Gå til innhold

Hehe.. dumt spm men er det Flere enn meg som ikke har hatt sex etter fødselen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er nå ca 2 mnd siden og begynner få litt dårlig samvittighet nå ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte i begynnelsen av august, og har ikke hatt sex enda:) Fikk meg ikke noe de siste to månedene før fødsel heller, fordi min kjære var så redd for å skade babyen...!:P Så det begynner å nærme seg halvåret uten sex gitt! Dårlig samvittighet? Nix... Men kjenner vel at det kanskje er på tide snart;)

Skrevet

hehe ;) vi hadde ikke sex hele svangerskapet heller så her nærmer det seg egentlig 1 år hoho;)

Skrevet

Hehe, dattera mi er fem måneder og vi forsøkte èn gang 6 uker etter fødsel...

Skrevet

Var det så ille? Huff gruer meg til prøve

Skrevet

oi, det er lenge... noe spesiell grunn at dere har ventet så lenge?? her hadde vi sex samme dag som riene kom(1 time før for å være nøyaktig):P nå er det 2 uker siden å vil vente litt til pga eg sydde, men sist ventet vi bare 2 uker etter :)

Skrevet

Sydde 4 sting som jeg tenkte skulle få gro skikkelig før vi prøvde. Og så ville jeg få knipinga skikkelig i orden først:) Nå er det bare for gubben å kjøpe kondomer, så er jeg klar jeg. Men det tørr ikke han, så vi får vel bestille via nett haha:p

Skrevet

kan jeg bare spørre, dette er ikke frekt ment, men jeg er litt nysjerrig... hehe

Hvorfor holde seg så lenge borte fra sex? her var vi i full sving igjen 3 uker etter fødsel hadde sex 2 dager før fødselen så ble ikke lange oppholdet for vår del..Slik var det de andre gangene også.

Hadde særiøst eksplodert om jeg skulle ha levd i sølibat i 6mnd hehe hadde sprukket etter 4 uker

Skrevet

Sliten hele tiden, unger overalt, bekymringer som opptar tankene osv. Ikke noen spesiell grunn, bare summen av en masse småting:) Ikke så lett heller når han nektet å ha sex fra jeg fikk positiv test og fram til fødsel, siden han ikke vil ha sex med en unge ombord. Kan ikke bare skru på bryteren liksom..

Skrevet

Vi ventet 3 uker fordi jeg hadde noen sting. Svei litt de første gangene etter sexen, men så ble det bra. Prøver å få til ett par ganger i uka, men blir jo fort litt mindre tid etter man får barn

Skrevet

Dere som har sex bare to-tre uker etter fødsel, ventet dere ikke til renselsen var ferdig, eller bare sluttet dere tidlig med den??

Her er det nå 4 uker siden fødsel, og jeg blør litt fremdeles. Derfor har det ikke blitt noe her enda.. Sting og alt er grodd, men har inntil nylig vært litt øm. Hadde ikke falt meg inn å ha sex før jeg er sikker på at ingenting gjør vondt eller svir, det er jo ikke bare for hans del - så jeg har ikke dårlig samvittighet en plass. Gleder meg bare maks til renselsen er helt over så det er mulig å ha normal sex igjen - uten mage og bekkenløsning og resten av pakka! :)

Skrevet

hmmm... skjønner ikke hvordan dere kunne ha sex så kjapt som 2-3 uker etter fødsel? Jeg blødde enda da jeg.. hehe Datteren min er snart 7 uker gammel og jeg var ferdig med renselsesprosessen for ca 1 1/2 uke siden(vet jo selvfølgelig at det er individuelt da):) Her har det ikke blitt noe sex på mannen siden før fødsel,men nå er jo strengt tatt ikke 2 mnd såååå lenge da. Men får se hvor lenge det blir for føler meg ikke helt klar enda. hehe

Og dessuten er jeg veldig sliten da det er opp om natten med henne og 2 andre barn som skal ha sitt hele dagen. Så dagene går... hehe

Skrevet

Vi venta 6 uker,da jeg var litt redd for hvordan det skulle kjennes ut. Synes det var litt slapt første gangen om jeg skal være ærlig. Mannen syntes det kjentes helt likt ut som før,kanskje bare jeg som var litt nummen. For etter den ene gangen så var alt back to normal.

Nå er jeg jo gravid igjen,og sexlysten var ikke på topp med forrige sp vi får se hvordan det blir nå...

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å få tid. Storebror på 2 er jo våken hele dagen bortsett fra 1,5 til 2 timer midt på dagen. Da er stort sett lillesøster våken, og hun er ganske avhengig av å bli holdt hele tida (hva gjør vi feil??). På kvelden når storebror sover er lillesøster på puppen HELE tida. Seriøst, når skal vi få tid? også fikk jeg i tillegg mensen i går.... Føler at alt jobber mot oss på sexfronten:(

Skrevet

Pussig nok så har vi fått lurt inn litt sex, selv om vi stort sett har begge ungene i senga med oss, og vi er dødstrette om kveldene.

3- åringen ligger ofte sammen med oss fordi hun ofte har mareritt for tiden, eller blir forstyrret av lillesøster som gråter.

Babyen på 2 mnd får ofte mat på natta, og legger seg for natta i 23-tiden. Men, de kveldene babyen har sovna før kl.22 og storesøster har sovet godt i sengen sin, så har vi benyttet oss av sjansen til litt ekteskapelige gleder under dyna ;-).

Skrevet

Vi hadde sex for første gang etter gullet kom nå på fredag, og da var han 2 måneder og 1 uke. I tillegg hadde vi ikke noe de siste 3 månedene før han ble født.

Skrevet

Vi hadde sex dagen før jeg fødte og ca 4 uker etterpå. Jeg ventet til jeg kjente at det gikk helt bra å knipe det "hardeste" jeg klarte uten smerte, og sexen bare skjedde av seg selv. Syntes det var greit at det skjedde av seg selv, ville vært nervøs om det skulle planlegges.. Hadde akkurat blitt ferdig med renselsen og sexlivet var som før. Heldigvis..

Gutten vår er 5,5 mnd nå og jeg sliter litt med sexlysta. Er liksom hele tiden trett og shabby og det er ikke akkurat sex som står øverst på ønskelista når poden endelig sover. Samboer er litt frustrert og jeg har dårlig samvittighet. Men vi har jo sex ca en gang i uka, synes egentlig ikke det er sånn altfor ille. Det er jo flere ganger han ikke har lyst når jeg vil så.. Synes i allefall det er vanskeligere å finne tid enn før vi fikk barn. Og tenner ikke akkurat på å springe inn på soverommet mens småen ligger og babler i bakgrunnen... Håper lysta tar seg opp i allefall, da blir man vel flinkere til å finne tid også..

Skrevet

Masse forskjellige erfaringer her, og det er nok veldig individuelt. Vi hadde sex første gang 6 uker etter fødsel. Da gikk det greit, men så ble det likevel 2-3 uker til neste gang. Da syns jeg det var ubehagelig/småvondt. Har prøvd litt innimellom, men ikke veldig lett når jeg regner med at det skal bli ubehagelig etter hvert. Ble derfor et ganske langt opphold videre. Men så var jeg i bursdagsfest og kom hjem etter noen glass vin. Det hjalp, alt funket og da tenkte jeg ikke på om det skulle gjøre vondt. Funket etter det :)

Skrevet

Er det bare jeg som ikke har fått det til?

Jeg sydde veldig mye innvendig pluss at renselsen varte i nesten 8 uker...så jeg ville vente en stund.

Vi prøvde nå på lørdag, da var det 10 uker siden jeg fødte.

Det var ikke ubehagelig, det var bare veldig vondt, så jeg klarte ikke å gjennomføre..

Frister ikke akkurat å prøve igjen :/

Skrevet

Skjønner godt at det ikke frister å prøve igjen hvis det gjør vondt. La det gå litt mer tid og prøv igjen senere. Dere kan jo fortsatt kose dere med annen type sex og kos så lenge:)

Skrevet

Med førstemann gikk det nesten 3mnd før jeg turde ha sex etter fødsel! Og så gjorde det ikke vondt i det hele tatt, alt var som før egentlig :)

Nå er nr.2 snart 3 uker, og denne gangen våger jeg meg til å ha sex tidligere tror jeg. Må bare bli ferdig med blødningene først. Syns underlivet føles "bedre" etter fødsel denne gangen også :)

Skrevet

jeg var på 6 ukers kontroll i går og fikk vite at alt står bra til så er bare å sette i gang igjen, men må innrømme at jeg er nervøs og gruer meg :( jeg er egentlig den som tar mest initiativ til sex, men nå når han gnar meg litt på rumpa og blunker lurt så tenker jeg mer: ahh det var godt å bli litt massert for jeg er så stiv overalt :P hahaha... for tre år siden fjernet jeg en del av livmorhalstappen og måtte da og vente 6 uker på å ha sex og det var vondt de første gangene så jeg er vel litt skremt.. MEEEN jeg skal gi det et forsøk om ikke så lenge, må opp på hesten igjen ;)

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen Septemberfrøken. Her har det rett og slett vært alt for vondt. Prøvde første gang når renselsen var over etter ca 6 uker. Da var det ikke mulig å få inn en tannpirker en gang. Så ble det med noen dårlige forsøk da til jeg var hos legen og fikk sjekket stingene. Han mente det så greit ut, og jeg fikk skrevet ut resept på en østrogensalve som skulle myke opp arrvevet. Ette ca tre uker på denne var det mulig å prøve, men fremdeles for vindt til å gjennomføre. Først nå etter 4 måneder får vi det til med veldig mye glidemiddel og veldig god tid. Men det gjør skikkelig vondt enda altså! Tror forresten jeg spenner meg veldig også siden jeg vet det kommer til å gjøre vondt.

Frister svært lite å reise på sykehus for å sy på nytt, så håper virkelig at det går seg til. Men det må sies at det kjennes som aller første gang, hver gang vi har sex. Og det er ikke så positivt, for det var gjerne noe dårlig. Fryktelig trangt har det blitt gitt....

Må bare si at det var fatastisk at det dukket opp en slik tråd, for det er liksom ikke noe det snakkes noe om. Har bare hørt så mye om at man kanskje ikke har lyst etter fødselen, så jeg føler meg jo helt omvendt som har hatt lyst hele tiden, men får bare ikke til! :(

Skrevet

6 mnd siden fødsel, ingen sex her.....men her gikk såret ette tangen opp igjen, blir nok aldri helt bra......sukk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...