Tredje drøm Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Lillesnupp på 3 mnd nekter å ta flaske. Vi er godt i gang med å øve, for mor vil gjerne på julebord med jobben ) Men veslas lærevillighet er ikke så god som sine storesøsken. Flaska satt på første forsøk hos dem, men her har vi altså et lite stabeist! ;o) Jeg har prøvd mange ganger, pappa'n har prøvd, og nå prøvde jeg mens hun lå i vippestolen og skravlet og var i kjempehumør. Tenkte jeg liksom skulle lure inn flaska og late som om det var smokken... Smokken sitter godt, men flaska var definitivt ikke godtatt denne gangen heller. Blid som ei sol, men etter å ha blitt temmelig frustrert over mammas forsøk, var hun illsint! Må jo bare fortsette å prøve, men er det noen som har gode tips? Hun får morsmelk på flaska, så melka i seg selv er jo som vanlig. Prøver å gi henne når hun er i godt humør og ikke for "oversulten". Har prøvd med Avent-flaske, men tenkte kanskje smokken ble for bred, så nå prøvde jeg med den smale til Dr.Brown. Ikke noe bedre... Om hun ikke godtar flaska til julebordet, er det ikke noen krise - det skal være bare en km hjemmefra, så jeg får heller kjøre hjem og mate når det trengs (men hadde vært godt å slippe...). Verre blir det når jeg om en måned skal på teater med storesøster og blir borte i mange timer...
Bellbaby Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Min erfaring er bare å ikke gi seg. Vi holdt på maaange dager og øvde og øvde, uten press. Da han ble sint, tok vi vekk flaska. Plutselig en dag gikk det, han tok den og sutret litt innimellom, men var ikke sånn sint. Hvis det går mange dager mellom hver gang han får litt på flaske, hender det han småsutrer litt før han drikker fra den, men de gangene vi har vært flinke å gi litt hver eller annenhver dag går det glatt som bare det. Øvelse gjør mester, og noen vil alltid helst ha puppen. Etterhvert skjønner de vel at de blir mett av flaska også, og da er det greit.
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Har du prøvd mam flaske? Gutten min ville heller ikke ta avent flaske men tok mam med en gang. Formen på tutten er mye bedre enn de på avent og her går maten ned på høykant =)
Tredje drøm Skrevet 22. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2010 Mam-flasken har litt flat tut, har den ikke? Kanskje jeg skal prøve den, for den ligner kanskje mer på smokken... Den blide jenta mi ble til ei illsint furie i dag også da vi på nytt øvde på flaska. Takk for tips ) Vi må nok bare fortsette øvinga - en eller annen gang må hun vel forstå at det går an å spise på den måten også )
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 NUK-tuten bör du pröve. Tuten går litt opp i ganen, slik som puppen gjör. Eneste som funka på förstemann her.
Tredje drøm Skrevet 22. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2010 Takk for tips. Her blir det prøving... Nuk-flaskene er smale, ikke sant? Passer de på Dr.Brown-flaske? Blir endel flaskekjøp her hvis hun skal fortsette å nekte flaska...
Tredje drøm Skrevet 22. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2010 Altså; passer TUTEN til Nuk på Dr.Brown-flaska...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Ja, NUK-tuten passer til Dr.Brown-flaskene. Jeg har noen löse NUK-tuter, men også en NUK-flaske som er liten og litt "bred", men finnes vel i lange smale også.
Evigheten Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Altså, det er mulig det er min som er litt rar, men ho nekter plent å ta flaske hvis det er morsmelk i den. Får ho mme derimot, går det ned på høykant. Ho ammes til vanlig, og får flaske en sjelden gang innimellom. Bruker Aventflaskene
Tredje drøm Skrevet 22. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2010 He-he... Kanskje det må prøves etter hvert hvis hun ikke godtar noen av flaskene...
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Guttungen her nektet plutselig å ta aventflaska etter 4 mnd, men han tar Mamflaska som bare det. Verdt å prøve!
Tredje drøm Skrevet 22. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. november 2010 Var på butikken isted, og der hadde de Mam-flasker. Så da ble det en med hjem ) Får teste den - tror det er den tuten som er mest lik smokkene hun bruker, så jeg krysser fingrene xxx Vi kommer forøvrig til å ha et enormt flaskelager dersom hun skal nekte leeenge og jeg skal prøve alle varianter... ;o) Ja,ja... blir hun som storesøskene sine, så blir det lang tid med kosemelk på flaske etter ammeslutt, så da blir de jo brukt... Takk for svar, dere )
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 Har ingen nære venner/familie du kan låne flaske av bare for å pröve en gang da, så slipper du å sitte med et enormt flaske-lager? hehe:) Litt upraktisk også å ha så mange forskjellige som skal kobles på forskjellig måte med ulike sutter til... Bare en tanke....
En til! Skrevet 23. november 2010 #14 Skrevet 23. november 2010 Vi prøvde også først da han ikke var "oversulten" (halvannen time etter forrige måltid), men da var det plent umulig. Da vi ventet til han begynte å gi litt tegn på sult ca 3 timer etter forrige måltid ( han smattet og sutret litt) gikk det bedre... Tror det er viktig at de er sultne. Faktisk gikk det også lettere da vi blandet MM med MME (brukte ferdigblandet NAN, blandet 50/50), kanskje det er lettere å akseptere et annet "matfat" når det ikke er ren MM som skal inntaes... Ikke vet jeg, men det går strålende nå... ) Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå