Gå til innhold

<3 Skravletråd for IKM uke 51 <3

*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, må fortelle dere noe veldig pinelig... Sto på kjøkkenet istad og fikk plutselig et kick på melk, så ser jeg inn i kjøleskapet, og der var det TOMT!!! Setter meg ned på gulvet og begynner å gråte fordi det var tomt for melk... Best for den testen at den er positiv på lørdag altså.... hehehehehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattulerer Tussemor!:) Visste det!;)

Jeg har ikke noen følelse av pos/neg enda, venter på å teste 23. tenkte jeg:) eller kanskje drøye til 25. så slipper jeg gå på jobb kvelden lillej og dagen julaften uten å kunne si det til noen - hvis jeg da skulle være gravid...

Lillemor på 2,5 kikket på magen min i dag og sa dette:

- du har baby i magen mamma.

Å? sier jeg, hva er det i magen min da?

- du har bror i magen din.

Sier du det? svarte jeg... kontroll spm: Er det gutt eller jente i magen?

Gutt selvfølgelig! sier hun og ler...

Vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men morro var det!:)

Skrevet

hehehe... det må den jo være bollebull!!! hihi

Skrevet

Gratulerer til dere som er gravide! Så fantastisk!

Her har jeg IKM 24. og testet ikveld - negativ... Huff, har bare såååå lyst på den julegaven jeg også. Om ikke TR dukker opp først så blir det ikke testing her igjen før 25. eller 26. :)

Skrevet

Å, så koselig!!! Gratulerer så mye!

Jeg tok og en test i dag tidlig da jeg synes TR var så rar, TR i en dag så forsvant den. Men den var negativ, som forventet egentlig:)

Positive er jo at jeg kan kose meg i jula, og ta meg litt ut på nyttårsaften:)

Lykke til dere alle!

Skrevet

Jeg husker når vi snakket om å starte prøvingen, jeg og min samboer, vi skulle ta det som det kom og så avslappet. vell fant rask ut at jeg ikke tar det som det kommer, og er heller ikke spessilet avslappet hehe :-p Det bringer meg til neste ting...skulle jo vente til julaften med ny test...mmmm det gikk ikke nei. tok i dag å tror det var en svak positiv test!! Håper i hvertfall det er tilfelle, og ikke inbilte synsbedrag åsså nå hehe Skal ta ny test på julaften, da burde den blitt sterkere, om den er positiv :-) :-) Testet ikke for eggløsning, så er jo ikke totalsikker på at IKM var 21.des.

Skrevet

Glemte å si at jeg drømte at jeg testet positiv i natt, aldrig drømt det før. merkelige greier :-p

Skrevet

krysser fingrene for deg super_betta!

Jeg skrev lenger oppe i tråden (i går eller noe..!!) at jeg ikke ville teste enda... Synd for meg at jeg sprakk i dag! på ettermiddagen av alle ting! med CB digital 2 dager før ikm... Stod Ikke gravid... :/ Kan det være feil likevel, eller skal jeg bare sette meg og vente på TR???

Skrevet

Gratulerer til de gravide! Og masse lykke til de andre som er på denne testeuken:) Er det noen som har testet idag?

Jeg fikk blod på papiret idag tidlig, og trodde TR kom.. Men, det kom ikke mer.. Har hatt spotting en gang før, men ikke med friskt blod. Jaja, er vel bare å forberede seg på at tanta kommer i morgen på IKM-dagen :( Nytt år, og nye muligheter snart :D

Skrevet

lillemor 08, 4 pp: Takk for det!! Og det er ikke for sent for deg.Mange går jo over IKM også før de tester positivt!! Det er ikke for seint for tanta er der personlig hehe..krysser fingrene for deg åsså <3

Skrevet

Måtte selvfølgelig google 'festeblødning' og kom over noe som ihvertfall jeg synes kan være kjekt å vite ;

Festeblødning er veldig individuelt, ca 1/3 av gravide kvinner får det. Det kan være friskt eller brunt blod, og mengden kan være alt fra noen dråper til en "mini-mensen". For noen varer det bare en dag, for andre flere dager. Med andre ord, ingenting er "unormalt" lite, mye, kort, lang, rødt, brunt - så bare slapp av.

Festeblødningen skjer vanligvis 5-10 dager etter befruktningen (husk at befruktningen kan skje noen dager etter) - så ca. 5-15 dager etter eggløsning.

Dersom det er festeblødning så betyr det at det befruktede egget fester seg, og begynner å produsere hormoner. Noen dager etter dette vil mengden hCG gi utslag på en graviditetstest. Hvis du tror du har festeblødning, så ikke løp og kjøp en graviditetstest - vent 3-4 dager. Hvis du er gravid vil det ta såpass lang tid for frøet ditt å produsere nok hCG til at det synes på testen.

Skrevet

Måtte teste i morges jeg og.... negativ igjen, men fortsatt ingen tr så jeg holder motet oppe ;) Nå har jeg svidd av 4 bililgtester denne pp, så får vente litt før jeg tester igjen. Måtte bare ta en torsdag i forrige uke, 4 dager før ikm, så tok jeg en igjen på lørdag siden jeg skulle på julebord (holdt meg edru selv om den var negativ), en på ikm-dag og en idag... JEg er visst blitt en testoman jeg og! hjelp :S Tror jeg skal prøve cb test neste gang...leste på en annen tråd at cb testen viste positivt før billigtestene.

Skrevet

ååååå jeg vil teste nåå, men tør ikke.. kanskje bare vente til over julehelgen? Ufff.. Har så mange symptomer

Skrevet

Huff!

det er noen spennende dager vi går inn i altså!!! Håper og håper enda! men veldig redd det er TR som er i vente og ikke graviditet!

har jo da kastet bort min lenge sparte CB digital, og var i kveld for sent ute til å rekke apoteket...Ville kjøpe nye tester, gir meg ikke denne pp! i morgen rekker jeg å kjøpe, men ikke å teste, Julaften rekker jeg ikke teste... ikke morro å gjøre det kl 6 om morgenen før jeg haster videre liksom...

Så da blir det vel testing 25.des på meg da. om ikke tanta har kommet selvfølgelig...

Ønsker dere alle en riktig god julefeiring de neste par dagene! Tviler på at jeg rekker stort innom her så kan likegodt si det nå;)

Så får jeg heller lese meg opp igjen når jeg kommer tilbake med testresultater;)

Varme julehilsener til alle sammen!

Skrevet

Har fulgt med denne tråden en stund siden jeg også har IKM denne uka, egentlig 22.des tror jeg. Sluttet med hormonspiral i slutten av november og fikk mensen 24.nov. varte i 2 dager, så tror det var det ihevrtfall. Pleide å ha ganske bankers syklus før jeg startet på spiral. Har hatt en del symptomer, men så lurer jeg jo på om det har noe med at jeg sluttet på hormonspiralen? Kvalm, oppblåst og øm mage, rar smak i munn, mener at har litt ømme pupper. Eller er det jeg som innbiller meg det?

Tok en test i går ettermiddag, og da fikk jeg en supertynn strek. Kun kanten på den loddrette streken. Ble så utrolig glad, og tenkte jeg skulle ta en i dag tidlig. Men med det dårlige lyset hos oss, kunne jeg neste ikke se noen strek. Superskuffet, hadde forberedt meg på en mer positiv test:o( Kan se en svak skyggestrek etter en stund...men man skal jo ikke se på den etter at tiden har gått ut.

Skulle jo egentlig ikke starte før i januar, men man blir jo så ivrig. Jeg vil nå!! IKM har ikke kommet, så kanskje skal teste i gjen om et par dager. Vel, det ble lang. Alle tankene man går rundt med. Er så fint å ha et sted å lufte de.

God jul alle sammen, og håper vi kan møtes i 1.termin om ikke alt for lenge

Skrevet

Vi satser på at det ikke er noen skyggestrek Frøkengrønn!

Tok en ny test i dag og den var sterkere og tydeligere nå enn i går. men fortsatt svak :-) :-) tenker å vente to dager nå, og håper på en knallpositiv test da...Har jo hørt at en strek er en strek, men tørr ikke riktig enda slippe jubelen løs..

Andre som har noe nytt å fortelle. Ønsker alle god jul og lykke til :-)

Skrevet

Ja, bestemte meg idag for å vente til evt i romjulen for å teste om ikke mensen kommer. Så krysser fingrer å tær nå! Har endel symptomer hittil som spenn i tennene, ekstreeeemt ømme bryst (kan ikke bruke bh), stikkinger i korsryggen, voksesmerter, svimmelhet, veldig hormonell, og kvalmen kommer svevende over meg av og til, og ikke minst ekstremt trøtt og sliten. Så ja, håper det er noe der og at det ikke bare er psykisk. :-)

Ønsker dere alle en fredfull jul, og masse positive tester! ;-))))

Skrevet

Tror jeg kan si Grattis til deg jeg Super betta!! :)

Må bare fortelle noe som hendte meg i dag, jeg var på butikken og handlet. Og der var en baby som gråt og gråt. Herregud, jeg slet virkelig med å holde mine egne tårer tilbake! :S Babyen sluttet aldri å gråte!! Og jeg strevde hardere og hardere!! Haha, har aldri skjedd noe sånt med meg før. Så jeg begynte lure på om jeg var gravid tross negativ test, men litt rosa på papiret i dag, så da er vel tr rett rundt hjørnet tenker jeg. 4 dager etter ikm..

Skrevet

Fuck! I det alle gjestene mine gikk i kveld kom tr susende.. 4 dager over ikm... jaja, da er det bare til å starte på an igjen med en gang tanta er borte. Kanskje jeg skal prøve med el-test neste pp, så vi er helt sikker. Hadde beregnet med 27 dagers syklus, men denne mnd var den på 31 dager, så tror jeg må safe meg litt fremover.

God jul alle sammen! Jeg skal hvertfall kose meg med en øl til pinnekjøttet i morgen ;)

Skrevet

tror jeg er på vei inn i nest pp jeg også... negativ test i dag tidlig:/

Blir faktisk ganske skuffet:(

Jaja... stresser vel for mye med dette her...og nå er det bare å vente på TR.... Lurer på når det blir...

Skrevet

to + en til!: Tusen takk...håper jeg :-) enda ikke helt overbevist. Hvordan går det med deg nå?!

lillemor 08: alt håp er jo enda ikke ute..kanskje har eggløsning vært senere enn du har beregnet..

Jeg har bare testet med billigstrimler til nå, tenker å ta en cb i morgen tidlig og slå meg til ro med det resultatet den viser :-) kjenner jeg gleder meg, men enda redd for å bli skuffet hehe merkelig.

Håper alle hadde en koslig feiring med familie og venner, og at vi klarer å glede oss over det koselige med julen, selv om vi er spente :-P

Skrevet

Positive er vel positive, så det går nok bra super_betta!

Jeg har også tenkt på det med eggløsning... Kan nok hende at jeg har regna feil, hadde gått 10 dager lenger enn vanlig på siste pp. denne gangen har jeg regnet ikm og el ut ifra "normal" syklus for meg... men helt klart muligheter for feil...

Har fremdeles symptomer og blir veldig lettrørt... men hatt symptomer lenge nok til at testene kunne blitt positive tror jeg...

Huff.. håper, håper... skriver meg ikke inn på ikm lista før jeg har fått TR! ;)

Håper alle har hatt en koselig julekveld!:)

Skrevet

Her gikk det iallefall ikke!

Klarte ikke å holde meg, så tok en test på tirsdag. Neg! Det var for tidlig, men skjønnte jeg ikke var gravid da. Hadde vært øm i magen i to uker da, så testen burde blitt positiv om jeg var gravid. Lurer veldig på hvorfor jeg er så øm i magen. Kan det være noe galt tro??? Noen med erfaring?

Uansett kom TR på lillejuleaften. 1-7 dager før beregnet :) Selv om jeg ble ganske skuffa over at det ikke gikk, så ble jeg iallefall glad for at TR kom raskt, slik at vi er over i 2pp. Og det passet fint m mensen denne uka, så kan jeg kose meg litt m vin ;)

Håper det gikk for flest mulig av dere!! Jeg flytter meg over til IKM uke 3, om den er opprettet... Så håper jeg å se de det ikke gikk for der inne!

Juleklem til alle :)

p.s Neste gang skal jeg ta eggløsningstester!!! Vi kommer uansett til å safe m sex annenhver dag fra dag 6 i syklusen, men jeg vil vite når eggløsning er, så jeg kan vite nå vi kan slutte å prøve, og når jeg kan teste. Holdt jo på å bli gal av å vente siste uka her ;)

Har kjøpt CB tester på apoteket. Men de var jo ganske dyre 250 kr for 7 styk. Noen plass de er billigere??

Skrevet

lillemor: helt riktig, ingen innskrivning før tanta er her! :-p

81 mamma: håper det går neste pp. du får ta et glass vin ekstra å kose deg mens du kan :-)

tok en cb i morgest. den ble knallpositiv på under 1 minutt..så nå er vi overbeviste, jippi :-D Kommer nok til å snike her inne en god stund videre. Da stemte det faktisk det jeg ble spådd i august, og det gjenstår å se om resten stemmer også hehe

Skrevet

gratulerer med spire super_betta!

Her sitter jeg, med to negative tester i løpet av uken og foreløbig ingen TR, men hadde murringer og en del slim for noen dager siden. Lurer litt på om jeg kan ha hatt veldig forsinket el, men da var vi muligens en dag eller to for sent ute med aksjer også...:/ Vi får se hva som skjer...

Krysser fingrene. mulig vi prøver/iallefall dropper prevensjon en mnd til, og så blir det helt sikkert stopp noen mnd....

krysser, krysser, håper, håper....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...