*lille blomst* Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #76 Skrevet 10. desember 2010 håper for oss alle jeg! Vi har safet med annen hver dag ca... men er vi over i neste pp blir det nok el-testing på meg.. er måte på hvor lenge vi skal prøve uten å vite sikkert!
to+en til! Skrevet 10. desember 2010 #77 Skrevet 10. desember 2010 Jeg følte meg rimelig sikker på at jeg hadde EL lørdag som var, men på onsdag fikk jeg mye stikkninger i sida, som jeg vanligvis har ved El. Så vi prøvde oss på litt sengekos da. Dagen etter hadde jeg masse slim, og både i går og i dag har jeg fremdeles kjent stikkninger. Så har jeg fremdeles EL da eller?? Skjønner ingenting. Har desverre ikke prøvd ELtester. Men skal absolutt kjøpe inn det til neste mnd om det ikke har klaffet denne gangen.
Blacktower Skrevet 10. desember 2010 #78 Skrevet 10. desember 2010 Da var el over for denne gangen. Hadde vel el onsdag eller torsdag. Hadde sex lørdag, mandag og onsdag. Får håpe det holder. Hadde vel vært best å ha idag også men samboer jobber. Så da er det bare å jakte på symptomene:)
Kanskje snart <3 86 Skrevet 11. desember 2010 #79 Skrevet 11. desember 2010 Melder meg inn her jeg også Dette er 13 pp for meg og samboeren. Vi har så vidt startet utredningen for ufrivillig barnløshet denne måneden med blodprøver av meg og sædpøve av mannen om 1,5 uke... Som hovedinnlegger skrev så ønsker og håper vi inderlig på verdens beste julegave vi også ! IKM 23/24 desember tror jeg. Ha testet med CBFM denne måneden også ... HØY 5/12 (CD 12) HØY 6/12 (CD13) PEAK/MAX 7/12 (CD14) -sex PEAK/MAX 8/12 (CD 15) - sex HØY 9/12 (CD16) - sex Har jeg forstått monitoren rett så ser det ut som vi har truffet på EL denne måneden ihvertfall Testpinnen var sterkest andre dagen med MAX 8/12 så da regner jeg EL va en gang mellom 8/12-9/12, mest sannsynlig 9/12 (??) Så da er jeg 2 DPO i dag... Hadde masse EL smerter og El-slim rundt dagene før EL denne gangen. Tror faktisk dette er første gangen jeg kan si med stor sikkerhet at jeg hadde EL smerter. Var faktisk litt kvalm og oppblåst rundt EL også. Håper spiren sitter, tvitvi til alle dere som venter og håper på en liten spire )
*lille blomst* Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #80 Skrevet 11. desember 2010 Håper det ordner seg for dere snart, Kanskje snart <3 86! Har dere prøvd veldig aktivt hele tiden? testet og sånt? vi har ikke prøvd så mange mnd enda (4), men hadde virkelig håpet at spiren satt fort! passer ikke så godt med baby midt på vintern neste år, så om ikke det skjer noe denne eller neste pp blir det prøve-pause på oss ca 3-4 mnd... en i nær familie er gravid og en venninne prøver.... kjenner flere andre som prøver og tilogmed en bekjent som ER gravid - uventet og veldig til feil tidspunkt som ikke vil beholde.... kjenner at all babysnakk og alle graviditetene bare gjør ønsket enda større hos meg! bare noe dager siden el, men her melder allerede symptomene seg... innbilt svangerskap eller??? hehe =)
Tuddeli Skrevet 11. desember 2010 #81 Skrevet 11. desember 2010 Den laaaaange ventetiden er i gang. Jobber i helgen, så akkurat for øyeblikket går tiden fort, men vet uka blir lang... Har 4 tester liggende da, så kommer sikkert til å tjuvstarte litt på testinga. Veit ikke helt når IKM er heller, siden jeg ikke har fått noen entydige EL-tester denne pp. to+en til! : Noen kjenner EL-smerter før EL, noen under, noen etter og noen alle tre, så det er ikke så godt å si akkurat hva smertene du kjenner betyr Kanskje snart <3 : Takk for at du setter ting litt i perspektiv... er tross alt bare i 4.pp jeg da, og har ingen ting å klage på sånn sett. Håper du får to sterke blå streker i julepresang! Og lillemor 08! Har trua på deg ;-) Skal se det ikke bare er innbilt!
Kanskje snart <3 86 Skrevet 12. desember 2010 #82 Skrevet 12. desember 2010 Det håper jeg også lillemor 08, 4 pp Prøver å tenke litt sånn at for hver måned som går så er vi også en måned nærmere en liten spire Holder motet oppe så godt jeg kan i likhet med dere andre her inne, selv om det har blitt noen nedturer av og til. Selv om du "bare" har prøvd i 4 pp, så forstår jeg godt hvordan det er å føle at det har tatt litt lang tid. For å være helt ærlig så begynte jeg å bli litt utålmodig og beskymret etter noen pp jeg også og det mener jeg vi må ha lov til selv om man gjerne ikke offesielt kan kalle seg en "SLITER" før det har gått rundt et år. Når man ønsker seg noe så inderlig så er det ikke rart at tiden nesten står stille iblant Vi har stort sett prøvd aktivt hver måned selv om mannen er mye vekke så får vi stort sett alltid lagt inn aksjer rundt eggløsning. Har testet mye og de siste månedene har vi kun brukt Clearblue fertilitetsmonitor og er storfornøyd med den. Deilig å slippe å tolke streker! Har mange venner og bekjente som er gravide eller har barn jeg også. Gleder meg selvfølgelig på deres vegne:)) Av og til føles allikevel livet litt urettferdig, spesielt når mange av graviditetene jeg kjenner til ikke var planlagt og noen ikke ønsket. Da må jeg innrømme det stikker litt i hjertet, da vi er mange som virkelig ønsker og prøver så godt vi kan men må smøre oss med tålmodighet. Dette ble litt langt dette, hehe Ønsker deg ihvertfall lykke til fremover. Håper de "innbilte symptomene" vi fleste kjenner av og til viser seg å være ekte symptomer
Rime Skrevet 12. desember 2010 #83 Skrevet 12. desember 2010 Vet akkurat hvordan det er <3 86. Dette er våres 12 eller 13pp med en MA i juni, og vi prøver også å tenke positivt. Denne mnd vet jeg at vi traff på EL dagene, og jeg er nå 6 dpo. IKM ventes 20 desember så håper virkelig på et julemirakel. I dag har jeg hatt veldig sterke smerter i nederste delen av magen, rundt livmor og eggstokk området. Da mener jeg skikkelig vondt. Blei faktisk litt redd en stund. Noen som vet om festesmerter kan gjøre veldig vondt?? Omtrent som menssmerter bare på en litt annen måte??
Kanskje snart <3 86 Skrevet 12. desember 2010 #84 Skrevet 12. desember 2010 Hei Tuddeli Synes du har all rett å klage litt jeg uansett hvor lenge du har prøvd Er jo viktig og godt å få luftet tankene og frustrasjonene til tider. Dette forumet har ihvertfall vært til god støtte og hjelp for min del i tider hvor jeg har trengt å få svar og utløp for tankene mine. Det er godt å ha noen å diskutere med som er i lignende situasjon ) Tvittvi, håper spiren sitter snart hos deg og alle dere andre :D
Kanskje snart <3 86 Skrevet 12. desember 2010 #85 Skrevet 12. desember 2010 Hei Rime & 1MA Trist å lese at du har mistet en spire... Kan nesten ikke forestille meg hvordan det må være eller føles... ( Har aldri mistet selv, men har noen kjemiske graviditeter/svake tester bak meg så noen skuffelser har det blitt. På en måte klandrer jeg meg litt selv for skuffelsen fordi jeg kanskje ikke burde begynt å teste før IKM. Har blitt en aldri så liten "testoman" i denne prøvetiden Ikke umulig at smertene du har er festesmerter. Er flere som får dette rundt 6 DPO. Skal krysse alt jeg har for at neste gang så klamrer spiren seg fast i 9 måneder hos deg )
Tuddeli Skrevet 12. desember 2010 #86 Skrevet 12. desember 2010 Ikke noe rart om man blir litt testoman ihvertfall, vi går vel alle å kjenner etter symptomer og håper og håper... og veldig hyggelig å høre at man får lov å syte litt selvom man ikke har prøvd så lenge ;-) Nå er jeg så heldig å ha en gutt fra før jeg da, så jeg vet at jeg kan bli gravid. Trist med MA'en din, Rime & 1MA, du må holde motet oppe, det er nok deres tur snart! Kjente faktisk litt i eggstokker/livmor i dag jeg også. Kom på det da jeg leste innlegget ditt, for jeg kjente meg igjen. Stussa litt, håper bare ikke det er EL en uke forsinket... Vi får se, vi får se. Overhode ikke in the mood, så her er aksjene er ferdig lagt inn for denne gang.
*lille blomst* Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #87 Skrevet 12. desember 2010 hehe, ferdige med aksjer her også tror jeg! orker ikke mer snart! haha Håper virkelig vi har truffet denne mnd. hadde bitteliten blødning på tirsdag og rikelig blankt slim torsdag... pleier ikke ha el smerter, så kan ikke kjenne det så godt... krysser fingrene for oss alle sammen! ikke lenge til vi kan teste egentlig, er jo bare 12 dager igjen til jul jo! denne prøvemåneden har gått fortest av alle!
Tuddeli Skrevet 12. desember 2010 #88 Skrevet 12. desember 2010 Tiden flyr i hyggelig selskap, er det ikke det man sier da ;-)
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. desember 2010 #89 Skrevet 13. desember 2010 Tror vi legger inn litt aksjer denne uka også ... Tilfelle eggløsningen er sen... Har egentlig ikke merket noen eggløsning denne gangen nemlig. Hadde endel slim dag 6, men det er vell alt for tidlig... ?? Jeg pleier å få mensen rundt dag 29-31, men to ganger har jeg gått helt til dag 35.... Så greit å legge inn litt mer, for sikkerhelsskyld Dere som tar eggløsningstester: kommer mensen alltid to uker etter positiv test? Eller kan det gå lengre eller kortere tid? Hvor tidlig kommer dere til å teste?? Lykke til alle sammen
Ønskersegspire 3pp ♥ Skrevet 13. desember 2010 #90 Skrevet 13. desember 2010 81-Mamma: jeg har fått mensen to uker etter pos. EL test, i 3 måneder nå.EL testen blir knallpositiv på en torsdag, to uker på en torsdag kommer TR.. Hvor tidlig jeg kommer til å teste med g-test har jeg ikke tenkt på enda, prøver å drøye lengst mulig;) Men har bestilt tester fra billigtester, og da er det rett over 5kr testen så er liksom ikke noe farlig å teste litt tidlig hehe.. Hva med deg? Til dere andre som har vært gravide før: Er det noen som har hatt kløe på brystene/brystet før? Jeg klør meg i hjel på det brune på det ene brystet.. haha... Aldri hatt problem med det før, kan jo være noe jeg har spist eller noe, men spesielt akkurat der da - haha..
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. desember 2010 #91 Skrevet 13. desember 2010 Jeg er veldig i tvil når jeg skal teste... Får somregel mensen mellom dag 29-31. Det er juleaften - 2 .juledag. Er liksom så kjedelig å få en negativ test på juleaften... det skal jo være en glad dag! Men siden av og til har hatt sykluser på 35 dager,.. så er det kanskje dumt å teste så mye før juleaften også.. Så jeg er i tvil, og akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke tok eggløsningstester! Tenkte jeg ville stresse meg opp med det, men nå stresser jeg jo med at jeg ikke vet når el var.... :S Jeg får vell bare vente å se hvor lenge jeg klarer å holde meg! - Har ikke hatt noe kløe på brystet nei.. Men har faktisk hatt kløe over alt ellers Men regner med det bare er noe forbigående
*lille blomst* Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #92 Skrevet 14. desember 2010 Er i tvil på når jeg skal teste selv jeg! har ikke lyst å ha en evn positiv test friskt i minne når jeg sitter i familieselskaper hele jula;) Vil ikke røpe graviditeten med det første... men kan jo hende det ikke blir noe også! Symptomer da jenter? noen som har noen? I går kveld reagerte jeg sterkt på en situasjon på jobben, veldig sliten og humørsyk hele kvelden egentlig. Ble hentet av mannen min og begynte å gråte da jeg satt meg i bilen! totalt sprøtt! Han mener iallefall jeg er gravid, så sånn ut i går;)! Kvalm har jeg også vært innimellom... er 7 eller 5 dpo ettersom når jeg hadde el. Når kan man få de første symptomene?? Til nå har jeg: Kvalme innimellom. rar smak i munnen, mat smaker ikke som det pleier sår på tungen og i munnhulen humørsyk sliten/trøtt (mest på kvelden, kjenner meg utmattet) Enten så sitter spiren endelig, eller så er jeg innbilt gravid (igjen;)!)
81-Mamma<3<3 Skrevet 14. desember 2010 #93 Skrevet 14. desember 2010 Føler jeg har symptomer jeg og. Men jeg tviler på at det er graviditetssymptomer.. Det er liksom for tidlig, med mindre jeg hadde eggløsning veldig tidlig.. Tror heller det er noe krøll m eggløsninga, eller en syste eller noe. Men jeg oppblåst i magen, - var det sist graviditet også, men det var senere, uke 6 eller noe slikt. Øm i magen, litt lignende mens smerter, men det er litt for høyt i magen til å være baby tror jeg... små kvalm av og til - men ikke på samme måte som forrige gang, hormonel - men det er jeg jo alltid Litt lat - det var jeg tidlig forrige gang også!! Maten smaker også litt annerledes.. Men jeg tror det må komme av noe annet altså! Ellers må disse symptomene kommet med en gang egget ble befrukta. Og det tviler jeg på. Spørs om jeg bare er innbilt Hvor tidlig kan man egentlig kjenne symptomer? Hva er egentlig dpo? dager etter eggløsning?
Kanskje snart <3 86 Skrevet 14. desember 2010 #94 Skrevet 14. desember 2010 En svak, men tydelig ROSA teststrek på billigtest (fra ebay) i dag eller faktisk flere (måtte dobbelsjekke:P)... Hmm... Hvordan kan det være mulig da? Er jo bare ca 6 DPO og da skal det ikke være mulig å få positiv test ? Nei, dette tror jeg er en tullestrek selv om den kom innenfor tidsfristen og ble litt sterkere etterhvert. Tipper det er nok en skyggestrek/eller defekte tester. Har mange av de bak meg desverre, men er litt spennde også da Selv om jeg sikkert blir skuffet... Nå MÅÅÅ jeg snart lære meg å ikke teste tidlig!!
*lille blomst* Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #95 Skrevet 14. desember 2010 hehe... har hatt alle de symptomene jeg også! iallefall nesten sånn. hadde også sånne symptomer i pp 1 og pp 2.... ingen symptomer sist pp, men nå er det mye! Spesielt kvalmen og matlyst og metallsmak i munnen akk nå. også sår i munnen og på tunga... Blir fortvilet om dette ikke er graviditetssymptomer, for da er kroppen min blitt stein gæern, gal,splitter pine!!!
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 14. desember 2010 #96 Skrevet 14. desember 2010 Jeg har også en del symptomer:) Ømme pupper, mye murringer, hatt det siden EL, også begynt å bli litt kvalm.. Testet med CB i går kveld, egentlig altfor tidlig for har ikke IKM før 22 desember. Men på den dukket det opp en veldig veldig svak strek. Er det bare en skygge, eller kan den faktisk være positiv??? Håper,Håper.
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 14. desember 2010 #97 Skrevet 14. desember 2010 Jøss, så spennende med skyggestrek. Du får ta en ny test litt senere og håpe det kommer en klar og tydelig strek da. Jeg spottet faktisk litt i dag tidlig.. Hadde el rundt 8. desember og ikm rundt 22.. så kanskje det var festeblødninger?? noen som vet hvor lenge etter el egget fester seg? Tenkte å ta en test til lørdag og håpe at den gir et positivt resultat.
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 14. desember 2010 #98 Skrevet 14. desember 2010 Ja veldig spennende, tenkte jeg skulle teste til helgen, siden jeg testet så ekstremt tidlig. Fester ikke egget seg ca 7 dager etter el, dette varierer helt sikkert. Så da stemmer det jo evt med festeblødning på deg:) Spennede!!
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 14. desember 2010 #99 Skrevet 14. desember 2010 Ja, uff, er en nervepirrende og spennende tid det her! Får bare krysse fingrene for positive tester den neste tiden!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Super_betta Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 15. desember 2010 #100 Skrevet 15. desember 2010 Kjempesepennende ja! og endelig snart tid for å begynne å teste :-D Tenkte å teste på lørdag som kommer nå...andre som skal ta første test i helgen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå