Gå til innhold

Termin er jo bare en dato

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å undrer meg over termindato.....

For 4 år siden var jeg gravid i uke 26, og noen måneder før hadde jeg meldt meg inn i februarklubben. Lite viste jeg at jeg kom til å havne i novemberklubben.

Fikk lillegutt i uke 26+4 og fant jo fort ut at ting ikke blir som man planlegger. Mesteparten kommer jo ikke på termin i det hele tatt, så har funnet ut at termin kun er en dato som forteller hvor langt man er på vei og hvor større sjangs det er for å få et friskt barn jo nærmere den datoen du kommer :)

Så nå har jeg da meldt meg inn i maiklubben, så får vi se hvilken månede man egentlig treffer :)

Litt grubling en sen søndag kveld :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142588127-termin-er-jo-bare-en-dato/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jo bare 7% av gravide som føder på termin!

Likevel syns jeg termin er litt viktig å forholde seg til sånn utviklingsmessig, selv om man føder for tidlig så er man jo på utviklingsnivå med de barna man er i samme termingruppe som:)

Forrige gang meldte jeg meg både inn i april og maiklubben, (termin 29.april, men hun kom 8.april), men lite skjedde i aprilklubben, så jeg har fulgt maiklubben helt til nå.

Så det blir spennende å se når nestemann kommer, tipper det blir i midten/slutten av april!

Sant så sant.. termin er bare en dato. Jeg var inne på juni 2010, men fødte vår sønn i fabruar 2010. Da var jeg bare i uke 22.. så det gikk desverre ikke så bra..

Nå er jeg i uke 16, og har termin i mai 2011.. så jeg håper på det sterkeste at jeg kommer meg iallefall til mars/april denne gangen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...