Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på..

Er det slik at magen blir litt hoven etter inngrepet, synes magen er litt sånn hard inni der helt nederst og ser ut som jeg er ca 4 mnd på vei ennå..? Og er det normalt at man ikke har følelse på huden på magen tre uker etterpå? Føles rart å stryke på magen.

Hvor lenge er man øm i magen og rundt såret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vare lenge. Jeg har også en hard ekstramage over arret. Det forsvinner nok etterhvert men man bør gi det opp til et år før man kan forvente at den forsvinner - samme med ømheten.

Den følelsesløsheten har jeg heller ikke noe bedre nyheter om. Det er noen som kjenner det slik flere år etterpå. Det gjelder etter andre operasjoner i magen også det. Nervene blir liksom ikke helt seg selv igjen på en god stund.

Jeg fikk veldig heng over magen etter operasjonen og trodde jeg skulle bli nødt til å leve med fettforkle til evig tid:) Men den forsvant etter 3 måneder hos meg, så det går i hvertfall fremover:D

Skrevet

Jeg er også veldig øm rett under såret. Kjenner ingenting hvis jeg tar der. Det er nå 2 mnd siden jeg fødte. Men magen har trukket seg helt inn igjen. Men det er vel litt inividuelt hvor lang tid det tar vil jeg tro :)

Skrevet

Det du kjenner i magen som er hardt er arrvev. Dette kan ta flere år før det blir borte. Jeg har sånn enda, fødte for snart 8mnd siden.

Er ikke øm i magen lenger,men er enkelte områder hvor jeg er nummen og ikke har stort med følelse:)

Skrevet

Det du kjenner i magen som er hardt er arrvev. Dette kan ta flere år før det blir borte. Jeg har sånn enda, fødte for snart 8mnd siden.

Er ikke øm i magen lenger,men er enkelte områder hvor jeg er nummen og ikke har stort med følelse:)

Skrevet

Utrolig teit at de ikke har informert deg egentlig, kjedelig å gå og gruble på om alt er som det skal...

Skrevet

Det med at du ser ut som om du er 4 mnd på vei skyldes også at du fødte for tre uker siden :D Du må regne med at det kan ta en god stund før magen din trekker seg skikkelig sammen - spesielt med keisersnitt siden de har dratt magemusklene enda lenger fra hverandre for å få ut babyen. Tok meg noen måneder før magemusklene hadde trukket seg inntil hverandre igjen - før det bulet det skikkelig.

Jeg var følelsesløs på deler av magen i flere måneder, avbrutt av overfølsomhet når nervene begynte å gro sammen og fungere igjen.

Øm i magen var jeg også i flere måneder, men mindre og mindre og varierte etter hva jeg gjorde for noe.

(PS. Man ser gjerne ut som dette en måneds tid etter at man har født: http://fremfraskyggene.blogspot.com/2010/05/post-gravid-kropp.html)

Skrevet

hei!

Jeg er forsatt nummen over arret og nesten opp til navelen. Magen står rett ut med ett heng nedest, er litt over 2 måneder siden ks.

Var ømt ganske lenge i grunn, var først etter 5-6uker jeg klarte å ha på bukser, før det var det bare joggebukser som var løse i livet som gikk ann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...