ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Hei. Er det noen der ute som har opplevd att ungen plutselig spenner alt av ben/armer og hylskriker nesten ren panisk ustoppelig? Vi går bort til han og stryker, prøve å oppnå kontakt men øyene er igjen. Dette har skjedd kun da han er i søvn. Tar vi han opp våkner han til og akkurat som han ikke skjønner noe søtingen vår. Men er det mareritt han kan ha? Har dere opplevd lignende?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Jeg leste en plass at små babyer ikke kan ha mareritt. Husker ikke hvor jeg leste det eller hva som var grunnen da.. Men leste at dette var vanlig, da de har vanskelig for å gå fra en søvnfase til en annen.. eller noe sånt
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 21. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2010 oki. er litt fælt å se og høre på men er det vanlig kan jeg roa meg litt.. huff stakkars liten ,,
Babyønske �� Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Babyer bearbeider inntrykk når de sover. De kan derfor sove urolig innimellom, og gjerne både gråte og le.
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 21. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2010 han får all den kjærligheten vi klarer å gi og mer enn det =) mat og stell også=) kanskje de blir litt sliten ? og sover urolig som nevnt? dette skjer kun om dagen har gjort hittil om naten sover han godt og lenge. takk for svar
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Det er nok ikke mareritt nei, det får de ikke før de får evnen til å tenke abstrakt, dvs nærmere 2 års alder sånn ca=) Jeg tenker at det kan skyldes at han våkner litt til når han skifter søvnfase (fra tung til lett søvn), eller at han rett og slett skvetter litt og dermed våkner når armer og bein slår ut i ren refleks (moro-refleksen kalles den tror jeg)
MissVaiper Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Hei. Jeg opplever også av og til at lille jenta min plutselig begynner å hyle og gråte hysterisk når hun sover. Er jo kjempe ekkelt når det skjer. Her skjer det også bare når hun sover. Har lest en plass et det kan være et symptom på KISS, men hun har jo ikke så mange av de andre symptomene på det, så tror ikke det er det min jente har iallefall. Det er kanskje noe vi aldri får svar på...
Mamma med to trollunger Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Dette har jeg opplevd med gutten min på 7 mnd også. Og noen ganger ligger han bare å klynker. Første gangen var han nok bare 3-4 uker. Er helt forferdelig Får jo så vondt av de stakkars små. Men så våknet han jo opp å var like blid igjen. Jeg la etterhvert merke til at det var de dagene vi hadde vært med på veldig mye og farta rundt. Så jeg tror det handler mye om at alle inntrykkene fra dagen blir bearbeida. Men vi har bare opplevd det på kvelden etter han har lagt seg.
Blomsterpiken og tullene Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Da dette skjedde med tuppa vår, trodde vi også at hun hadde mareritt. Skjønte ingenting... Tok henne opp og trøstet og la henne ned igjen. Nevnte det for svigermor, og hun sa at tuppa mest sannsynlig hadde mageknip. Så det kan godt være det ungen din har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå