Gå til innhold

God jul og godt nytt år! heter det. Skriver man "jeg ønsker deg" foran blir det liten g

Anbefalte innlegg

Hvorfor i helsike blander dere inn store bokstaver i denne setningen?

Skummelt at det er så dårlig norskkunnskap her inne....

At mange slurver med språket på en side som dette kan jeg forstå og det henger jeg meg ikke opp i heller, men at man ikke kan skrive god jul og godt nytt år riktig det er skremmende.....

Fortsetter under...

Når man ønsker noe for andre er det vanlig å bruke stor bokstav. For eksempel. Jeg ønsker deg Lykke til, jeg ønsker deg God bedring..

Man bruker gjerne stor bokstav for å fremheve visse ord og uttrykk. .

Mulig du syns det er unødvendig a 19:55 men jeg er enig med H.I

Leste akkurat den andre tråden her inne. God Jul og Godt Nyttår???

Skulle ikke forundre meg om noen her skriver god hjul og.......

Hørt om grafikk, kunstnerisk frihet og design???

Skriver man det i en setning så er det du sier riktig, men designer man kort o.l. så står man fritt til egen kreativitet ;))

Jeg kommer alltid til å bruke stor G her uansett hvor mye du måtte irritere deg over det. Det ser penere ut, gir mer trkk på ordene, og julekort skal være pene og koselige. Alle normalt oppegående mennesker skjønner jo at folk som skriver det med stor G vet om at det ikke egentig skrives slik vel?

Annonse

Etter du har lært deg og bruke komma i setninger, så skal jeg høre på hva du har å si.

Jeg bryr meg egentlig ikke om skrivefeil, orddelingsfeil etc., men når du rakker ned på folk, og i tillegg ikke selv skriver ordentlig, da blir jeg lettere irritert.

Som sagt i teksten min så henger jeg meg ikke opp i skrive feil her inne..

Men forventer at alle kan skrive god jul og godt nyttår riktig..

Morsomt å se hvor sinte dere blir. :-)

Annonse

Du kan jo overhodet ikke skrive riktig selv. Dine skrivefeil er mer alvorlige enn en stor bokstav på feil plass. Har du dysleksi?

Hvis ikke, bør du lære deg å holde kjeft når det gjelder norsk rettskriving, inntil du greier å formulere deg korrekt selv. Ellers blir det vanskelig å ta deg seriøst.

Rakker ikke ned på folk, selv om jeg påpeker at altfor mange skriver den setningen feil vel?

Men målet var å provosere og det klarte jeg raskere og lettere enn jeg hadde forventet. :-)

Når man skriver skal man skrive riktig! Det er noe HI bommer grovt på...

Når man lager kort kan man designe akkurat slik man vil, både med tanke på skrifttype, bokstaver, størrelse, farge og oppsett!

Syns det er frekt å hele tiden dra frem dysleksi her inne, en hån mot de som faktisk har det. Mange av de har lært seg å skrive bra; da trenger du vel ikke dra frem de når du skal påpeke at noe er dårlig??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...