Gå til innhold

Hvor mye koster det å fjerne en visdomstann? =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så sinnsykt vondt! Går til en helt vanlig kommunal tannlege, om det skulle ha noe si. Æsj, så skummelt :S

Fortsetter under...

Skrevet

Kommer vel litt an på hvordan de må ut. Jeg måtte operere ut tre stk, og betalte vel en egenandel på 800,- pr stk. Dette ble gjort hos kjevekirurg da.

Hvis de er helt ute, og en "vanlig" tannlege kan gjøre det, så vet jeg ikke hva det vil koste.

Skrevet

Jeg var hos kjevekirurg og trakk ut to tenner. Betalte 500 for alt. Dette var på sykehuset.

Skrevet

Der jeg går koster det 800 for å trekke. Men bedøvelsen kommer i tillegg, så er vel en hundrelapp det også.

Den første jeg trakk fikk jeg plutselig vondt i, så fikk akutt time hos tannlegen, og da kosta det det dobbelte..men var vel fordi det var akutt regner jeg med...

Men du kan banne på at de skal ta bilde først, og det er heller ikke gratis!!

Skrevet

Nei den har ikke kommet ut. Bare en bitte liten hvit prikk å se. Men den gjør jo så himla vondt! Men når man er hos kjevekirurg, er det bare vanlig "tann"bedøvelse da? En sprøyte?

Uff, har jo ikke lyst til dette i det hele tatt!!

Skrevet

Om den ikke har kommet fram er det ikke sikkert du trenger å trekke den. Da er det nok bare vondt fordi den holder på å bryte gjennom. Ta ibux!

Annonse

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men det er ikke alle visdomstenner som kommer frem. Det var problemet med mine tre. Jeg fikk betennelse på betennelse, og nektet i flere år på at de måtte ut.

Tannlegen min sa at siden de ikke kommer seg frem, så blir de betjente, og vil ikke bli bra hvis de blir værende der.

Ta deg en tur til tannlegen og få en vurdering. Jeg måtte gå på penicillin før jeg kunne fjerne dem.

Operasjonen var utrolig grei. Fikk beroligende, (må be om det), og så vanlige bedøvelsessprøyter. Fikk ligge med musikk på ørene når de holdt på.

Jeg tok først en, og så tok jeg de to siste på samme operasjon året etter. Er vondt noen dager, men man får sterke smertestillende til å ta ved behov.

Jeg grudde meg uten grunn. Og jeg er pysete på sånt.

Skrevet

Når jeg fjernet mine visdomstenner fikk jeg henvisning til "sykehustannlegen" og betalte 127 kr i egenandel pr tann;-)

Nå er det riktignok noen år siden,men sjekk om det er mulig for deg.

Skrevet

What? da er dere heldige... det var billig. Jeg var hos en tannlege for en del mnd siden. Og jeg har en jeksel bak i her som må trekkes. Og dette ville koste meg 1700,- sa han til meg.. Fa.. å dyrt..

men det er sikkert forskjell på en jeksel og en visdomstann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...