Gå til innhold

Hoster til han kaster opp:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann her fikk konstantert lungebet. tidligere i uka. Han er på bedringens vei, men "surkler" en del når han puster, så jeg tenker litt da at det begynner å løsne. Men et par ganger om dagen kan han hoste til han kaster opp.

Ellers er han i fin form, blid og har ikke feber. Han spiser lite, men jeg tilskriver dette med at han også driver å får tenner...

Spørsmålet er at det er vanlig at så små hoster til de kaster opp når de får tenner og har en infeksjon? Litt rart spørsmål, men er det noen som kan si noe om dette her...? Han er 6 mndr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde dette når gutten min var 5 mnd(ikke lungebetennelse, men oppkast, surkling og masse slim) Ikke særlig koslig dette nei...men jeg har en teori om at han hadde mye slim som måtte opp og at dette kom opp via hostingen, dette mener jeg altså kan være en bra ting..Gutten min kastet opp store slimklumper. Ble frisk igjen etter en uke. Dette vet du sikkert, men skriver det allikevel jeg :Legg noen ganske tykke bøker under sengen i hode-enden, det hjelper babyen til å puste bedre. Også kjøpte jeg nesespray, otribaby saltvannsspray, som kan virke slimløsende. Når han ble skikkelig tett så holdt jeg han litt i frisk luft ved vinduet, da gikk det over etter en stund. Dersom du er usikker så kan du jo alltids ta en telefon til legevakt eller fastlege da vet du :) Lykke til :)

Skrevet

Hvis det ikke blir bedre innen kort tid så dra til legen og INSISTER på at de skal ta en kikhostetest.

Skrevet

sønnen min hadde lungebetennelse,vel og merke mye eldre enn sønnen din er nå da. Men han også hostet og kastet opp ganske mye faktisk. Det er gjerne mye slim som skal opp og om han fremdeles surkler litt i brystet er det sikkert mer som skal opp. Er bra at det kommer opp og ikke blir liggende i lungene:) men som sagt, skader ikke å ringe lege å høre hva du skal gjøre om du er usikker:)

Skrevet

Du spør om det er normalt at de hoster til de spyr- vel, mini hostet også til han spydde etpar ganger rundt den alderen, men fordi han fikk mat i halsen... er vel ellers med de som med oss voksne at noen brekker seg lettere enn andre f.eks. når man hoster kraftig:)

Skrevet

Snuppa mi har vært forkjølet i noen uker, og har hostet så hun kaster opp flere ganger. Både fastlege og legevakt sier det er helt normalt, og skyldes at lungene ikke er så sterke og at det er vanskeligere for dem å få opp slimet, og at brekningsrefleksen derfor blir trigget. Så lenge de ellers er i god form, så får vi vel bare passe på å gi godt med drikke. Frøkna her er forresten snart ni mnder.

God bedring til lillemann!

Skrevet

Snuppa mi har vært forkjølet i noen uker, og har hostet så hun kaster opp flere ganger. Både fastlege og legevakt sier det er helt normalt, og skyldes at lungene ikke er så sterke og at det er vanskeligere for dem å få opp slimet, og at brekningsrefleksen derfor blir trigget. Så lenge de ellers er i god form, så får vi vel bare passe på å gi godt med drikke. Frøkna her er forresten snart ni mnder.

God bedring til lillemann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...