Gå til innhold

Hvor lenge orker deres babyer på ca 2 mnd å være våkne på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt orker bare 1 - 1,5 time om gangen.. Hvis det går lengre enn 1,5 time blir han overtrøtt og kjempe sutrete. Så han pleier å sove 1 time og være våken 1,5 time. Slik går dagene.. som regel :) Legger seg for natten kl 19.30 og sover helt til 08-09 morgenen etter.

Lurer på åssen andre har det? Har deres babyer behov for like mye søvn ( da spes på dagtid lurer jeg på ..:) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er også sånn =) han pleier å være våken en times tid noen ganger bare en halv time og sover 1-1,5 time. Noen ganger kan han sove bare en halv time. Spørs litt. El så legger han seg rundt 10 våkner mellom 6 g 7 og sovner igjen med en gang etter mat til 10/11=)

Skrevet

Så vittig at de er så like :) Er din også sånn at hvis man ikke passer på å legge han når det har gått ca 1 time at han blir kjempe sutrete/sur/sinna?? :)

Vår blir ildsinna, noen ganger kan han skrike seg helt rød.. hehe stakkar liten :)

Han hadde kolikk tidligere pga spenniger i nakken, og har sliti en del med magevondt.. men kolikken er over og magevondten er borte, og jeg hører GODT forskjell på skrikinga hans.. så det er bare at han er overtrøtt hvis jeg ikke får lagt han til "tida" :) Så sover han litt, og er kjempe blid når han våkner igjen :)

Skrevet

Åja skal jeg love deg.. Da blir han max sinna og det blir ett slitt å få han til å sovne.. Så med en gang jeg ser han gjesper litt tar jeg å legger han og da sovner han uten noen protest =) Min gutt har også slitet med spenning i nakken el låsning ved skulderbladet og i nakken. På grunn av han ble tatt me vakuum så han har vært hos kiropraktor 4 ganger og blir friskemeldt heldigvis. Så han griner nå for det meste viss han er overtrøtt. Men ja gutten min og er kjempe blid når han våkner ligger der å smiler og ler =) Begynt å prate mye å, er så morsomt med disse små =)

Skrevet

Jøss så like våre gutter er :) Moro :) Vår har også begynt å "prate" litt, er jo så skjønn :)

Har merket at min blir vanskligere å legge for en liten lur på ettermiddagen, han er mer var for lyder og sånn og har vanskligere for å sove da.. noe som igjen fører til at han blir KJEMPE sinna ;) Er din sånn? På dagtid er det ingen problem å legge han, da legger jeg han bare i vuggen i stua og han sovner med engang. Men fra 17.00 ca er det vanskligere. Lurer på om jeg må prøve å legge han i senga si på rommet vårt for den siste luren før det er leggetid? Hvor sover din hen? :)

Skrevet

Gu våres er veldig like må jeg si. Fordi i fra morningen og fram til 2 ca kan han sove veldig godt. Da kan han sove fram til han skal ha mat igjen noen ganger. Men etter det kan han grine litt og være litt små sinna når han skal ta seg en liten lur. Så han er mer våken mot kveldingen for da blir det bare en halv time, time om gangen. Men også i fra 12 og utover kan han bare sove en halv time så våkner han så må jeg roe han ned litt så kan han sovne ett kvarters tid men så vil han være mest våken :P

Om dagen sover han i skinnposen sin på senga våres faktisk, el så ligger han i senga si på rommet =) Han lå i vogna si om natta i stua fordi han nekta å sove i senga men nå har vi prøvd gradvis å få han til sove i senga om natta også og ser ut til å gå bra men må ha han i stua fordi jeg rett og slett ikke klarer å sove når han ligger inne på rommet vårt. Vi bor bare i en liten leilighet fortiden så hører han så godt i stua uten noe baby call så =)

Skrevet

Her er hun sjelden våken i mer enn 1 times tid om gangen, noen ganger kortere også. De blir fort trøtte disse små, og det skal ikke mange inntrykkene til før det blir nok=) Noen ganger klinker hun til og er våken lenger, gjerne på kveldstid, men det er som regel fordi hun plages litt med luft og derfor ikke klarer å falle til ro.

Skrevet

Synes det høres deilig ut. Vi har fått en våken aktiv jente som fint kan være våken 5 timer i strekk.

Skrevet

førstegangs...1: oi, 5 timer, det hørtes mye ut =) er hun blid da, når hun er våken så lenge?

Skrevet

Hei.

Min gutt er bare våken 1 time el 1,5 på dagen. Blir litt sutrete hvis han ikke får sove, men ikke noe skriking... Mens på kvelden så er han MYE våken, kan være våken fra kl seks til kl elleve.. Bare en liten dupp etter han har spist.. Men er stort sett blid og fornøyd da :)

Han sover i senga si på dag og natt. Har seng med hjul, så triller den inn i stua på dagtid. Og når vi går på tur på dagen, så har han seg en lengre hvil i vogna, 3-4 timer...

Men når deres baby sover fra 19.30 og til 8-9... Får de morsmelk el morsmelkerstattning da?

Min får kun MM, og sover i seks timer om natta...

Skrevet

Min lille gutt kan være våken alt fra 1-2timer før han må sove litt. Men han er ikke avhengig av at jeg legger han, han sovner der han er hvis han blir trøtt, så sjelden noe suttring pga det. hvor lenge han sover varierer veldig, kan være alt fra 30minutter til 4 timer. Han har hatt en periode hvor han sover altfor mye på dagen og er lys våken til 23 tiden, men har begynte å prøve å holde han mer våken på dagen og heller legge han i 20 tiden. Han er våken for mat hver 3-4time om natta også, og mellom halv 9 og 10 er han klar for å stå opp. Når han var mindre sov han gjerne 6-7timer i første sove økt på natta, men når han nærma seg 2 måneder begynte han å spise oftere på natta igjen. Han får mme

Skrevet

September..: min får bare mme, men han våkner rundt 0600 for å få mat, men han sovner igjen med engang etter det, så føler liksom ikke at det tells ;) Så han sover for 19.30 - ca 06.00 , får mat som tar ca 15 minutter, også sover han videre til 08-09 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...