Pumba78 Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Babyen på 4 uker har nå hylt i snart 3 timer... Hun er alltid litt dårlig humør om kvelden, men nå hyler hun som en gal. Ren bleie, har fått mat, smokken som hun pleier å ta bare spytter hun ut, what to dooo?
<3guttemamma<3 Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Uff stakkars liten.. Det er noe hun kjenner på i allefall. Kanskje det er luftsmerter? Kanskje hun reagerer på noe du har spist? Da babyen min var 4 uker og hadde luft, så la jeg han må magen over knærne og lot han ligge der en stund. Da feis han godt! Prøvd minifom før alle måltid? Vet at det har hjelpt mange... Ikke noe særlig når de har det vondt og er utrøstelige disse små
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Sånn var min også , hadde låsninger i nakken som kiropraktor fikset ( fikk da kolikk diagnosen). Hadde også luftsmerter, ga minifom - noe som hjelper godt, pluss at vi bytta over til dr browns flasker (får kun mme). Hvis det er noe som fortsetter ville jeg anbelfale deg å ta henne med til kiropraktor eller manuellteraput.
Pumba78 Skrevet 21. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2010 Minifom? Hva er det og hvor fr man tak i d? Hun er stille når hun ligger ved puppen, men hun kan jo ikke bo der hele døgnet. Veldig vanskelig å få henne til å rape, får det bare ikke til så kan ha noe m d å gjøre...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Minifom får du reseptfritt på apotek. Hjelper ved luftsmerter, det er dråper som du gir ungen før hvert måltid. Det skal hjelpe ved å ødelegge luftboblene hun har i magen. Koster ca 100 kr per flaske. Jeg blei anbefalt dette av helsesøster. Har du forresten prøvd sukkervann? Det kan du gi akkurat der og da, når det står på som værst. Det er smertestillende og skal også hjelpe på å få ut luft. Gi det i en sprøyte til babyen, babyene elsker det Kok 1 dl vann og bland med 1 spiseskje sukker. Vi ca 2 ml i en sprøyte som du bruker ca 30 sek på å gi! Virker VELDIG GODT her når han hylte og hylte. Minifom er mere forebyggende. Sukkervann har ingen forebyggende effekt med hjelper der og da. Virkningen kommer som regel med engang og her varte det i ca 30 min.. enda lengre hvis ungen er trøtt for da sovner den.. vår sovnet som en stein når vi ga sukkervann, for da gikk vondten vekk og han var jo drit trøtt etter mange timer med skriking. anbelfales på det sterkeste!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Huffda, jeg ville nok prøvd sukkervann ja, for det kan jo høres ut som luftsmerter.. Kanskje overtrøtt også, hvis hun ikke har sovet på noen timer nå? Men du har ikke bæresjal da? Det pleier å gjøre susen her i gården ihvertfall, hvis hun er litt urolig og ingenting annet hjelper=)
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Min gutt hylte noe så ekstremt!!! jeg prøvde mat, bleie, byssing, sukkervann- Det meste egentlig.. og fant ut til slutt at lillegutten sliter skikkelig med å finne roen nok til å klare å sovne. spesielt dersom han er overtrøtt! la han ned med teppe tett rundt seg og holdt han i hendene (som gikk som trommestikker fordi han var så sint) og sang samme sang noen ganger. plutselig låg han der og snorka foran meg, og blei liggende i timesvis!! hehe sier ikke nødvendigvis at dette funker på din baby, men det var det som var (den enkle) løsningen her i hus:) anbefaler deg å gå til kiropraktor dersom det ikke gir seg! konstant skriking er fryktelig slitsomt.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå