Gå til innhold

Veldig stresset, kan noen svare meg ?Usikker svar på hepatitt c prøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter, Jeg søkte for ivf behandling, i det forbindelse tok vi alle prøver blant annet hepatitt c prøve. Fikk et brev fra genokologen på fredag kveld. Der stod det at "Blodprøvene viste teknisk vanskelig vurdering av hepatittC, trolig helt uspesifikt. Ny prøve skal taes om 3- 4 uker, ta prøven gjerne når du har mens ellee rett etter" konroller smatidig prolaktin hormonet"

Er det noen andre her som fikk smame svar? HVordan gikk det med dere, jeg har sittet og telt timer fra fredag kveld. Jeg kan finne ingenmulig kilde for å bli smittet av hepatitt C. Jeg veldig stresset. Pleaseeee kan noen svare meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fått samme svar som deg, men jeg var ganske spent på hepatitt c-prøva i forbindelse med ivf-oppstart. Jeg var blodgiver for mange år siden, inntil jeg ikke fikk gi mer blod pga plutselig forekomst av antistoffer mot hepatitt c. Jeg kunne heller ikke forestille meg hvor dette stammet fra, men blodbanken ønsket ikke å motta blodet mitt mer, fordi det måtte testes mye grundigere pga disse antistoffene. Jeg var uansett verken syk eller smittefarlig, og nå har jeg tatt prøva uten anmerkninger.

Kanskje det er noe av det samme som skjer med deg? Krysser fingre for at det er falsk alarm!

Skrevet

Hei

Det som mest sannsynlig har skjedd er at det har skjedd en feil i labratoriet, og at de ikke vil teste p.g.a av svaret kan bli usikkert eller feil.

Samboeren min fikk tilbake blodprøveresultatene med "uspesifikk reaksjon" på hep. C. de på IVF klinikken sa at dette hendte ofte, og at det bare hadde skjedd en feil ved prøvetakingen.

neste blodprøve viste negativt :)

Husker det var en utrolig kjip beskjed å få i en sånn situasjon, da blir det ennå en mnd å vente, men jeg tror dere bare kan ta det med ro, og ikke tenk på blodprøvene. de er bra

Så slapp av. Det kommer til å ordne seg :)

Skrevet

Har du vaksinert deg mot Hepatitt-C noen gang, enten ved enkel vaksine, eller Twinrix (kombivaksine), evt. før en utenlandstur. Det har jeg, og får derfor svakt utslag på hepatitt c. Merkelige greier..

Skrevet

Takk for alle som svarte. Jeg var på legesenter kl 0815 ( de åpner da), tok ny blodprøve selvom legen anbefalte å ta etter 4 uker helst under mens. Men jeg regner med at mens har ikke noe sammenheng med hepatitt c, tror jeg hvertfall. Han ville at jeg skulle også sjekke hormonet prolakin, men ivf kommer på andre rekke, helse kommer på første. Vi har jo nydelig jente fra et ivf fordøk fra riksen. da får jeg hvertfall et svar, jeg holder på jo dø av stress. Har aldri hatt det slik før. Fant et svar på lommelegen og for samme spørsmål ( som noen andre hadde spurt), han også mente at det er veldig lite sannsynlighet at det er noe men jeg tror jeg må få svar fo rå roe meg helt ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...