mamsien Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Jeg er 35 uker på vei og flere anbefaler meg modningsakupunktur. Noen som har erfaring med dette og evt kan anbefale noen i osloområdet?
endelig gravid28 Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Dette lurer jeg også på. Jeg har gått til akupunktør noen uker nå på grunn av smerter og denne uken skal vi begynner med modningsakupunktur. Jeg er 38+3 og i følge akupunktøren min skal man ikke begynne med modning før man er i uke 38. Jeg har jo lest at det beste er å vente til kroppen selv er moden o.s.v. så kommer til å spørre en ekstra gang til tirsdag om hva nålene vil påvirke og kanskje heller fokusere på avspenning og styrking av kroppen i stedet for modning. Jeg vet ikke. Vil på en måte at alt skal gå naturlig. Samtidig er jeg veldig klar nå.. Akupunktøren holder til i Asker og kan trygt anbefales. John Erling: http://www.akupunktorene.com/?gclid=CLyp2pjcsqUCFcgL3godOBqMYQ
morill79 Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Hei. Jeg hadde modningsakupunktur i forrige svangerskap og begynte vel med det i uke 36 om jeg ikke husker helt feil. Kan jo selvfølgelig ikke si noe eksakt om det hjalp eller ikke, men fødte ihvertfall en uke før termin. Åpningsfasen ved fødselen (som akupunkturen skal gjøre lettere) var lang og tøff uansett. Men husker godt at babyen i magen ble veldig aktiv under og like etter disse behandlingen. Jeg gikk hos Klinikk for Alle på Majorstuen i Oslo.
2tettebabyer Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 jeg tok det sist svangerskap, men det funka ikke på meg. jeg startet med det kanskje litt for tidlig. det skulle gi en lettere fødsel. min varte i 3 døgn og var ikke akkurat lett, så har liten tro på at det hjalp. MEN. jeg tror at det er veldig individuelt og det er helt sikkert noen som får utbytte av det. og s er det vel stor forskjell p dem som driver med det og. det svir i lommerboka, og jeg harf ikke tengt ta det denne gangen, men kan jo være verdt et forsøk likavel. er i utgangspunktet veldig positiv til akupunktur :-)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Hei ! Inne å titter fra DIB, jeg begynte med modningsakupunktur i uke 37. Fikk det vel ca 7-8 ganger frem mot fødsel. Men det hjalp absolutt ingenting. Blei ikke moden en plass, så måtte bli satt igang. Det hele endte med hastekeisersnitt, så vet ikke om det hadde hatt noe effekt på fødselen hvis jeg hadde føda normalt.
Miss Snow Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Jeg tror det kanskje er litt tilfeldig/personavhengig om det virker eller ikke. Det er jo ikke alle som får noen reaksjon på akupunktur, mens andre reagerer kraftig. Jeg har fått det mye tidligere, på grunn av andre smerter, og kroppen min "suger" til seg nålene og jobber virkelig av det. Jeg får modningsakupunktur på sykehuset nå, for å klargjøre meg litt til igangsetting, om det ikke blir av seg selv. Det hun som setter nålene på meg sa var at de bruker litt forskjellige punkter og ulikt antall nåler fra person til person. Jeg som har fått mye akupunktur tidligere kunne få mange nåler og nåler på punkter som skulle stimulere direkte på livmorhalsen. Dette punktet ble ikke trigga hos de som aldri hadde fått akupunktur før. Hadde jeg ikke fått tilbud gjennom sykehuset hadde jeg nok ikke dratt på akupunktur da. Men når det er gratis, så er det jo ikke noe å lure på. Jeg har hatt en behandling nå, og etter den har jeg hatt veldig mye korsryggmurring ihvertfall, så det kjennes ut som kroppen jobber. Men om det er tilfeldig eller ikke er jo en annen sak
ungmortil3 Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Jeg prøvde med modningsakupunktur første gang jeg fikk gravid siden det er en laaang historie i min familie med at alle går overtid. Tror absolutt at grunnen til at jeg fldt 3 dager før termin og slapp overtid var pga det.
ungmortil3 Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 Jeg hadde foresten også 7 cm første gang jordmor sjekket åpningen, men fødselen tok 11,5 time.
magica fra tryll Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Jeg har hatt det ved mine 2 siste fødsler og har tro på at det virket. Fødselen før gikk jeg 17 dager over. Med akupunktur fødte jeg til termin ene gangen og 5 dager over andre gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå