Gå til innhold

Noen som tester før test dato??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alltid ;) Hehe.. Denne gangen begynte vi testinga allerede på rugedag 6, dvs 8 dpo. Det er i tidligste laget mht eggløsningssprøyta, som kan sitte i kroppen i opptil 10 dager.

Det eneste dumme med tidlig testing, er at man kan få negative tester, og likevel være gravid. Og så kan man i noen tilfeller på positiv, for så å få en litt forsinket mensblødning, fordi egget ikke klarte å holde seg fast. Men jeg er av den typen som heller vil vite, enn å ikke vite, og er svært opptatt av kroppen, så testing er spennende :)

Jeg "visste" egentlig at jeg var gravid, og kjente eggene feste seg på rugedag 3, men det var likevel en stor overraskelse at testen ble positiv, og bare forsatte å bli mer positiv mot IKM. (Ikke så rart da, for det er jo to dere inne :))

Lykke til!

Leste i ei bok som heter "IVF - the wayward stork" at dersom man virkelig er en testefrik, kan teste daglig fra dag 4 eller 5 etter innsett. Da vil man mest sannsynlig få en falsk positiv etter el-sprøyta, og så følge med på hvordan HCG'en synker, for deretter (forhåpentligvis) å stige igjen.

Men rent psykologisk vet jeg ikke om dette er å anbefale!

Jeg testet seks dager etter innsett, den var negativ, dermed visste jeg at eggløsningssprøyten var ute av kroppen. Deretter testet jeg positivt fra dag 8 etter innsett. Testet hver dag ( hehehe...I know.. crazy, men klarte ikke stoppe) Dag 13 etter innsett tok jeg blodprøve som også viste positivt :-) Jeg er veldig glad for at jeg gjorde det slik.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...