egentlig nytt for meg. Og veldig spennende!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Velkommen Jordbæris (namnam :)) Spennende med prøving, ja. Men litt lei jeg da, selvom vi ikke har prøvd lenge i det hele tatt sammenliknet med mange andre. Iom at jeg begynner å bli så himla utålmodig tenkte jeg at jeg begynner å teste etter EL allerede i dag (dag 8), men det var jo egentlig bare teit, for det var jammen ikke mulig å se om den var negativ eller positiv. Strekene var så og si like. Ahhh, irriterende. Jaja, får ta en ny i morra og se hva som skjer. Pleier å få teststreken sterkere enn kontrollstreken, så satser på at den blir litt mer entydig om et par dager. Flere som har begynt å teste/skal teste etter EL?

Skrevet

Hei Tuddeli!

Ser nå at PP bare brukes for de som har assistert befruktning, så da blir det feil for meg. Håper jeg likevel er velkommen her.

Jeg kommer ikke til å teste etter EL, men satser på sex annen hver dag en stund framover...

Håper EL-testingen din går bedre i morgen!

Skrevet

hehe ...JEG :-P Klarte selvfølgelig ikke holde meg, er å bare på dag 8, å burde ikke få el før søn/man om syklus er stabil :-) Det var åsså bare dumt av meg, siden jeg bare hadde 4 stk igjen, å testen ble "nesten positiv". Vet noen kan ha slikt svar hele syklus, men i forrige syklus når jeg testet på el fikk jeg neste positiv før og etter el, men ikke resten av syklusen :-) Mye forklaring her hehe Tror jeg tar neste test på tors el fred, men sex i dag :-p

Skrevet

Hei hei..

Slenger meg på her jeg og.. Er 1. PP og første gangen.. Ingen baren fra før :)

IKM er vel 22. des her.. Håper vi slipper å prøve lenge.. Sambo vil gjerne ha barn i morgen, Og samme med meg og :) Men vi får bare ta det som det kommer. Men hadde vært artig med en liten personlig julegave ;) Spesielt siden min søster nettop har blitt gravid med nr. 2 og :) Hun skal spre det glade budskap til famiien på julaften:)

Skrevet

Vi har også veeeeldig lyst på en slik "personlig" julegave i år!;)

TR ut døra nå, så begynner å bli klar for prøving! Merkelig nok kjenner jeg meg skikkelig "klar" også. Gubben må virkelig passe seg de neste dagene;) Blir snart umulig å styre seg jo! (lenge siden nå!;))

Tror mange bruker "pp" selv om ikke det er assistert befruktning... iallefall gjør jeg det, siden jeg har sett så mange som bruker det på den måten... Noen andre som vet?

Skrevet

Tuddeli: godt (men ikke godt likevel) å høre at det er flere som har slitt med det samme... vi bommet også sist pga el kom mye tidligere enn forventet. Lykke til med prøving. =)

Skrevet

Tror ikke pp har noe med assistert befruktning å gjøre. Står rett og slett for prøveperiode :) Sex-annenhver-dag taktikken fungerte for meg forrige gang, Jordbæris ;-) Merker bare det at den taktikken var lettere å få til forrige gang da jeg ikke hadde noen fra før, hehehe...

Og lillemor 08 og camien; Jatakk til spire i julegave!!!

Har dere tenkt å avsløre det for familien så tidlig? Hehe, tenk så artig å få pappaen til å pakke ut et par babysokker eller noe foran alle sammen, tihi.

Skrevet

hehe, det var en artig tanke m sokker i julegave!:)

Neeeei... tror nok vi prøver å holde det "hemmelig" så lenge vi klarer.

Har lyst å ha det som noe bare jeg og mannen min vet om. men vanskelig å skjule, mange lurer på om jeg er gravid nå for tiden... sikkert fordi jeg stråler veldig av lykke! hehe;)

Hangler også en del, mye forkjølet osv - så mange med misstanke. Forrige graviditet var jeg fryktelig kvalm og uggen, så blir nok vanskelig å holde for seg selv!

Regner med å ta testen noen dager etter ikm hvis jeg har symptomer... sist pp ingen symptomer og TR 10 dager etter ikm... så vet ikke hva jeg skal vente...

Du da Tuddeli?

Hvordan skal dere andre fortelle det til mannen/familie/venner?

Skrevet

Synes egentlig det er litt slitsomt med sånne "er du gravid eller" spørsmål jeg. Er så fryktelig dårlig til å ljuge, så mellom EL og IKM da, når man egentlig ikke veit helt så blir det litt sånn; "ehm.... neeei", og da kommer jo alltid den "Åja, så dere prøver da". Så ikke så lett å holde prøvingen hemmelig, selvom jeg egentlig godt kunne tenkt meg det :) Aner ikke hvordan vi skal fortelle en eventuell graviditet jeg. På jobb blir jeg nødt for å si det fra dag en, pga begrensninger i jobben ved graviditet, men tror nok ikke jeg kommer til å fortelle det til familien sånn helt med en gang. Men vi får se da, er som sagt veldig dårlig på ljuging. Gubben kommer til å se det på ansiktet mitt med en gang, han leser meg som en åpen bok, så der tror jeg ikke det er noe vits å planlegge noe fancy stunt. Åhh, babysyk i dag altså!!!

Skrevet

Om jeg skulle klare å klaffe på første, kommer jeg nok ikke til å si noe til familien i julen nei ;) Må vente til det er litt mer sikkert først. Men min søster som da er lengre på vei skal fortelle det på julaften til familien :) Vi vurderer å kjøpe noe artig og overraske vår mor med første gaven liksom :)

Blir spennende dette her. Men utrolig vanskelig å holde på at vi prøver. Måtte fortelle det til min søster da, men vi har et utrolig tett og godt forhold. Og greit å ha noen å snakke med :)

Lykke til alle sammen =)

Skrevet

Skjønner godt at du fortalte det til søsteren din, camien. Jeg har fortalt det til bestevenninna mi :) Må jo ha noen å snakke med om det! Skulle bare ønske at tiden frem til jul kunne gå littegranne fortere, jeg blir gal av all ventingen.

Skrevet

Jeg hører visst til her. Tror jeg har IKM 21. desember.

Har bestemt oss for å prøve IVF, men det skader vel ikke å prøve naturlig fordet :-)

Håper jeg får eggløsninglitt før mannen reiser på tirsdag morgen.....

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Nå er vi i gang med prøvingen.. Synes det er såååå lenge til vi kan teste... hele tre uker enda. Greit at det er desember egenlig, for det er jo endel som må gjøres, og da går kanskje tida raskere! :)

Jeg har fortalt ei venninne at vi prøver. Greit å ha noen å snakke med ja!! Familien får nok ikke vite noe før i uke 12-13 tenker jeg.

Skrevet

Ja, jeg har så store problemer med å holde ting helt for meg selv, men da er det greit å ha noen en virkelig kan stole på og snakke med uansett hvor teit det kan virke.. For dette opptar meg jo veldig.

Jeg og syns det er ufattelig lenge igjen til jul, men bare vent og se, plutselig er vi der =)

I morgen er det julebord med jobben, jeg har ingen lyst til å drikke..=(

Skrevet

Julebord på jobben her i dag også! Skal ikke drikke, men nå kjenner jeg at jeg har lyst! Føler meg litt kjip, men jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil drikke fra jeg planlegger barn, så da holder jeg meg til det. Ikke lett å forklare hvorfor jeg ikke drikker til de jeg jobber med!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...