mamsien Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Hvordan er formen deres? Har dere begynt å bli utålmodige? Hvor skal dere føde? Formen min er veldig bra for tiden, MEN dette avhenger veldig av søvn. Våkner ofte om natten og får ikke sove igjen. Har en veldig aktiv krabat i magen. Koselig men litt slitsom til tider :-) føler at tiden flyr avgårde men samtidig så begynner jeg å bli utålmodig. Har på en måte lyst at lillegutt skal komme nå, men på en annen måte så har jeg lyst å nyte de siste ukene med spenning og forventninger. Får aldri denne tiden igjen :-) håper bare ikke jeg må gå altfor lenge over tiden. Hvis jeg går i min mor sine fotspor så blir det utvilsomt overtid. Hun gikk 4 uker over med søsteren min og 3 uker med meg og broren min. Grøss og gru! Jeg er ikke veldig tålmodig av meg :-) Skal føde på ullevål. Hadde vært kjekt å vite hvem som er omtrent like langt på vei. Greit å ha andre å dele innspurten med :-)
Reese Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Heisann jeg har termin 31 desember UL termin er 1 januar. Altså 2-3dager i forskjell på oss:) Dette er en spennende tid, ingen tvil om det, men blir litt frustrert til tider og utålmodig. begynner å merke tyngden ganske gått nå. Har gått opp 20 kg nå, så det merkes. Ikke er jeg særlig høy heller så trangt er det. jeg hører til i stavanger. Enn du? Får babyens skyld så ønsker jeg ikke at hun skal komme før termin, mens jeg selv ønsker henne hjertelig velkommen før Det er viktig å kose seg di siste ukene, og jeg er veldig gla får å slippe å kjøre barnevogn i julestresset
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Heisann:) Jeg har også termin selveste 29. desember:) Har de siste ukene vært i litt dårlig form. Trøtt og slapp. Sliter veldig med å sove om natta. Er veldig var for lyder, så jeg må innimellom legge meg på gjesterommet. For det skal ingenting til for at jeg blir vekket av mannen som puster tungt eller skal ligge tett inntil meg, i tillegg til en 1-åring i sprinkelseng like ved dobbelsenga vår. Jeg er bare nødt til få den søvnen jeg kan få. Også blir man jo også forstyrret av en liten vilter baby i magen. Men i dette svangerskapet er jeg ikke like plaget med aktivitet om natten som første gang (heldigvis). Også må jeg jo opp et par-tre ganger for natten og tisse, og det like etter at jeg endelig har sovnet selvsagt :/ Ellers så forsøker jeg å nyte det så godt jeg kan. Det er en spennende tid. Jeg syns tiden har gått altfor fort denne gangen, og nå begynner hjertet og hoppe ekstra når jeg tenker på at faktisk ikke er lenge igjen. Men det var jo ikke lenge siden sist jeg var gravid, og dette året har krevd en del energi av meg, så jeg er egentlig litt glad for de dagene jeg har igjen før det braker løs med amming og nattevåk igjen Jeg vet at jeg blir å savne spenningen og forventningene når fødselen er overstått. Akkurat i dette øyeblikk gjør det meg ingenting å gå noen få dager over termin.. .... men jeg skifter vel mening snart Blir gøy å følge hverandre fremover nå da! Ønsker dere alle sammen lykke til!!! (nå hopper hjertet mitt av spenning igjen)
Heanne Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Hei Hei! Har også termin 29 des med en jente og en gutt Jeg er dønn sliten og lei nå, har lakt på meg ca 32 kg til nå Føler meg diger om dagen, de målene vi har på de papirene våre over hvor stor mage vi har, sjema er for lite for meg, forrige uke lå jeg på 42 cm. hehe. Har masse småplager som halsbrann, vann i hele kroppen, bekkenløsning, vondt i rygg og nakke og kynnere til alle døgnets tider. I tilegg er begge tvillingene større en gj.snitte for enlinger, så er trangt om plassen til de.Både ribbeinene og hoftebeinene får gjennomgå Håper de finner ut at de vil komme nå en dag men koser meg likevel, blir litt rart å ikke kjenne de inne der om en stund og enten i slutten av uken eller neste uke får jeg lov til å begynne med modningsakupunktur, så håper det setter i gang noe Skal foresten føde på Lillehammer
TMFL Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Her er terminen 3 januar, men føler at hun vil komme ut litt før! Føler meg klar for at hun skal komme, men samtidig veldig glad hun holder seg inne litt til.... Saken er vel bare at jeg føler meg GIGANTISK med mine 22 ekstra kg, magen står høyt og kjenner messe spark opp i ribbeina. Matlysten er ikke på topp, klærne passer ikke lenger, halsbrann, bekkenløsning og lekker litt når jeg nyser...utrolig irriterende! Forrige fødsel fødte jeg i uke 33, og jeg er derfor sikker på at jeg får før tiden nå også....Går derfor nesten og venter på at vannet skal gå når som helst.... Og her hjemme er det meste klart. Men jeg ønsker at hun ihvertfall venter et par uker til ihvertfall. Spennende å høre hvordan det går med dere rundt samme termindato
vekten desember baby Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Jeg har termin 24.12! Så blir spennende å se når han har tenkt å komme. Satser på litt før, selvom sjansene er størst for å gå litt over. Begynner å bli sånn passse lei nå, så hadde ikke gjort noe om han kommer litt før. Formen er sånn passe. Litt vondt i ryggen og bekkenet, men går greit.
curlymamma Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 har termin den 27 /12 gleder meg til jul.jeg håper han blir født i januar;) ellers så er formen min bra.skal begynne å vaske baby klær;)
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 jeg har termin 29 desember.. med ei jente.. skal føde på Rikshospitalet da hun er ett hjertebarn. har hypoplastisk høyre ventrikkel så blir operert ganske raskt etter fødsel.. (5-6 levedøgn) har også veldig vanskelig for å sove godt om nattan.. og våkner maaange ganger.. ellers har jeg fått noe vann i kroppen og bekkenløsning så må tenkte på hvordan jeg beveger meg.. noe som er uvant.. med 1 mann på 2,5 år hadde jeg ingen gravidplager og denne gang har jeg fått alt sammen....
magica fra tryll Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 29.desember er en fin dag;) Da har jeg nemlig bursdag....Har ikke termin før 8.januar, men har en følelse på romjula...så vi får se..hehe
Cjeb Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Har termin 31.12 og føler at formen er helt elendig! Får ikke noe god nattesøvn, tungt å reise seg, tungt å sitte å spise.. Alt føles bare utrolig tungt. Men jeg er vel ikke alene om å føle dette.
0720 Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Heia:) Jeg har mens termin 22.12 og UL termin 01.01. Men nr 1 fikk jeg 6 dager før og med nr 2 fikk jeg 9 dager før, så det blir veldig spennende å se når hun kommer;) Formen varierer veldig!! Enkelte dager er jeg helt utslitt og greier ingenting! Andre dager er formen på topp:) Men er meget plaget av søvn problemer! Gledr meg veldig til å bli færdig, men kommer nok til å savne magen! Skal føde på sykehuset i mo i rana:D
Lillemy89 Skrevet 22. november 2010 #12 Skrevet 22. november 2010 jeg henger noen dager etter deg, jeg har termin 4 januar. og jeg er fryktelig utålmodig om dagen. hehe jeg ligger rett ut på sengeleie og dagene kunne ikke ha gått noe saktere. men jeg er kjempe spent på dagene fremover. ikke minst fødselen!! jeg skulle gjerne sett at han kom ut til oss snart for min egen del, men jeg ønsker for hans del at han blir inne helt til termin. så han er stor og god, og født på starten av året. men har en sterk følelse på at han kommer ut før tiden. vi stoppet fødselen for 11 dager siden. derfor sengeleie, jeg er moden, livmortappen var bare 2 cm for to uker siden, slimproppen har gått. og det murrer mye i magen.legene spådde jeg kom til å føde innen 14 dager, og det er nå 13 dager siden de sa det. så jeg går hver dag å lurer på om det skjer noe idag:P hehe men lille mann i magen ser det ut til har det veldig bra. han sparker og slår rundt i magen, så han må trives.og det er jo godt å vite
92modell Skrevet 22. november 2010 #13 Skrevet 22. november 2010 Har termin 30 Desember , venter ei litå jenta ska føda på stavanger sykehus og formen variere fra dag t dag å begynne bli en smule utålmodige ja ! hehe
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 22. november 2010 #14 Skrevet 22. november 2010 Har ikke termin før 7. januar jeg da, men det er visst sannsynlighet for at jeg føder før. Overtid får jeg visst ikke lov til. Og hvis det blir KS (har seteleie bl.a) så blir det 1. januar. Selv har jeg hatt en følelse på romjula, så vi får se... Skal på St. Olavs Skal ikke klage på formen faktisk, jeg sover stort sett greit selv om jeg våkner tidlig. Ryggen har begynt å klage litt, og bekkenet krangler litt, men ellers føler jeg meg faktisk veldig fin. Vraltegange er bare sjarmerende Er hjemme for tiden, så det er godt å kunne legge seg nedpå når ryggen ikke vil mer, eller jeg blir sliten (noe jeg gjerne blir veldig fort). Gleder meg veldig til å hilse på lillegutten i magen! Det er vår første, så det blir kjempespennende og litt skummelt Lykke til i innspurten alle sammen
mamsien Skrevet 22. november 2010 Forfatter #15 Skrevet 22. november 2010 Kjekt å se at det er så mange som har termin rundt samme tid. Blir rart når en ser at en etter en føder. Det nærmer seg med stormskritt nå jenter. 11 dager igjen på jobb før jeg går ut i permisjon. Rart å tenke på men gleder meg til å kunne fokusere på meg selv og lille babyen :-) Er det noen av dere som vurderer modningsakupunktur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå